Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Tomi Kaasinen - 22.09.2025 kello on 20:41
-
Fiat Ducato 2,8 vuosimalli 2005. Onko kellään kokemusta seuraavasta asiasta? Punainen moottorivalo syttyi ajon aikana, ja tehot laskivat. Ajo heti korjaamolle, jossa luettiin vikakoodi numero 4 polttoainesuutin. Se vaihdettiin uuteen, ja vikakoodit kuitattiin. Noin 500 kilometrin ajon jälkeen valo syttyi uudestaan. Taas korjaamolle, jossa samat vikakoodit. Nyt vaihdettiin saman suuttimen pistoke (ei siis enää juuri vaihdettua itse suutinta), ja vikakoodit kuitattiin. Taas noin 400 kilometrin ajon jälkeen sama tarina. Pistokkeen vaihto ja vikakoodin kuittaus auttoi. Tätä on nyt toistunut kuusi kertaa. Aina sama suutin 4. Viimeisemmän kerran jälkeen en enää sitä korjaamolle ole vienyt.
-
Olikos tämä niitä malleja missä johtosarjoissa vikoja?
Jos joku paremmin muistaa niin varmaan kertoo?
Itselläkin joskus ollut vastaava mutta ei tämmöisiä murheita.
-
Juu, miul oli vastaavaa vikaa Viiussa, tosin se oli työauto, kevytkuorma-autoksi rekisteröitynä mutta sama tekniikka.
Suuttimen pistoke temppuili, iso toppaneula ja sillä painatti pistokkeen 'pinni'kielekkeet lähemmä toisiaan niin sai pinnit kontaktia muutamantuhan kiilsaa jonka sama teatteri uusiksi.
Syyllinen oli puutteellinen tila suojakopan korkeussunnassa, koppa painoi pistoketta kiaroon jolloin tärinä teki välystä pistokkeen pinni'haittoihin'.
Vika joka toi korjaamojenkassaan paljon rahaa . . .
Tyhjäkäynnillä kun otti pistoke kerrallaan irti niin pystyi paikallistaan minkä suutimen pistoke oli kyseessä. ÄLÄ OTA kahta pistoketta kerrallaan irti, menee vikatilaan ja siitä eroonpääsy vaatii akunkengän irroittamisen joksikinaikaa jotta vika 'unohtuu' .
-
No mulla teki samaa muutaman kerran aikoinaan omassani 05 ducatossa, viimeisellä kerralla johdosta otettiin kaikki mahdollinen löysä pinnin päähän , eihän sitä paljoa tullut mutta sekin riitti, ei oo enää ollut pinnin kanssa ongelmia kohta 10 vuoteen.
-
Yleensä tuo vika johtuu 3 sen johdosta koska se on niin lyhyt että tärinästä se vääntää liittime löysäksi. Mutta jos autoon on jo vaihdettu korjaussarjan liittimet johtoineen niin melko varmasti siellä on nyt huono johtoliitos joka aiheuttaa vian näin ainakin kävi omassani. Kun auto käy niin heiluttele johtoa niin luultavasti käynti paranee. Eli pura johdon kuoret ja jos löytyy jatkopaikka niin tee uusi liitos juottamalla
-
Fiat Ducato 2,8 vuosimalli 2005. Onko kellään kokemusta seuraavasta asiasta? Punainen moottorivalo syttyi ajon aikana, ja tehot laskivat. Ajo heti korjaamolle, jossa luettiin vikakoodi numero 4 polttoainesuutin. Se vaihdettiin uuteen, ja vikakoodit kuitattiin. Noin 500 kilometrin ajon jälkeen valo syttyi uudestaan. Taas korjaamolle, jossa samat vikakoodit. Nyt vaihdettiin saman suuttimen pistoke (ei siis enää juuri vaihdettua itse suutinta), ja vikakoodit kuitattiin. Taas noin 400 kilometrin ajon jälkeen sama tarina. Pistokkeen vaihto ja vikakoodin kuittaus auttoi. Tätä on nyt toistunut kuusi kertaa. Aina sama suutin 4. Viimeisemmän kerran jälkeen en enää sitä korjaamolle ole vienyt.
Empä tiedä auttaako tämä ongelmaan ; Transit 135/350 v.2005 on hukannut kaksi eri kertaa 2-sylinterin suuttimen ohjauksen ("ilmeisesti saanut VÄHÄN vettä") (konepelllin tiiviste vuosi ja koko kansi ja suuttimet liittimineen oli veden vallassa)
Ohjaukset, siis kaikki neljän sylinterin ohjaukset purettiin ja ajettiin uudelleen koneeseen, tunnin työ +koeajo oli kohtuuhintainen.
Tekijänä MSW- autohuolto Orivesi kannattaa kysellä osaajalta.
T; Toivo
-
Transit 135/350 v.2005 on hukannut kaksi eri kertaa 2-sylinterin suuttimen ohjauksen ("ilmeisesti saanut VÄHÄN vettä") (konepelllin tiiviste vuosi ja koko kansi ja suuttimet liittimineen oli veden vallassa)
Se on ominaisuus, ei vika.... :D