Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Kaasulaitteet => Aiheen aloitti: miksu88 - 22.05.2024 kello on 23:23
-
Tällainen kaasugeneraattori voisi olla kätevä puskaparkissa jos ei jaksa ajella ja pörinä ei haittaa? https://www.amazon.de/s?k=propane+generator
Vielä parempi olisi pelkästään kaasulla toimiva laite niin ei maksa turhasta. Saakohan noita Suomesta jostain?
-
Hondan eu10i ja eu22i aggrekaatteihin on Suomessakin saatavana kaasusarja. Kalliimpia ovat kuin nuo mitkä linkkasit.
Eiköhän lie about kaikki kaasulliset ole yhdistelmälaitteita bensa/kaasu.
-
Hondan eu10i ja eu22i aggrekaatteihin on Suomessakin saatavana kaasusarja. Kalliimpia ovat kuin nuo mitkä linkkasit.
Eiköhän lie about kaikki kaasulliset ole yhdistelmälaitteita bensa/kaasu.
Hurjia hintoja Hondalla, mutta varmasti laadukkaitakin laitteita.
-
Miksi pitäisi toimia kaasulla? Eikös diesel olisi parempi?
Itse olen luopumassa kaasusta (vedenlämmitin,lämmitin,hella) kokonaan. Siksi ostin 3hp 4t bensamoottorin (87e) ja 70A 12V laturin (20e). nyt koko laite alle 200e ja kaikki uusia osia. Tuolle ei tule käyttöä kuin silloin kun aurinko on pilvessä suurimman osan päivää. Ja 5l kanisterilla saa varmaan 350Ah virtaa. Autoon tulee lisää tilaa, tuo generaattori+bensakanisteri mahtuu entiseen kaasupullokoteloon.
Lämmitys ja vedenlämmitys varmaankin entisen vedenlämmittimen tilalle. Ja entisen lämmittimen tila jää muuhun käyttöön (jos ei kokonaan niin ainakin 2/3 osaa).
-
Miksi pitäisi toimia kaasulla? Eikös diesel olisi parempi?
Siksi että diesel on selvästi painavampi ja isokokoisempi, yleensä myös merkittävästi äänekkäämpi.
Oma iänkaiken vanha pikkuhonda (eu10i) käy vain bensalla, mutta on kyllä hyvä ja varsin hiljainen. Kaasusarjalla se on vielä hiljaisempi eikä haise käytössä ollenkaan. Ei myöskään tarvi lutata bensakannun kanssa, aina se vähän tankatessa lirkkii ja sitten haisee. Ja kaasu ei vanhene pullossa, bensa vanhenee kannussa. Eli ymmärrän miksi joku haluaa kaasulla toimivan, itse en ole raskinut sijoittaa.
-
Kannattaa käyttää pienkonebensaa se kestää paremmin säilytystä.
Siksi että diesel on selvästi painavampi ja isokokoisempi, yleensä myös merkittävästi äänekkäämpi.
Oma iänkaiken vanha pikkuhonda (eu10i) käy vain bensalla, mutta on kyllä hyvä ja varsin hiljainen. Kaasusarjalla se on vielä hiljaisempi eikä haise käytössä ollenkaan. Ei myöskään tarvi lutata bensakannun kanssa, aina se vähän tankatessa lirkkii ja sitten haisee. Ja kaasu ei vanhene pullossa, bensa vanhenee kannussa. Eli ymmärrän miksi joku haluaa kaasulla toimivan, itse en ole raskinut sijoittaa.
-
Kannattaa käyttää pienkonebensaa se kestää paremmin säilytystä.
Eikä haise pitkään vaikka vähän läikyttääkin tankatessa.
-
Lakkapäältä 700 euroon Dual Fuel aggrekaattia
https://www.lakkapaa.com/fi/tyovalineet/champion-the-supersilent-dual-fuel-p-invertteri-aggregaatti-2000w/p/5060423982258/
-
https://www.lakkapaa.com/fi/tyovalineet/champion-the-supersilent-dual-fuel-p-invertteri-aggregaatti-2000w/p/5060423982258/
Paineensäätimen tyyppi: 37mBar (sisältyy)
Mitenköhän tuo toimii, jos ottaa 'seinästä' vähän eri paineella?
-
Diesel haisee, läikkyy ja puree. Olisihan se ilmeisesti energiatiivein materiaali mutta joo.
-
Lakkapäältä 700 euroon Dual Fuel aggrekaattia
https://www.lakkapaa.com/fi/tyovalineet/champion-the-supersilent-dual-fuel-p-invertteri-aggregaatti-2000w/p/5060423982258/
Tämä on toistaiseksi paras tarjous. Tuleehan Amazonistakin lisäkuluja. Tuo eco-tila on must, harvoin tarvii täysiä tehoja.