Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Retkeilyautot => Aiheen aloitti: ukm657 - 10.07.2025 kello on 09:06
-
ei dieselveroa
-
Mistäs löydät ison bensiiniversion, joka täyttä verovapaan matkailuauton mitat?
-
ei dieselveroa
Mielessäni olen ajatellut Ford Transit Bensa/hybridiä...
Liian pieni täysveriseksi matkailuautoksi, mutta pieneksi retkipakuksi ehkä. Sisarmerkki VW Transporterilta ei taida hybridiä saada. Pakuna se olisi pidettävä.
https://www.ford.fi/hyotyajoneuvot/uusi-transit-custom/van
-
Mistäs löydät ison bensiiniversion, joka täyttä verovapaan matkailuauton mitat?
Citroën HY, eli Camionnette... :)
-
Onhan noita jenkkejä, vaatii vaan C kortin! Ai niin retkeilysellainen!
-
Paljonkohan mahtaa tuollainen paku kokoinen bensahybridi oikeasti kuluttaa....
Niissä tehtaan kulumat on hurjan pieniä.
Tuossa tuli käytyä koeajamassa yhtä bensahybridi suv jossa valmistaja kertoi kulutuksen olevan 2.5 litran tienoilla.
Ajotietokoneessa näytti viimeiset 10 000km keskikulutus bensaa 6.5.
Se jäi vähän mietityttämään että paljonkohan tuon lisäksi sähköä kun näytti 75% ajetun sähköllä.
Matkailukäytössä hybridin akku on suht hyödytön eli käytännössä menee bensalla... 10-15 litraa satasella?
-
Aina välillä myynnissä:
https://m.nettikaravaani.com/lmc/liberty/1657511?vifAdCount=0&vifNav=Y
Veikkaan että parhaat yksilöt noista ei ole ikinä myytävänä.
-
Camionette... :)
https://www.nettiauto.com/citroen/camionette/15124490
-
Ei tuostakaan saa verovapaata retkeilyautoa rakennettua.
-
Ei tuostakaan saa verovapaata retkeilyautoa rakennettua.
Jaa, Camionnetistä vai...?
Paljonko veikkaisit -72 mallisesta menevän veroa?
Pakuna pitäisin kuitenkin.
-
Tuskin montaa euroa, mutta jos on aiheena retkeilyauto, ei kannata höpöttää pakettiautoista ja sellaisista, joista sitä ei voi oikeasti rakentaa ;D
-
Tuskin montaa euroa, mutta jos on aiheena retkeilyauto, ei kannata höpöttää pakettiautoista ja sellaisista, joista sitä ei voi oikeasti rakentaa ;D
Onhan Citroën Camionette usein esillä Caravan messuilla...
Kyllä siitä retkeilyauton saa, mutta se on harvojen herkkua ja vaatii hieman asennetta. :)
Nuo bensakoneiset pakualustat vaan on kovasti kortilla. Bensakoneiden aika taisi mennä jo. Hybridi on viimeinen mahdollisuus.
-
Onhan noita jenkkejä, vaatii vaan C kortin! Ai niin retkeilysellainen!
ei ne tarvii mitään c korttia, asia riipuu alustan kantavuudesta. itse asiassa jenkeillä hyvin paljon van luokan "retkeilyautoa", eri kori valmistajilla. mikä kulutukseen tulee, onko sillä väliä kun v8 imasee 15l 100km. vai ottaako se dukato 10l 100km ,ja verot päälle?
-
Aina välillä myynnissä:
https://m.nettikaravaani.com/lmc/liberty/1657511?vifAdCount=0&vifNav=Y
Veikkaan että parhaat yksilöt noista ei ole ikinä myytävänä.
Ihan mielenkiinnosta ja näin uutena matkailijana, puoliso aina halunnut matkailuauton ja juuri tuollainen -89 2-litrainen bensa-LMC sattui sopivasti vastaan ihan järkevässä kunnossa jonka sitten ostikin. Ovatko nuo bensakoneet jostain muustakin syystä kuin tästä tulevasta verouudistuksesta johtuen haluttuja? Nopeasti ajattelisi että diesel ainakin muuten olisi halutumpi.
-
onko sillä väliä kun v8 imasee 15l 100km. vai ottaako se dukato 10l 100km ,ja verot päälle?
Edesmenneellä tuttavalla oli entivanhaan Lantikka pensakoneella ja perässä pisintä, mitä Matkaajalta löytyi.
Kun kysyin kulutuksesta, vastaus oli ytimekäs:
Volvolla menisi 18/sata, nyt menee pari litraa enemmän, eikä tarvi miettiä, jääkö jonnnekin kiinni! ;D
-
Paljonkohan mahtaa olla tuollaisen bensakoneisen vuosivero.
Co2 siinä lienee suht korkea. Mutta tietty käyttövoimaveroa ei vielä ole.
-
Paljonkohan mahtaa olla tuollaisen bensakoneisen vuosivero.
Co2 siinä lienee suht korkea. Mutta tietty käyttövoimaveroa ei vielä ole.
Tuollaisen -89 2-litraisen bensa-LMC Libertyn vuosivero on noin 450e.