Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: ajuri - 4.07.2023 kello on 19:51
-
Onko kokemuksia SV takaiskareista?Aika hintavat, mutta vaimentavat kahteen suuntaan.
-
eikös ne kaikki vaimenna?
tuolla hinnalla saa aika monta normi iskaria mutta hyvä on tietty hyvä.
pehmee peräsessä autossa ehkä vois olla etua
mutta jos asentaa tuollaiset kannattas varmaan harkita vahvasti saman firman jousia myös, niistä vois saada jopa enempi etua
-
Itse laitoin SV:t taakse juuri -21 malliseen taakse. On hyvät. Tärkein mielestäni todella paljon hitaampi sisään liike. Ottaa juuri huojuntaa hyvin pois.
Sitä en ymmärrä miksi jousi pitäisi vaihtaa?
Ne tuntuvat olevan ihan ok.
-
Itse laitoin SV:t taakse juuri -21 malliseen taakse. On hyvät. Tärkein mielestäni todella paljon hitaampi sisään liike. Ottaa juuri huojuntaa hyvin pois.
Sitä en ymmärrä miksi jousi pitäisi vaihtaa?
Ne tuntuvat olevan ihan ok.
noin itsekin ajattelin. Ajoin kaverin perässä muutama vuosi sitten mutkaista asfalttitietä. Meidän auton etukamera kertoi miten byrstner ixo lähti melkoiseen heittelyyn. Takapyörät kun putosi hiekalle, niin siitä korjausliikkeen jälkeen oli melkoista keinunta. Muutaman kerran toistui sama ja tuurilla sai auton pysymään tiellä. Tosi vaarallinen tilanne byrre ajautui 2 kertaa vastaantulevan puolelle. Oli melkoisen näköistä kun katsottiin auton liikettä meidän etukameralta. Meidän auto noin 3.10 m korkea joten auton korkeuskin vaikuttaa paljon jo varsinkin mutkaosuuksilla ajettavuuteen mielestäni.
-
iskarit yrittää ehkäistä sitä mihin väärin mitoitettu jousi on johtanut...
Monet matkailukopat käyttää halvinta mahdollista alustaa jolloin perus dukaton jouset on pahasti löysät joka aiheuttaa sen että antenni suorastaan viuhahtelee ruoskan tavoin kun asukit telmii sisällä.
https://www.vallilantakomo.fi/lisakierrejousisarja-hv-138190-fiat-ducato-x250-280-290/p/HV-138190/
https://www.vallilantakomo.fi/etujousijalkasarja-fiat-ducato-2006-alkaen-x250-280-290/p/2251807120/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-heavy-fiat-ducato-2006-alkaen-x250-280-290/p/109-1700307001/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-fiat-ducato-x230-x244-18/p/109-1700304101/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-fiat-ducato-x250-x290/p/HV-138158/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-comfort-fiat-ducato-2006-alkaen-x250-280-290/p/109-1700307002/
https://www.vallilantakomo.fi/lisakierrejousisarja-hv-138120-fiat-ducato-x230-244/p/HV-138120/
Tuossa edellisvuonna katselin tuolla kuusamon seudulla hiekkatiellä kun oli pahat nimismiehenkiharat niin vastaantulevan ducaton eturengas oli varmaan puolet ajasta irti tiestä...pomppi rengas ihan vallattomasti....si inä olis ne iskarit auttaneet kummasti....ehjät sellaiset
-
Paha väittää vastaan kun toisella puolella pöytää istuu kaikkien alojen ammattilainen.
Mutta muutos oli kyllä selvä ja parempaan päin.
-
iskarit yrittää ehkäistä sitä mihin väärin mitoitettu jousi on johtanut...
Monet matkailukopat käyttää halvinta mahdollista alustaa jolloin perus dukaton jouset on pahasti löysät joka aiheuttaa sen että antenni suorastaan viuhahtelee ruoskan tavoin kun asukit telmii sisällä.
https://www.vallilantakomo.fi/lisakierrejousisarja-hv-138190-fiat-ducato-x250-280-290/p/HV-138190/
https://www.vallilantakomo.fi/etujousijalkasarja-fiat-ducato-2006-alkaen-x250-280-290/p/2251807120/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-heavy-fiat-ducato-2006-alkaen-x250-280-290/p/109-1700307001/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-fiat-ducato-x230-x244-18/p/109-1700304101/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-fiat-ducato-x250-x290/p/HV-138158/
https://www.vallilantakomo.fi/etukierrejousisarja-hd-comfort-fiat-ducato-2006-alkaen-x250-280-290/p/109-1700307002/
https://www.vallilantakomo.fi/lisakierrejousisarja-hv-138120-fiat-ducato-x230-244/p/HV-138120/
Tuossa edellisvuonna katselin tuolla kuusamon seudulla hiekkatiellä kun oli pahat nimismiehenkiharat niin vastaantulevan ducaton eturengas oli varmaan puolet ajasta irti tiestä...pomppi rengas ihan vallattomasti....si inä olis ne iskarit auttaneet kummasti....ehjät sellaiset
Eikös ALOITTAJA KYSELLYT ISKAREITA mitkä sinä käänsit jousiin ja taas iskareihin? Itsellä oli edellisessä SV vaimentimet ja oli hyvät.
-
iskarit yrittää ehkäistä sitä mihin väärin mitoitettu jousi on johtanut...
Monet matkailukopat käyttää halvinta mahdollista alustaa jolloin perus dukaton jouset on pahasti löysät joka aiheuttaa sen että antenni suorastaan viuhahtelee ruoskan tavoin kun asukit telmii sisällä.
Ford ja mersu on tunnettuja pehmeistä jousista ja fiat taas hammaslääkärin ystävä eli jouset on kovat.
-
Vuoden -22 Jumper retkeilyautona on jäykempi, kuin tavara-autona. Ainakin perstuntumalla. Olisiko noissa etumaskin merkistä riippumatta jotain eroja alustassa?
-
koppivalmistaja on tietty voinut tilata tehtaalta erilaisilla alustasarjoilla.
Ja onhan noissa alustaversioissakin suuria eroja...onko esim 2.5, 3.5 vai 4.2 tonnin alusta
-
koppivalmistaja on tietty voinut tilata tehtaalta erilaisilla alustasarjoilla.
Ja onhan noissa alustaversioissakin suuria eroja...onko esim 2.5, 3.5 vai 4.2 tonnin alusta
Väittäisin että normiretkiauto on 3.5 tonnin alustalla. Ihan B kortti laisten vuoksi.
-
Ainakin M autoissa on 3.5 tonniin rekisteröityjä 4.2 tonnisia alustoja.
Kai joku R autokin on sellainen...ehkä
-
Ainakin M autoissa on 3.5 tonniin rekisteröityjä 4.2 tonnisia alustoja.
Kai joku R autokin on sellainen...ehkä
Niin matkailuautossa....
-
Transit-alustassa olivat SV:t hyvät takana.
Sprinteristä korkkasi toinen SV edestä, mutta vikaa etsittiin muualta, kun eihän uusi iskari voi olla rikki. Konit tilalla, erittäin hyvät.