Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sekalaiset => Aiheen aloitti: "Masi" - 23.09.2024 kello on 15:10
-
Eli tuommoisen hankinta on joskus marras-, joulukuussa. Eli ei täysi kokoista vaan linkin mukaisen kokoluokkaa.
Hinnaltaa noin vajaasta kymppitonnista viiteentoistatuhant een. Vetokouku pitää olla, kilometrit alle 100 000km, ehjät pellit eli ei ruttuja ja naarumuja.
Sana vapaa ;)
https://www.nettiauto.com/renault/kangoo/14546837
-
Linkin autolla ei todellisuudessa pääse kuin korkeintaan 150 km, jos aikoo ajaa myös maantienopeuksia. Kärry perässä aika paljon vähemmän. Positiivista on se, että tuossa todennäköisesti on 22kW AC-lataus. Jos tuossa on ilmalämpöpumppu, todennäköisesti kompura hajoaa n. 20 tkm sisään.
-
Oho lipsahti väärä linkki, tarkoitus oli diesel tähän tyyliin.
https://www.nettiauto.com/renault/kangoo/14553112
-
karmea ajaa. tehty kaupunki liikenteeseen. järkyttävä sisämelu. taattua Rellu laatua
-
Mikä sitten on parempi satunnaiskäyttöön, tuo rellu on vain esimerkki tyypistä, tosin ei sillä varmaan mitää tuhannen kilometrin reissuja sahata.
Lähinnä kun metsähommiin menee, niin sahat sun muut, puita pois metsästä peräkärrissä, roskiskeikat sun muut tuon tapaiset ajelut eli varmaankin
vuoden 1973 scania 140 voittaa ajoltaan.
-
Pikkupakuissa se huono puoli, että pitää tarkkaan katsoa minkä kärryn laittaa perään, jos haluaa mennä lain kirjaimen mukaan. Tokkopa noita kukaan koskaan tarkastaa. Taisin itsekin vetää rakennusaikana liian raskasta kärryä koko ajan :)
-
Mikä sitten on parempi satunnaiskäyttöön, tuo rellu on vain esimerkki tyypistä, tosin ei sillä varmaan mitää tuhannen kilometrin reissuja sahata.
Lähinnä kun metsähommiin menee, niin sahat sun muut, puita pois metsästä peräkärrissä, roskiskeikat sun muut tuon tapaiset ajelut eli varmaankin
vuoden 1973 scania 140 voittaa ajoltaan.
säähän olet jo itselle perustellut tuon kangoon erinomaisuuden. Tosiaan totuus on että kaikki kangoot ja pikkupakut on suunniteltu pizza laatikoiden kuljetukseen isoissa kaupungeissa. fedexien ja muiden rahtifirmojen käyttöön eli mahollisimman halvalla muutaman vuoden käyttöön ja sitte romuttamoon ku 4v leasinki aika loppuu tai kiertoon jollekkin yksityiselle tai sitte johonkin kaatopaikka maahan tuollahan nuo on turkit ja egyptit täynnä ko vehkeitä.
eikö tuolla budjetilla kannattas hommata esim joku ducato tai vastaava kuorkkina. itellä rintteri ja verot kuorma-autona 80e vuosi ja vakuutus halpa. lisäksi aivan eri planeetalta ajaa ku tommonen ns mopoauto
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/mercedes-benz-sprinter-307590/
esim joku tommonen
tuohon veholta muutos paperit ja rekisteröi kuorkiksi
mulla esim omassa jatkuvasti n 500kg tavaraa kyytissä. on peto menemään lumessakin jää moni hlö auto menemättä mihin tuolla pääsee. tyhjänä aivan surkea menemään lumella. mutta paino auttaa paljon
-
säähän olet jo itselle perustellut tuon kangoon erinomaisuuden. Tosiaan totuus on että kaikki kangoot ja pikkupakut on suunniteltu pizza laatikoiden kuljetukseen isoissa kaupungeissa. fedexien ja muiden rahtifirmojen käyttöön eli mahollisimman halvalla muutaman vuoden käyttöön ja sitte romuttamoon ku 4v leasinki aika loppuu tai kiertoon jollekkin yksityiselle tai sitte johonkin kaatopaikka maahan tuollahan nuo on turkit ja egyptit täynnä ko vehkeitä.
eikö tuolla budjetilla kannattas hommata esim joku ducato tai vastaava kuorkkina. itellä rintteri ja verot kuorma-autona 80e vuosi ja vakuutus halpa. lisäksi aivan eri planeetalta ajaa ku tommonen ns mopoauto
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/mercedes-benz-sprinter-307590/
esim joku tommonen
tuohon veholta muutos paperit ja rekisteröi kuorkiksi
mulla esim omassa jatkuvasti n 500kg tavaraa kyytissä. on peto menemään lumessakin jää moni hlö auto menemättä mihin tuolla pääsee. tyhjänä aivan surkea menemään lumella. mutta paino auttaa paljon
Mites kun aloittaja kaipas ehjäpeltistä? Siihen ei tuon hintaluokan sprinterit pysty...
-
säähän olet jo itselle perustellut tuon kangoon erinomaisuuden. Tosiaan totuus on että kaikki kangoot ja pikkupakut on suunniteltu pizza laatikoiden kuljetukseen isoissa kaupungeissa. fedexien ja muiden rahtifirmojen käyttöön eli mahollisimman halvalla muutaman vuoden käyttöön ja sitte romuttamoon ku 4v leasinki aika loppuu tai kiertoon jollekkin yksityiselle tai sitte johonkin kaatopaikka maahan tuollahan nuo on turkit ja egyptit täynnä ko vehkeitä.
eikö tuolla budjetilla kannattas hommata esim joku ducato tai vastaava kuorkkina. itellä rintteri ja verot kuorma-autona 80e vuosi ja vakuutus halpa. lisäksi aivan eri planeetalta ajaa ku tommonen ns mopoauto
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/mercedes-benz-sprinter-307590/
esim joku tommonen
tuohon veholta muutos paperit ja rekisteröi kuorkiksi
mulla esim omassa jatkuvasti n 500kg tavaraa kyytissä. on peto menemään lumessakin jää moni hlö auto menemättä mihin tuolla pääsee. tyhjänä aivan surkea menemään lumella. mutta paino auttaa paljon
Sprinteri on ihan hyvä vekotin, niitä on tässä työuran aikana mennyt varmaan toista sataa firman läpi, kaikki tosin maksimi kolme vuotta vanhoja.
Tosin mersu on suunnitellut sen sprinteri maksimissaaan kymmen vuotiaaksi ja sitten paaliin.
Kuorma-auto on jo, oikea eli toista en tarvitse vaan etsin nimenomaan pikkupakua, merkillä ei ole väliä eli edelleen tuo rellu oli vain esimerkki.
Viton kokoinen vielä ehkä menisi, mutta sekin on jo turhan iso.
-
Mites kun aloittaja kaipas ehjäpeltistä? Siihen ei tuon hintaluokan sprinterit pysty...
Eikä mikään muukaan sprinteri, tuli kollattua monta ja monenhintaista kun katselin kevytkuorkkia ja voi ristus että ne osaa olla pehmeitä Thumbd
-
karmea ajaa. tehty kaupunki liikenteeseen. järkyttävä sisämelu. taattua Rellu laatua
Sehän onkin tehty mersulle
-
Häh? Nyt jo jankataan Sprintteristä?
Jos niin kauas on jo menty aloituksesta, tässä kuitenkin reilusti pienempi ja henkilöautomaisempi:
https://www.nettiauto.com/peugeot/expert/14346335
Edit: Itse en kyllä haluaisi ikinä sekaantua mihinkään ad-blue systeemeihin, varsinkaan yksityiskäytössä.