Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: An48 - 7.08.2025 kello on 14:03
-
Heippa, valot ja kaikki sähkölaitteet jäävät päälle, eivät sammu virta-avaimesta kuten normaalisti, kaikki pitää sammuttaa erikseen. Virtalukon pohjasta ei ole vikaa testattu.
-
Asunto osan virrat eivät ole tekemisissä alustan virtojen kanssa! Asunto osassa yleensä myös jossain päävirtakytkin!
-
Ei ole kyse asunto osa valoista vaan auton omista valista sekä lämmitys puhaltimesta jotka täytyy katkaista jokaiset erikseen
-
Ehkä vuosimalli ja tyyppi auttas vähän enemmän kuin pelkä iveco, niitä kun pitkältä ajalta ja eri mallejakin.
-
Liekkö sitten päävirta releen kärjet hitsautunu kiinni? Meinaan että tuskin virtalukon kautta isommat kulutusvirrat menee?
-
Alusta on v.2000 mallia Iveco dialy 2,8 moottorilla . Epäilin että täytyy olla rele jonka kautta virta tulee , mutta releet on käyty läpi
-
Elikkä virta päälle ja sit nyppii yks rele kerralllaan irti ni sitten kun valot sammuu ni se on sit se. Jos vaan kaikki releet on löytyny. On kait ohjekirjassakin mainittu mikä on oikea.
-
Kyllä kaikki releet on käyty läpi yksitellen on myös kaavio mistä näkee mikä rele on mihinkäkin mutta eipä löydy ratkaisua ongelmaan
-
Kyllä kaikki releet on käyty läpi yksitellen on myös kaavio mistä näkee mikä rele on mihinkäkin mutta eipä löydy ratkaisua ongelmaan
Kaikki ?
Viiu on siitäerikoinen vermes että kaikki on 'hajasijoitettu', niin releet kuin sulakerasijat.
Eimuutakuin uudelleen tutkimusmatkalle Viiun saloihin.
-
Tämä probleemaa on ratkaistu
-
Tämä probleemaa on ratkaistu
Olisi parempi kuin hyvä jos kertoisit muillekin mikä oli vika ja ratkaisu ongelmaan. Voi auttaa toisiakin.
-
Kerro nyt kuitenkin mikä oli!!
-
Virta kulki ebrpäsher lämmittimen ohjaisyksikän kautta hupiakulta auton valoille ja lämmitys puhatimelle
Eberbächer on kytketty,että silloin kun se on päällä toimii auton oma lämmity pienellä teholla. Vaikka irroitin alustan akusta miinus kengän irti auton valot ja lämmitys puhallin toimi. Oli viallinen sulakerasian pohja joka sotki järjrstemän . Hupiakut ei ole yhteydessä alustan akkuun kuin ainoastaan latauksen aikana
Eberbächer on kytketty hupiakkuun. Viallisia eikä lämpeneviä releitä löytynyt
-
Virta kulki ebrpäsher lämmittimen ohjaisyksikän kautta hupiakulta auton valoille ja lämmitys puhatimelle
Eberbächer on kytketty,että silloin kun se on päällä toimii auton oma lämmity pienellä teholla. Vaikka irroitin alustan akusta miinus kengän irti auton valot ja lämmitys puhallin toimi. Oli viallinen sulakerasian pohja joka sotki järjrstemän . Hupiakut ei ole yhteydessä alustan akkuun kuin ainoastaan latauksen aikana
Eberbächer on kytketty hupiakkuun. Viallisia eikä lämpeneviä releitä löytynyt
Eli ajoneuvon puhallin oli kytketty eberin lähtöön ja silloin miinukset yhdessä, puhallin olisi kytkettävä releellä joka erottaa lisälämmitinkäytöll ä auton puhallin syötön. jolloin ei mene puhallin kytkimen kautta sähkö.
-
kiitos kun selvensit! Aika outo homma oli!
-
Tässä on ollut vuosikausia sellainen häikkä että eberbächer lämmitintä käytettäessä on valot syttyneet se ei ole tuottanut ongelmia kun on sammuttanut valot ( alunperin tällaista häikkää ei ollut )
Tämä lämmittimen asennus sarja on ivecon toimittama ja merkkiliikkeessä asettama , siinä on useapikin rele etuvastuksen ja lämmitys puhaltimen väliin