Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: reissu - 12.11.2025 kello on 12:48
-
Hieno juttu, että löysitte tämän ketjun.
Olisiko seuraava tervehtiminen vai ilmastoinnin tarpeellisuus? Ehkä lisälukitukset ja muu varkaiden torjunta? ;D
No niistä ei löydy absoluuttista totuutta.
Ensin on ajankohtainen kitkat vai nastat. Siitä ei ole vielä päästy selvyyteen.
-
1 akseliseen ja telivehkeisiin nastallinen ja jokaiseen telin renkaaseen! Sitten ei tarvitte ihmetellä mikä on veturissa.
-
1 akseliseen ja telivehkeisiin nastallinen ja jokaiseen telin renkaaseen! Sitten ei tarvitte ihmetellä mikä on veturissa.
Ei sillä enää (since 2020) ole väliä - kitkat voi olla vaikka ympäri vuoden 8)
-
Kirjoittajat puhuvat 13 tuuman renkaista eli historiasta. Meillä oli kaksi akselinen, siihen olisi pitänyt vaihtaa renkaat, mutta vaihtoon kausipaikalle eli samat renkaat edelleen alla. Uusimmassa vaunussa 15 tuuman renkaat kokonaispaino 1700 kg, josta 100 kg asialla. Vaunua vedetty kolmen viime vuoden aikana 10000 km. Edellistä vaunua vedettiin 12 vuoden aikana lähes 70000km ja siihen jouduimme ostamaan uudet renkaat kertaalleen. Vetoautot maastureita kaksi ja city maastureita toiset kaksi, mitään eroa tai ongelmaa en ole yhdenkään vaunun (7) kanssa havainnut.
-
Kyllä seuraavat renkaat on laadukkaat kitkat. Niillä voi ajaa ympäri vuoden. Oli vetoautossa nastat, kitkat tai kesärenkaat tai oli kesä tai talvi, niin saa vaunu olla laillisesti perässä.