Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: Moppc - 14.04.2023 kello on 10:58
-
Elämme ihmeellisiä aikoja. Lähetin tänään positiivista palautetta Kelaan.
Aiheena oli puhelinpalvelun toimivuus, erityisesti soittopyynnön mahdollisuus ja toiminta. Varsinainen asiaani liittyi lääkekorvauksiin, johon sain erittäin nopeaa palvelua.
-
Valtion postille.
Lähettivät kortin ja kertoivat palveluistaan.
Kyselin milloin he kertovat jakeluaikataulunsa kun ovat ilmoittaneet minä päivänä javat kahtena eri vaihtoehtoja. Kiinnostaisi päivät milloin meille.
-
Eilen yhdelle projektipomolle - "Hyvä, kiitokset!", ihan WA:lla :P Säästy postimerkit..
-
Lapsen lapsilleni jatkuvasti. ;D
-
Naapurille ku Nilsiässä polttopuita toi viimme viikon torstaina, just oikein mittasta ja kuivaa tavaraa, konehallissa pari vuotta seisonutta.
Finnlinesin asiakastyytyväisyys kyselyssä kyselin tunteeko ne ammattinimikettä siivooja.
Kansimiehelle annoi kiitokset hyvästä palveluksesta.
-
Meillä töissä oleville päivittäin, samoin sidosryhmiin, kun aihetta on.
-
Jatkuvasti annan jos siihen on syytä. Tänäänkin aika monelle. Minusta palautteen antaminen kuuluu asiaan oli sitten hyvää tai huonoa.
-
Joka päivä jollekin. Ihan kuin tarve tulee eteen.
-
Fiksu ruoka yritykselle männä viikolla. Thumb
-
Meillä töissä oleville päivittäin, samoin sidosryhmiin, kun aihetta on.
Silloin aikanaan, oho siitähän tulee jo viikon päästä 5 v.. niin jos pomo kiitti hyvin tehdystä työstä, niin sehän oli vittuilua. Ei kiitoksilla elä, lisää liksaa
-
^ Meillä on parempi työpaikka. Tutkimuksessa todettu.
Ajat muuttuu ja työpaikat toivottavasti sen mukana. Nykyään ei vittuilemalla voi johtaa, työntekijät äänestäisivät jaloillaan. Ne parhaat ainakin.
-
Silloin aikanaan, oho siitähän tulee jo viikon päästä 5 v.. niin jos pomo kiitti hyvin tehdystä työstä, niin sehän oli vittuilua. Ei kiitoksilla elä, lisää liksaa
Tulis edes sitä kiitosta. Kehityskeskustelu tulossa.
-
Tulis edes sitä kiitosta. Kehityskeskustelu tulossa.
Jonkun kerran kuunneluut kehityskeskustelut eli rehellisyyttä peliin.
Ei niiden perusteella potkuja jaetta vaan sitä kehitystä töihin.
-
Viimeksi laitoin positiivista palautetta jenkkilään. 🙂
-
Tulis edes sitä kiitosta. Kehityskeskustelu tulossa.
Eli täytetään pakolliset kaavakkeet ja työnantajan edustaja sanoo mitkä ovat yrityksen tavoitteet ja miten työntekijän pitää toimia näiden tavoitteiden edistämiseksi.
Jos työntekijä esittää epäkohtia, vastaus näihin on että linjat luotu johtoryhmässä. Alueella ei näihin voi muutosta tehdä.
-
^ Onpas ikävä työpaikka. En kyllä ihmettele. :(
-
En ole enää kyseisessä firmassa ylisuuren johtoportaan tuloja rahoittamassa.
Kehityskeskusteluja pitää käydä koko ajan. Yrityksen eri ryhmien pitää kommunikoida jatkuvasti, kriittisestikin, keskenään. Kerran vuodessa tapahtuvat "kehityskeskustelut" ovat pakkopullaa joka pitää suorittaa. Niistä ei ole iloa kenellekään.
-
Monella yrityksellä on/oli slogan: "jos olet tyytymätön, kerro siitä meille, jos olet tyytyväinen, kerro siitä muille".
-
Nyt kun tää juttu kääntyi kehityskeskusteluun niin ne oli kyllä työajan tuhlausta, ei mitään hyötyä kenellekkään. Vuoden päästä ei mitään muistikuvia mitä on edes juteltu, koneelta piti luntata. Yksi kehityskeskustelu tai sen eka kysymys on jäänyt mieleen, olin 57v. ja eläkeikä 58,niin isopomo kysyi että miten Arska meinaa kehittyä työssään, vastasin etten mitenkään kun toinen jalka on jo menossa eläkkeelle. loppu keskustelu olikin vaan niitä näitä jutustelua.
-
Nuoret työntekijät tyypillisesti arvostavat kehityskeskusteluja ja palautetta, jopa pyytävät sitä erikseen. Vanhemmat, etenkin miehet, eivät. Esimiehen kannattaa ottaa se huomioon.
-
miten Arska meinaa kehittyä työssään
Tämä on älytöntä kysyä suorittavalta tekijältä. Samoin se vakiokysymys että missä näet itsesi 5:n vuoden päästä.
Kysymys pitäisi olla "Mitä voimme yhdessä tehdä työskentelyolosuhte iden parantamiseksi." Kehityskeskustelu pitäisi olla tasavertainen keskustelu tekijän ja työnantajan välillä.
Kohdallani aina on "keskustelu" ollut työnantajavetoista ja taho joka esittää asiansa.
Nuoret työntekijät tyypillisesti arvostavat kehityskeskusteluja ja palautetta, jopa pyytävät sitä erikseen. Vanhemmat, etenkin miehet, eivät. Esimiehen kannattaa ottaa se huomioon.
Kerran vuodessa tapahtuvaa "syvällistä" keskustelua? Palautteen anto tulee tapahtua päivittäin.
Työsuhde on kuin parisuhde. Kumpaakaan ei hoideta vuosittaisilla keskusteluilla. Suhdetta hoidetaan päivittäin.
-
Kiitosta tulee annettua suhteellisen tasaisesti ja usein. Hieman haastavampaa on se kriittisen palauteen antaminen rakentavalla kulmalla.
Mutta jos asiakkaan ominaisuudessa viimeisen erityisen positiiviseen palautteen nostaa, niin noin viikko sitten tuli annettua salilla spinning-ohjaajalle tunnin jälkeen palautetta, että nyt oli erinomainen setti.
Työsuhde on kuin parisuhde. Kumpaakaan ei hoideta vuosittaisilla keskusteluilla. Suhdetta hoidetaan päivittäin.
Tuossa olen samaa mieltä. Keskustelun ja kuuntelun pitää olla jatkuvaa ja säännöllistä. Vuosittain pidettävillä kehareilla on niilläkin paikkansa. Etenkin uransa alkupuolella olevilla henkilöillä.
Henkilöstö on yrityksen tärkein voimavara. Tyytyväisellä työntekijällä, tyytyväisellä asiakkaalla ja kannattavuudella on usein hämmentävä korrelaatio...
-
Toissa päiväna Lievestuoreen apteekin farmaseutille. Thumb
-
Henkilöstö on yrityksen tärkein voimavara.
Tätä jargonia yritykset toistaa. Sattumaa varmaan on että huonoina aikoina henkilöstöä ensimmäisenä karsitaan.
-
Positiivista palautetta annan aina kun siihen on aihetta,koskee sekä työpaikkaa että perhe-elämää.Kehityskeskusteluja en osaa hirveästi arvostaa, kerran sanoinkin esimiehelle, että puhunko nyt niin että se on sitä mitä haluat kuulla,vai kerronko totuuksia?
-
kerran sanoinkin esimiehelle, että puhunko nyt niin että se on sitä mitä haluat kuulla,vai kerronko totuuksia?
Eikös se aina sanota asiat niinkuin ne on, muu touhu on vellihousu touhua. Ei ne asiat muutu jos jos ei omaa totuuttaan kerro.
Semmoisen jälkeen on nurkan takana turha urputtaa.
-
Eikös se aina sanota asiat niinkuin ne on, muu touhu on vellihousu touhua. Ei ne asiat muutu jos jos ei omaa totuuttaan kerro.
Semmoisen jälkeen on nurkan takana turha urputtaa.
Kyllä pomoa kannattaa aina mielistellä...
Varsinkin, jos pomo on hiukan narsismiin taipuva. Mielistelyllä pääsee raketinomaisesti arvoasteikossa työkaverin ohi. :)
Se totuuden puhuva työkaveri saa huonon maineen ja paskahommat, vaikka olisi kuinka hyvä ja ahkera. Näin se tuli nähtyä, kun itse pyrin olemaan takavasemmalla melko neutraalina.
Meillä aikoinaan työpaikalla haistateltiin pomon kanssa yhdessä pakolliset kehityskeskustelut. Mikä lie konsultti oli nekin kysymykset keksinyt.
-
Perjantaina 3kaverusta.fi sivustolle annoin positiivisen palautteen heidän lakritsijäätelöstää n, joka oli oikeasti kunnon lakupläjäys tällaiselle intohimoiselle lakufanille.
-
Kyllä pomoa kannattaa aina mielistellä...
Varsinkin, jos pomo on hiukan narsismiin taipuva. Mielistelyllä pääsee raketinomaisesti arvoasteikossa työkaverin ohi. :)
Se totuuden puhuva työkaveri saa huonon maineen ja paskahommat, vaikka olisi kuinka hyvä ja ahkera. Näin se tuli nähtyä, kun itse pyrin olemaan takavasemmalla melko neutraalina.
Meillä aikoinaan työpaikalla haistateltiin pomon kanssa yhdessä pakolliset kehityskeskustelut. Mikä lie konsultti oli nekin kysymykset keksinyt.
Vähän samaa havainnut >:(
-
Kyllä pomoa kannattaa aina mielistellä...
Tuo on hyvä asenne jos haluaa kieleensä väritystä ja itsetunnon kuntoon.
-
Monia pomoja miellyttää se, että hommat hoituu. Se ei ole mielistelyä.
Useimpia taas varsinainen mielistely v*tuttaa heti.
-
Vein pojan pojan, Ikurin Vireen (Pate Mustajärven seura) kentälle, ekaa kertaa.
Poikkesin myös munkkikahville. Sanoin ainoalle henkilökunnan jäsenelle: Oot osannu tehdä mun suuhun oikeinkin sopivia munkkeja. Sain vielä toisenkin, kun seuraava asiakas sai jostain syystä kahvin ja munkin--ilmaiseksi? Hän antoi munkin mulle, oli kuulemma sokerilakossa. Hänkin sai positiivistä palautetta. :)
-
Tänään parille asiakkaalle jotka eivät aloittaneet asiaansa ensimmäiseksi päätänsä aukomalla vaikka v käyrä oli varmasti korkealla :-*
-
Tänään Jyväs-Caravanille. Eilen huomasin, että markiisin etureunan kasetista oli toisesta päästä hävinnyt suojakuori. Satuin sopivasti ajamaan liikkeen ohi ja poikkesin kysymään ja näyttämään puuttuvaa osaa, että tulisi kerralla oikea. Ensin myyjä sanoi, että pitäisi löytyä kaksikin kpl. Valitettavasti ei löytynyt, mutta seuraavasta toiminnasta kiitos. Hän kysyi, mihin olen menossa. Sanoin Kuopioon. Myyjä tuumasi, löytyisiköhän Bestiltä ja antoi lapun, jossa tarvittavat tiedot.