Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Henkkanen - 29.08.2024 kello on 20:56
-
Autokuumetta pukannut jo pitkään ja SFC tarrakin olis laatikossa, mutta auto puuttuu.
Tässä käyty kattelemassa eri vaihtoehtoja ja nyt olis muutama vaihtoehto aika likellä maaliviivaa, kun tietäs vaa mikä. :D
Eli vaihtoehdot ovat tässä:
https://bestcaravan.fi/tuote/65821-matkailuauto-sunlight-a-69-espoo/
Tai:
https://caravanlandia.fi/ajoneuvot/dethleffsa-5881-hgmre-755/
Ja:
https://caravanlandia.fi/ajoneuvot/hymercamp-682-cljnh-281/
Minkä juuri SINÄ valitsisit ja miksi?
Lisäinfoa sen verran autoista että Dethleffs on Ruotsin tuonti, kuulemma ollut etelä-Ruotsissa, sanoi myyjä.
Sunlight taas on joidenkin tunteman Nörttikaravaanin entinen ja auton historia heidän Youtube-kanavaltaan osittain tiedossa, autoon tehty aika hyviä parannuksia vuosien mittaan.
Hymeristä ei lisäinfoa.
-
Tuontapaisia Hymerejä ollut mm @Alan , @Tsahkali käyttäjillä . Osaavat ehkä valaista. Itsellä Hymer mutta eri alustalla oli edellinen ja on nykyinenkin.
-
Päällirakenteista tai asumismukavuudesta en tiedä mutta riippuu vähän miten aiot matkailla. Jos myös talvella, niin kyllä sä tuota Sunlight takaveto-paripyörä transsittia tuut arvostamaan ihan erilailla kuin noita kahta muuta etuvetoa.
Jos taas ajelee vain kesäisiä asfalttiteitä niin ei mitään merkitystä. saattaa olla että paripyöräinen syö hieman enempi dieseliä, mutta syöhän nuo alkovit muutenkin.
Itselläe edellinen paripyöräinen vei n. 2l/100km enempi kuin nykyinen etuveto, ilmanvastus abaut sama, mutta nykyinen on kyllä kevyempikin. Mutta onhan nämä aika leluja talvella. Toki pärjätty on. Pari kertaa vasta joutunut ottaa uudestaan vauhtia mäen alta ::)
Isoissa valtateiden mäissä on pakko antaa vauhdin hiipua, kun muuten sutii ja keula lähtee ojan suuntaan... Takavedolla sai painaa mäet hyytymättä mäen päälle.
edit: siellä näköjään lukee että se olisi etuveto mutta takaveto se on.
-
Noissa kaikissa on omapaino niin iso, että kannattaa käyttää puntarilla ennen ostoa, JOS on tarkoitus että kyydissä on muitakin kuin kuski.
katso https://karavaanari.org/index.php/topic,29654.0.html (https://karavaanari.org/index.php/topic,29654.0.html)
-
Sisätiloista sen verran, että nuo mallit missä asunto-osan ovi takana, niin niiden sisätilat on tilavampia käytävän osalta, kuin tuo Dethleffs. Entinen auto oli (Dethleffs 5881 -04) samalla pohjalla ja siinä alkoi tuo pohjaratkaisu tympiä. Tuo käytävä on ahdas varsinkin jos 4 henkeä mukana. Ihan pienten lasten kanssa menetteli.
-
Noissa kaikissa on omapaino niin iso, että kannattaa käyttää puntarilla ennen ostoa, JOS on tarkoitus että kyydissä on muitakin kuin kuski.
katso https://karavaanari.org/index.php/topic,29654.0.html (https://karavaanari.org/index.php/topic,29654.0.html)
Tämä on totta ja mietinkin että kehtaanko hakea auton koeajoon ja luikauttaa paikallisen kaatopaikan puntariin.. :D
Toisaalta, C1-korotus ajokorttiin ei olis kun 500e ja ymmärtääkseni matkailuauton kokonaismassan korotus ei taida olla mikään amerikan temppu.
Olispahan sit ainakin mielenrauha siellä Norjassakin ajellessa. :D
-
@Hesus: "...mutta syöhän nuo alkovit muutenkin "
Ehkä haluaisit avata tarkemmin, mitä tarkoitat tällä lausahduksella.
Irrotinko jotain asiayhteydestään ja siksi en ymmärrä tuota toteamusta?
-
Tämä on totta ja mietinkin että kehtaanko hakea auton koeajoon ja luikauttaa paikallisen kaatopaikan puntariin.. :D
Mainitset asiasta, joko saat luvan tai et. Siitäkin jo voi päätellä jotakin.
Kun ostin tämän nykyisen autoni, niin myyjä etsi vaakapaikan ja tuli mukaan toteamaan painon.
-
Tämä on totta ja mietinkin että kehtaanko hakea auton koeajoon ja luikauttaa paikallisen kaatopaikan puntariin.. :D
Toisaalta, C1-korotus ajokorttiin ei olis kun 500e ja ymmärtääkseni matkailuauton kokonaismassan korotus ei taida olla mikään amerikan temppu.
Olispahan sit ainakin mielenrauha siellä Norjassakin ajellessa. :D
3.5 t ylitys koskee varmaan matkailuautojakin? eli laivaliput, tullimaksut, ? ? ?, muuttuu?
-
3.5 t ylitys koskee varmaan matkailuautojakin? eli laivaliput, tullimaksut, ? ? ?, muuttuu?
Laivaliput mittojen mukaan, ei painon. Tiemaksut taas painon mukaan.
-
Norjassa kun rekisteröi yli 3,5 tn matkailuauton luottokortin kanssa paikallisen tiehallinnon sivuille niin menee henkilöauton hinnoilla lautat ja tiemaksut.
-
@Hesus: "...mutta syöhän nuo alkovit muutenkin "
Ehkä haluaisit avata tarkemmin, mitä tarkoitat tällä lausahduksella.
Irrotinko jotain asiayhteydestään ja siksi en ymmärrä tuota toteamusta?
Syövät polttoainetta.
Onhan alkoviautoissa enempi ilmanvastusta kuin integroiduista tai puoli-integroiduissa. Peltikoppaisista puhumattakaan.
-
Juu ei tuo kulutus ole meille mikään ongelma, alakoulu-ikäisten muksujen kanssa alkovi nyt vaan on paras ja oikeastaan ainoa vaihtoehto meille.
Oltiin kesälomareissulla puoli-integroidulla vuokra-autolla (2019 Adria Matrix) jossa oli sähköisesti alaslaskettava sänky eikä se kyllä ainakaan mikään perheellisen vaihtoehto ole, tikkaineen se käytännössä blokkasi käytävän taakse aivan täysin eikä dineten äärelläkään voinut sitten istua enää kun päät kolisi kattoon.
-
Kaatopaikan vaakoihin ei näissä asioissa kannata luottaa. Itse kävin kaatsilla ja konttorilla. Ero oli noin 100kg. Konttorilla on kalibroitu vaaka.
-
Alkoovi vie litran pari enempi löpöö mutta on kyllä tosiaan perheelliselle ainoa oikeasti oimiva vaihtoehto.
Ja pariskkunnallekin ollut varsin näppärä kun saa kamoja olla leväällään siellä. En vaihtaisi pois.
Toinen must on ISO takatalli....sillon autoa voi käyttää jopa pakuna.
-
^
Entisenä alkovilla matkanneena, toimii integroitukin yhtä hyvin hubbetilla, mikäli kaikilla samat nukkuma-ajat.. isoa olohuonetta arvostavalle pariskunnalle "paras" vain integroitu, toimii..
6 - 6½m kokoluokassa perheelliselle alkovi (kerrossängyin) optimi kun aikuiset kiipeää alkoviin, ja nuoriso kerroksiin, jää dinette olohuoneeksi. Eikä tietenkään tänäpäivänä palapelileikkejä enää..
Tuota en ymmärrä mihin alkovia tarttee ajonaika. Eikait kukaan sitä varastona pidä (painoa ylös), ja onhan autossa vaatekaappia tarpeeks ulko-ovella, ettei nuttuja tartte alkoviin sulloa :o
-
Edellisessä integroidussa jäi hubbet in ja verhon matkustamon puolelle vielä 4 hengen dinette vapaaksi, nykyisessä samoin 2 hengen poikittaistuoli ja 2 hengen pitkittäinen. En toiseen versioon vaihtaisi.
-
Alkoovi vie litran pari enempi löpöö mutta on kyllä tosiaan perheelliselle ainoa oikeasti oimiva vaihtoehto.
Ja pariskkunnallekin ollut varsin näppärä kun saa kamoja olla leväällään siellä. En vaihtaisi pois.
Toinen must on ISO takatalli....sillon autoa voi käyttää jopa pakuna.
Onko kokemusta integroidusta ?
Vähän vaikuttaa ettei ole . . .
Omasta integroidusta löytyy kuudelle istumapaikat ja kuudelle nukkumapaikat.
-
Tuota en ymmärrä mihin alkovia tarttee ajonaika. Eikait kukaan sitä varastona pidä (painoa ylös), ja onhan autossa vaatekaappia tarpeeks ulko-ovella, ettei nuttuja tartte alkoviin sulloa :o
Riippuu autosta, ja mitä on mukana. Minun autossa on todella pieni vaatekaappi, ja kaikki muukin on pientä, auto kun on vain 6m pituinen alkovimalli. Yksin siihen sopii likimain kaikki tarpeellinen siten ettei niitä tarvitse siirrellä, kahdestaan enää ei. Jos kaikki sallitut 6 henkilöä olisi kyydissä niin eipä sillä sitten leiriydyttäisi kuin hotellissa tms.
Edellinen auto oli integroitu, siinä oli vielä vähemmän tilaa. Ja sen alaslaskettava sänky oli vihonviimeinen kapistus. Se oli vaan 4 hengen auto, mutta ahdas se oli 2 hengellekin.
Ensimmäisestä peltikuorisesta en enää muista monelle se oli, mutta ihan liian pieni ja hankala jopa yksin liikkumiseen.
-
Jos kaikki sallitut 6 henkilöä olisi kyydissä niin eipä sillä sitten leiriydyttäisi kuin hotellissa tms.
minusta tuntuu että mikä vaan matkailuato on ahdas jos kyydissä olisi kaikki sallitut henkilöt.
maksimista kun vähentää 2-3henkeä niin ollaan lähellä sitä lukua mikä on vielä mukavaa matkustamista 8)
-
No juu, meilläkin 6 makuupaikkaa vaunussa, silti kahdelle paras.
-
Pentuna porukoiden kanssa Eurooppaa kiertäessä oltiin veljen kanssa alkovissa aina ajon aikana kattomassa telkkaria, eiköhän se samoissa merkeissä mene omankin jälkikasvun kanssa. :D
-
Aikoinaan oli työkaveri, joka matkusti aina vaunussa vedon aikana. Arska Martsarista. 🙂
-
^
Nykyään kait eläimet on ainoita sallittuja ajonaikaisia vaunumatkaajia
^^
Nykyautoissa ei noin riekuta enää, kun on henkselipaikat, missä ainoastaan saa matkustaa. Jopa huussikäynti tehtävä tauolla paikalla ollessa..
Älä ota mallia tv-sarjasta T3RV0 & H4LM3 ;D
-
Mennäkseni alkuperäiseen kysymykseen:
Hymerihän noista on kopaltaan paras, lämmin ja tiivis.
Sisäpuolen hyvyys riippuu sitten omista mieltymyksistä.
Ja mitä siihen etuvetoisuuteen tulee….
Yli 90% kalustosta on etuvetoisia ja hyvin ne liikkuvat ympäri vuoden.
Yleensä olen ketjut laittanut ’varmuuden vuoksi’.
Suurimpana ongelmana on ollut pääsy kotipihassa Käsivarrentielle, kun tie on jyrkkä ja voi olla tosi jäinen.
Kerran jouduin etuvetoiseen laittamaan ketjut ’pakosti’, kun ajoin paikkaan, josta ei peräkärryn kanssa enää päässytkään takaisin.
Puoliksi oma moka mutta kun koirat tahtoi ulos….
Vielä ei kukaan ole sanonut, että ’pitää olla Alde’.
Ei pidä.
Tosin olen yöpynyt vain -36:ssa, liikkunut -46:ssa.
-
Pentuna porukoiden kanssa Eurooppaa kiertäessä oltiin veljen kanssa alkovissa aina ajon aikana kattomassa telkkaria, eiköhän se samoissa merkeissä mene omankin jälkikasvun kanssa. :D
Hyi h€lvetti! :o
-
Mennäkseni alkuperäiseen kysymykseen:
..
Vielä ei kukaan ole sanonut, että ’pitää olla Alde’.
..
Kun ei mainittu talviautoilusta, niin pitää olla hiljaa, eikä kerrota tolokun autoista - pysytään siis nuperoissa :laugh:
-
Osu ja uppos!
-
Osu ja uppos!
Ei siitä paremmasta aina jaksa jauhaa kun suinkaan päätä ei käännä millään😁😁
-
Onko kokemusta integroidusta ?
Vähän vaikuttaa ettei ole . . .
Omasta integroidusta löytyy kuudelle istumapaikat ja kuudelle nukkumapaikat.
Löytyy varmaan mutta onko ne käytettävissä siten että kun pari kolme hlö menee nukkumaan niin muut pystyy edelleen tuvassa istumaan keittiön pöydän ääressä, kokkailemaan yms normaalisti puuhailemaan.
Ja kyllä koko ajan auki oleva kakkosparisänky on varsin näppärä tavaran säilytykseen myös parkissa olessa, siihen voi levitellä vaatteita ja harrastetavaraa yms
-
Löytyy varmaan mutta onko ne käytettävissä siten että kun pari kolme hlö menee nukkumaan niin muut pystyy edelleen tuvassa istumaan keittiön pöydän ääressä, kokkailemaan yms normaalisti puuhailemaan.
Ja kyllä koko ajan auki oleva kakkosparisänky on varsin näppärä tavaran säilytykseen myös parkissa olessa, siihen voi levitellä vaatteita ja harrastetavaraa yms
Edessä laskettava sänky laskeutuu etupenkkien päälle, sängyssä tilaa kahdelle aikuiselle nukkua ja jos ipanoita niin niitä mahtuu useampikin . . .
Pöydänääreen mahtuu aina 4 - 6 henkilöä ja taakse parisänkyyn mahtuu normi 2 henkilöä nukkumaan, kaikki yhtaikaa. . .
Pöytäryhmässä kun on omat 'soffat' . . .
Pöytäryhmästä saa leveän täysimittaisen parisängyn jos tarvii . . .
Muttaihanmitenvaank unhaneiriitaatuu . . .
-
Kyllä me on integroitujakin kateltu juuri se laskupeti mielessä mutta samalla rahalla saa vaan sitten 5-8 vuotta vanhemman auton, sen verran arvokkaampia ovat penteleet.
-
Kyllä me on integroitujakin kateltu juuri se laskupeti mielessä mutta samalla rahalla saa vaan sitten 5-8 vuotta vanhemman auton, sen verran arvokkaampia ovat penteleet.
Jos pari lasta on niin kerrossänky ja alkovivuode on hyvä yhdistelmä.
-
Näin on, eikä nuo mukulat montaa vuotta mukaan lähde, nyt ikää 9 ja 11 joten 5-6v niin alkaa kiinnostaa muut jutut enemmän, sit on kaikki vaihtoehdot auki. :D
Ite olin omien vanhempieni mukana ikävuodet 9-15 ja sitten alkoi vastakkainen sukupuoli ja kalialeikit kiinnostamaan, eikä siinä kyllä enää euroopan kiertäminen vanhempien kanssa ollu vaihtoehto.. ;D
-
Näin on, eikä nuo mukulat montaa vuotta mukaan lähde, nyt ikää 9 ja 11 joten 5-6v niin alkaa kiinnostaa muut jutut enemmän, sit on kaikki vaihtoehdot auki. :D
Ite olin omien vanhempieni mukana ikävuodet 9-15 ja sitten alkoi vastakkainen sukupuoli ja kalialeikit kiinnostamaan, eikä siinä kyllä enää euroopan kiertäminen vanhempien kanssa ollu vaihtoehto.. ;D
Meillä kun on vaan 18 lastenlasta joista 3 on alle 3v niin niitä ei oteta matkaan mukaan, vanhin 16v tyttö, ja vieläkin kuulemma lähtee mummon ja vaarin matkaan
-
Näin on, eikä nuo mukulat montaa vuotta mukaan lähde, nyt ikää 9 ja 11 joten 5-6v niin alkaa kiinnostaa muut jutut enemmän, sit on kaikki vaihtoehdot auki. :D
Ite olin omien vanhempieni mukana ikävuodet 9-15 ja sitten alkoi vastakkainen sukupuoli ja kalialeikit kiinnostamaan, eikä siinä kyllä enää euroopan kiertäminen vanhempien kanssa ollu vaihtoehto.. ;D
Joko on hankinta tehty? En ole paljoa foorumille ehtinyt viime viikkoina.
Tuo ehdokkaana oleva Hymer on mallisarjansa pisimpiä ja painavimpia versioita. Minulla oli lyhyin ja kevein. Siinäkin paino paukkui komeasti yli 3500 kilon, mutta niin se saattaa olla muissakin ja lähes kaikissa nuperoautoissa. Transitin orkkis takajousitus on löysä. Kannattaa laitattaa lisäjouset ja järeämmät iskarit. Transitin moottorisofta on päivitettävä, jos ei ole tehty. Muuten kone on vaarassa hajota.
Pieni jääkaappi on iso miinus, samoin takatallin puute. Sivuluukkuun sopii onneksi jotakin, mutta se on iso ja tiiveys mietityttää. Tämä Hymeri on lämmin rumatikillakin, ei ole pakko olla Alde. Transit ei ole ihan kelvoton etenemään etuvetoisenakaan. Alkovi ei ole ihan niitä suurimpia, mutta toisaalta aerodynaamisempi kuin monessa muussa. Ikkunat molemmin puolin ovat kuumassa ilmanalassa erinomaiset. Kattoluukkuun voi hankkia Fiamman tuulettimen. Hymerin rakenne on hyvä, jos ei kolaroitu. Pisteosat ovat samoja kaikissa kattoluukusta vessakasettiin. Kalusteissakaan ei moittimista muuten, mutta kannattaa tutkia huolella, että kiinnitykset ovat kunnossa.
Alustasta näkee, onko ollut jonkun bändin keikkabussina eli ajettu vuoden ympäri kaikissa keleissä. Vai pääosin kesäkäytössä ja kuivemmissa keleissä. Pohjassa on tässä mallissa vielä puulevyä, mutta ei se meillä miksikään mennyt.
Best-Caravanilta en ostaisi mitään teknisesti monimutkaisempaa sen perusteella, mitä täällä on kerrottu, ainakaan kulkinetta tai huoltoa. Caravanlandiasta en muista yhtään huonoa kokemusta.
-
Joko on hankinta tehty? En ole paljoa foorumille ehtinyt viime viikkoina.
Tuo ehdokkaana oleva Hymer on mallisarjansa pisimpiä ja painavimpia versioita. Minulla oli lyhyin ja kevein. Siinäkin paino paukkui komeasti yli 3500 kilon, mutta niin se saattaa olla muissakin ja lähes kaikissa nuperoautoissa. Transitin orkkis takajousitus on löysä. Kannattaa laitattaa lisäjouset ja järeämmät iskarit. Transitin moottorisofta on päivitettävä, jos ei ole tehty. Muuten kone on vaarassa hajota.
Pieni jääkaappi on iso miinus, samoin takatallin puute. Sivuluukkuun sopii onneksi jotakin, mutta se on iso ja tiiveys mietityttää. Tämä Hymeri on lämmin rumatikillakin, ei ole pakko olla Alde. Transit ei ole ihan kelvoton etenemään etuvetoisenakaan. Alkovi ei ole ihan niitä suurimpia, mutta toisaalta aerodynaamisempi kuin monessa muussa. Ikkunat molemmin puolin ovat kuumassa ilmanalassa erinomaiset. Kattoluukkuun voi hankkia Fiamman tuulettimen. Hymerin rakenne on hyvä, jos ei kolaroitu. Pisteosat ovat samoja kaikissa kattoluukusta vessakasettiin. Kalusteissakaan ei moittimista muuten, mutta kannattaa tutkia huolella, että kiinnitykset ovat kunnossa.
Alustasta näkee, onko ollut jonkun bändin keikkabussina eli ajettu vuoden ympäri kaikissa keleissä. Vai pääosin kesäkäytössä ja kuivemmissa keleissä. Pohjassa on tässä mallissa vielä puulevyä, mutta ei se meillä miksikään mennyt.
Best-Caravanilta en ostaisi mitään teknisesti monimutkaisempaa sen perusteella, mitä täällä on kerrottu, ainakaan kulkinetta tai huoltoa. Caravanlandiasta en muista yhtään huonoa kokemusta.
Caravanlandiasta tuli kosteusmitattu märkä auto jonka kyllä korjasin. Toki tulivat hinnassa vastaan.
-
Joko on hankinta tehty? En ole paljoa foorumille ehtinyt viime viikkoina.
Tuo ehdokkaana oleva Hymer on mallisarjansa pisimpiä ja painavimpia versioita. Minulla oli lyhyin ja kevein. Siinäkin paino paukkui komeasti yli 3500 kilon, mutta niin se saattaa olla muissakin ja lähes kaikissa nuperoautoissa. Transitin orkkis takajousitus on löysä. Kannattaa laitattaa lisäjouset ja järeämmät iskarit. Transitin moottorisofta on päivitettävä, jos ei ole tehty. Muuten kone on vaarassa hajota.
Pieni jääkaappi on iso miinus, samoin takatallin puute. Sivuluukkuun sopii onneksi jotakin, mutta se on iso ja tiiveys mietityttää. Tämä Hymeri on lämmin rumatikillakin, ei ole pakko olla Alde. Transit ei ole ihan kelvoton etenemään etuvetoisenakaan. Alkovi ei ole ihan niitä suurimpia, mutta toisaalta aerodynaamisempi kuin monessa muussa. Ikkunat molemmin puolin ovat kuumassa ilmanalassa erinomaiset. Kattoluukkuun voi hankkia Fiamman tuulettimen. Hymerin rakenne on hyvä, jos ei kolaroitu. Pisteosat ovat samoja kaikissa kattoluukusta vessakasettiin. Kalusteissakaan ei moittimista muuten, mutta kannattaa tutkia huolella, että kiinnitykset ovat kunnossa.
Alustasta näkee, onko ollut jonkun bändin keikkabussina eli ajettu vuoden ympäri kaikissa keleissä. Vai pääosin kesäkäytössä ja kuivemmissa keleissä. Pohjassa on tässä mallissa vielä puulevyä, mutta ei se meillä miksikään mennyt.
Best-Caravanilta en ostaisi mitään teknisesti monimutkaisempaa sen perusteella, mitä täällä on kerrottu, ainakaan kulkinetta tai huoltoa. Caravanlandiasta en muista yhtään huonoa kokemusta.
Ei oo vielä hommattu ja näillä näkymin mennee ehkä ensi vuoden puolelle, tuli vähän muuttujia matkaan. :-\
Mutta kiitos noista vinkeistä, laitetaan korvan taakse. :)
-
Sen verran vielä lisään, että kommentit koskee etuvetoista Transit-alustaa. Takavetoisessa ei ole tuota moottoriongelmaa ja toki alustarakenne on erilainen.
-
Sen verran vielä lisään, että kommentit koskee etuvetoista Transit-alustaa. Takavetoisessa ei ole tuota moottoriongelmaa ja toki alustarakenne on erilainen.
Hajoamisesta en tiedä mutta sama ongelma 2.4litraisessa on että sammuu helposti liikkeelle lähdettäessä kuin 2.2litraisessa.
Ohjelmoinnilla poistuu. Sen jälkeen ylämäkeenkin lähtee koskematta kaasuun.
-
Meillä oli 2003 firmassa 2.4 kevytkuorkki ja se oli herkkä sammumaan. 2.2 myllystä en ole kuullut mitään hyvää.
Yksi epäluotettavimmista Ford Transit -pakettiautoissa käytetyistä dieselmoottoreista on 2.2 TDCi -moottori, erityisesti vuosimallien 2006-2014 välillä. Tämä moottori on tunnettu useista ongelmista, kuten:
1. Kampiakselin vikaantuminen: Moottorin kampiakselin ja laakerien kuluminen on ollut yleinen ongelma, joka voi johtaa merkittäviin vaurioihin ja kalliisiin korjauksiin.
2. Turbon ongelmat: Moottorin turboahdin voi olla altis vikaantumiselle, mikä johtaa tehon menetykseen ja lisääntyneeseen polttoaineen kulutukseen.
3. Öljypumpun viat: Öljypumpun toimintahäiriöt ovat johtaneet moottorin riittämättömään voiteluun ja sen seurauksena vakaviin vaurioihin.
-
Jossain Transiteissa kuulemma moottorinohjaus nostaa kierroksia kytkintä nostaessa?
Ei pitäisi sammua, jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Koskeeko vain uudempia, vai olenko ymmärtänyt tyystin väärin?
-
Jossain Transiteissa kuulemma moottorinohjaus nostaa kierroksia kytkintä nostaessa?
Ei pitäisi sammua, jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Koskeeko vain uudempia, vai olenko ymmärtänyt tyystin väärin?
Se on just se moottorinohjauksen päivitys. Onnistuu Fordilla, hinnasta en tiedä. Sekä exääni että nykyiseeni se on tehty edellisten omistajien toimesta.
-
2006 mallissa (se 2006 asti malli) 2.4 kevytkuorkki alustalla ei ainakaan ole ollut mitenkään herkkä sammumaan. Lähtee kyllä nätisti ilman kaasuakin liikkeelle. Tiedä sitten onko jo uutena jotain päivitetty.
Jousitus on aikas lailla jämäkkä, ei heilu kävellessä sisällä siten kuten nuo etuvetoiset. Paripyörillä, menee lumessakin hyvin.
-
Ja eipä ollut -07 mallin 140hp 2.4TDCi:ssä mitään nyykähtämisen tapaista kytkimen nostosssa, mitä mulla uudesta asti oli liki 12 vuottaa..
Ainoa "tyyppivika" siinä oli kytkimen käyttösylinteri (polkimen pää) meni neljässä vuodessa. Kytkinhän siinä oli "terävä" ja vaati tarkkuutta, jotta luistoa löytyy. Mutta kyllä sillä nosti 2tn veneen rampista ihan tyhjäkäynnillä. Tiheä 1. vaihde ja perä teki siitä 6 vaihteisesta oivan veturin..
Hyvä ECU/PCM tehtaantekemänä jo + Garretin VNT-turbo - ei pärjää nykyisen mersun nelari tuplaturbolla tuolle voortille, jossa jo 200Nm@1krpm..
MB:n kun softasi uudellee (x15CDi->x20CDi), niin alkaa 2.2:sta löytyy voortimaisuutta (vahva vääntö; F 385NM vs M-B 400Nm) Thumb
-
Jossain Transiteissa kuulemma moottorinohjaus nostaa kierroksia kytkintä nostaessa?
Ei pitäisi sammua, jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Koskeeko vain uudempia, vai olenko ymmärtänyt tyystin väärin?
2.2 2007->
Lähtöpäivityksen jälkeen tuli vielä se ryntäyksenestopäivi tys.
Tekivät huollon yhteydessä, tai kun tilasi ajan.
Ei maksanut mitään.
-
Ja eipä ollut -07 mallin 140hp 2.4TDCi:ssä mitään nyykähtämisen tapaista kytkimen nostosssa, mitä mulla uudesta asti oli liki 12 vuottaa..
Mun entinen oli 2010 ja siellä oli kuiteissa miten eka omistaja oli valittanut sammumista liikkeelle lähdössä. Sitten oli päivitetty softa.
Nykyinenkin -09 nostaa kierroksia itsestään kun lähtee liikkeelle.
Siitä ei ole kuitteja/tietoa onko ollut uudesta asti vai onko päivitetty.
Ja nehän sekoaa jos menee itse painaa samaan aikaa kaasua liikkeelle lähdettäessä. Sit sammuu tai hyökkää, nätisti on hyvin vaikee lähteä >:D