Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: lmc6400 - 15.12.2011 kello on 17:00
-
Onkos kokemuksia eri ikkunapeitteistä tuohon vanhaan ducatoon ? Tarkotus olisi että ainakin vähän estäisi kylmän pääsyä sisään. Autolla ei kuitenkaan millään kovilla pakkasilla ole tarkoitus lähteä reissuun. Löysin yhden mallin vapaa-ajan tarviketalosta, mutta sitä ei näytä ainakaan tällä hetkellä olevan edes varastossa. (http://www.vapaa-aika.com/ajoneuvoihin/ikkunapeitteet/ikkunapeitteet-ducatoon/thermo-duc-90.html)
-
Onkos kokemuksia eri ikkunapeitteistä tuohon vanhaan ducatoon ? Tarkotus olisi että ainakin vähän estäisi kylmän pääsyä sisään. Autolla ei kuitenkaan millään kovilla pakkasilla ole tarkoitus lähteä reissuun. Löysin yhden mallin vapaa-ajan tarviketalosta, mutta sitä ei näytä ainakaan tällä hetkellä olevan edes varastossa. (http://www.vapaa-aika.com/ajoneuvoihin/ikkunapeitteet/ikkunapeitteet-ducatoon/thermo-duc-90.html)
On kokemuksia monelta talvelta ja hyviä ovat, nyt jos ostaisin niin semmoisen koko peiton joka suojaa myös moottoritilaan asti sekä sivut, pitää paremmin kylmän loitolla kuin tuo kuvassa oleva.
-
Käviskö hiukan uudemman peite, saa esim täältä http://www.neljaysi.fi/verkkokauppa.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2252&category_id=121 (http://www.neljaysi.fi/verkkokauppa.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2252&category_id=121)
-
Sisäpuoliset keräävät kosteutta/jäätä peitteen ja lasin väliin. Eivätkä imukupit tahdo pysyä kylmässä lasissa.
94 uudemman peite sopii mitoiltaan riippuen peilien kiinnityksestä.
-
Minulla oli iso vanha henkilö mersun puolipeite käyttämättömänä. Ostin kangasliikkeestä hyvä laatuista tikattua kangasta jossa on paksu vanukerros. Vaimon siskon kanssa otettiin mitat ja hän ompeli meille as. autoon etupeitteen. Tuli ihan hyvä.
Tehtiin aikaisemmin saman tapainen peite aikaisempaan ajokkiin. Solifer 5500 (indekroitu). Soliferissä oli kylläkin tuulilasin peiteosa valmiina, mutta siinä ei ollut eristystä.
-
Näistä ikkunapeitteistä;
(http://www.vapaa-aika.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/0/102450a_1.jpg)
Kesäkäyttöön tarkoitettuja ovat - ja auringonpaahtelta suojaamiseen. Kylmän pitäminen ulkona näiden avulla on aivan nimellistä ja lämmön laskemista harakoille. Peltiohjaamossa on niin paljon eristämätöntä pintaa, että paljon parempaan tulokseen pääsee ulkopuolisella mahd. paljon peittävällä. Sisäpuolisten sijasta olen todennut ohjaamon/asunto-osan välisen termovälipeiton paremmaksi kylmältä suojaamisessa
-
Kiitoksia mielipiteistä. Asunto-osan väliverho olisi varmasti fiksu juttu, täytyy varmaan sellaista ruveta askartelemaan kun alkuperäinen on jäänyt ilmeisesti jollekkin edelliselle omistajalle. Tuommoista ulkopuolista kunnon peitettä täytyykin harkita jos talvikäyttöä tulee enempi.
-
Minä ostin yksi vuosi Lahden messuilta tämän valmistajan välipeiton;
http://www.hoverfin.com/Ikkunapeitot/
-
Yhdessä autossani, nyt neljäs menossa, oli peitto, jota käytin tasan kerran. Minulle on riittänyt ohjaamon ja asunto-osan erottava lämpöverho. Kovilla pakkasilla olen kääntänyt auton lämmityslaitteen sisäilmakierrolle ja taitellut huovan verhon alareunaan ja hyvin on lämpö riittänyt. Minusta ohjaamon lämmittäminen yöaikana on turhaa haaskausta.
-
"ohjaamon lämmittäminen on turhaa haaskausta"---mutta kun alden patterit on myös ohjaamossa, niin ilman ulkopuolista tuulilasin peitettä kondenssivesi virtaa haitaksi asti. Sitä kehittyy tuulilasiin ja sivuikkunoihin todella paljon, joten ainoa mahdollisuus on käyttää kunnollista ulkopuolista peitettä, niin pysytään kuivana. Tuo kondenssivesi alkaa kehittyä jo +5 ja sitä kylmemmässä lämpötilassa, joten eipä juuri ole vaihtoehtoa ulkopuoliselle peitteelle ;D Onneksi muut ikkunat ovat kaksinkertaisia 8) 8)
-
Omanikin 6501, mutta T ja vm. -07. En ymmärrä ohjaamossa kiertävän lämmitysputken tarkoitusta. Putkessa kiertävä lämpö menee lähinnä harakoille, kun sen voisi käyttää asuntopuolella. Kuka lie mokoman keksinyt. Vaikka se putki kiertää ohjaamossa, ikkunat eivät ole olleet koskaan edes huurussa. Ilmeisesti väliverho estää kosteuden menon ohjaamoon. I-mallissa voi tilanne olla toinen, ei ole kokemusta.
-
Olen viime reissujen aikana jättänyt väliverhon läpän auki, että lämpöä on myös päässyt ohjaamon puolelle. Tietysti ulkopuolella on ikkunat ja ovet peittävä termopeitto. Kun väliverho on auki, niin autossa on paljon tasaisempi lämpö, eikä lattiakaan ole niin kylmä, kuin väliverhon ollessa alhaalla. Kaasua voi tietysti mennä pullo enemmän talvessa, mutta taitaa sitä rahaa mennä muihinkin turhuuksiin.