Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: käpynotko - 3.11.2011 kello on 11:33
-
Soommoro!
Minkälaisia toteutuksia .orggilaisilta löytyy?
Ei mahdu Hymer edeltäjiensä tavoin katokseen mutta jotain suojaa tekisi mieli viritellä.
Yksi mahdollisuus olisi sivukatos varsinaisen katoksen päätyyn mutta pressutalli
olisi ehkä se helpompi tie?
Forssassa Hurrikaani myy sopivan kokoista hintaan 549€. Ei sinänsä mikään kaunis nähtävyys
mutta olisi näemmä ihan kunnon pressulla.
http://tavaratalohurrikaani.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1014013
-
Kannattaa huomioida pressun paino / neliö joka saisi olla vähintään 500 g/m2 niin ei tule ongelmia talvella, meillä auto on Jore-tuotteen teltassa jolla mittaa 8 x 3.5 x 3 m hintaa taisi olla vajaa 1500 €
On kestänyt tuiskut ja myrskyt lokakuusta -08 lähtien, täytynee koputtaa puuta että kestää myös jatkossa.
-
^
Miten on naapurit tuohon suhtautuneet, melkoinen rakennus kyseessä. Ja lienee pystyssä vuoden ympäri?
-
Ei ainakaan kysyttäessä mitään haittaa ole teltassa nähneet ja jos siihen sitten jossain vaiheessa tehdään oikea talli niin se on sitten vieläkin isompi....pienempi näköhaitta se tuo teltta vielä on.
-
Ei ainakaan kysyttäessä mitään haittaa ole teltassa nähneet ja jos siihen sitten jossain vaiheessa tehdään oikea talli niin se on sitten vieläkin isompi....pienempi näköhaitta se tuo teltta vielä on.
Mutta.. minkätakia pitää olla a-autolle teltta,sehän on tehty käyttöä varten ?? ;D
-
Joo mutta kun tuo Adria on meillä varsinaisesti harrasteajoneuvo, vaimo ei antanut aikanaan lupaa coupe Jaguariin, siihen kun ei olisi mahtunut koko perhe mukaan, tähän mahtuu ja nykyään ei ole enää hinku Jaguaria vaikka sen V12:sen saundia aina silloin tällöin netistä kuuntelenkin. ;D
-
Monella on kuljin katoksessa ja vielä niin että, käytetään vain kesällä. ::)
-
Mutta.. minkätakia pitää olla a-autolle teltta,sehän on tehty käyttöä varten ?? ;D
Silloin kun a-autoa käytin myös talvella niin oli mukava lähteä liikkeelle kun se oli väliajat katoksessa. Ei tarvinnu lumisateen jälkeen luoda lunta katolta. Jos ei olisi ollut katosta, niin tuskinpa olisin silloinkaan luonut. Kyllä viima olisi sen tiputtanut. Ainakin vastaan tulleen rekan viima. ;)
-
Tosi on, olisi se mukavampi lähteä liikkeelle, talvella katoksesta. :)
-
Tosi on, olisi se mukavampi lähteä liikkeelle, talvella katoksesta. :)
Kyllä yhden yön lumet lähtee katolta ajossa !!!!!! ;D
-
Minulla ei tule joka päivä ajettua kulkimella, ei edes joka viikko. Joten kyllä puolikymmentä kertaa talvessa joutuu lunta lastalla katolta lykkäämmään. :(
Mitenkä kun sinulla on ne kennot katolla, kuinka paljon sinne kennon ja katon väliin lunta soluttautuu. ::)
-
Minulla ei tule joka päivä ajettua kulkimella, ei edes joka viikko. Joten kyllä puolikymmentä kertaa talvessa joutuu lunta lastalla katolta lykkäämmään. :(
Mitenkä kun sinulla on ne kennot katolla, kuinka paljon sinne kennon ja katon väliin lunta soluttautuu. ::)
Ne on sentin irti katosta,hyvin ovat pari vuotta kestäneet!!
-
Soommoro!
Kiitos vastauksista.
Kun olosuhteiden pakosta auto seisoo enempi kun puolet vuodesta niin onhan sitä
mukavampi pitää suojassa. Tosi asia kuitenkin on että vaikka onkin ulkokäyttöön
suunniteltu niin kyllä kaikki kalusto parempana pysyy kun ei ole koko ajan säiden armolla.
Jos tilaa ja mahdollisuus pitää suojassa niin kait kaikki meistäkin kaluston suojassa pitää?
-
Tein itse pressu"hallin". Kakkosnelosia ja maata vasten kyllästettyä. Jos työlle ei laske hintaa, niin n. 500 makso.
Oli muuten komia, mutta vähän näkyvä, sisäänajokorkeus oli yli 3 metriä, harja jo yli neljässä metrissä. Siitähän tulee sitte semmonen ku on tekijänsäkin.
-
Meillä on ollut tuo hurrikaanin caravantalli (549€) pari vuotta pihassa, hyvin on kestänyt. Pitää ankkuroida hyvin maahan, koska kokoa riittää. Eihän nämä pressutallit kauniita ole mutta kun valitsee sopivan paikan niin hyvin menee.
-
Monessa pressutallissa löytyy kokoa matkailuautolle muuten mutta jää korkeudesta vajaaksi. Eipä muuta kuin korotettua "kivijalkaa" tekemään. Esim. trukkilavoista kyljellään saa hyvän korotuksen kun ne vielä ankkuroi maahan asiallisesti.
Llisäksi etuna on että ilman kierto tallissa on riittävä.
-
Soommoro!
Kävin eilen tallia Forssassa mittailemassa. Ei siitä oikein auton suojaksi ole.
Leveys kolmen metrin korkeudessa enää n.2,1m. Tarvii miettiä sitä sivukatoksen rakentamista.
Kyllähän sitä tietty vois nostaa mutta ei se siitä ainakaan komistu.