Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: vaanari61 - 12.04.2023 kello on 21:35
-
Ois aika laittaa uutta alle, tähänmennessä on ollut ainoastaan campperit asuntoauton alla. Continentaalia useampi sarja ja viimeisimpänä oli Miseliinit jotka on ollut huomattavasti hiljaisemmat kuin contit mutta nyt kiinostaisi Nokian pakurengas . . . Ei ainoastaan hinnan vaan hiljaisuutensa vuoksi, kertovat että maantienkatkokset ei tule "tupaan" Nokian renkailla . . .
Kuinka monella on ns. Camper rengas asuntoauton alla ?
Toivon mielipiteitä / tuntemuksia kumpaisistakin . . .
-
Minulla Michelin Crossclimatet, pitää minun ajoillani jopa lumessa.
-
Minulla on ollut Camperit ja olivat kovat, painettakin suositeltiin reippaasti käyttämään. Nyt ylimitoitetut Michelinin C renkaat ja painetarve 0,7 vähempi. Huikea ero noissa on
-
Minulla Michelin Crossclimatet, pitää minun ajoillani jopa lumessa.
Rengasliikkeen ( Vianor ) mukaan Michelinillä Crossclimate on camper rengas, muunlaista camper rengasta Michelin ei valmista.
Michelin n.300€ kalliimpi kuin Nokian . . .
-
Rengasliikkeen ( Vianor ) mukaan Michelinillä Crossclimate on camper rengas, muunlaista camper rengasta Michelin ei valmista.
Michelin n.300€ kalliimpi kuin Nokian . . .
Niin, ei siinä ole tekstiä esim Agilis Camping vaan ihan omansa. Eikä VALMISTAJA määrittele sitä Camping renkaaksi. https://www.michelin.fi/auto/tyres/michelin-agilis-crossclimate
Ps on mulla ollut Agilis campingeja monetkin.
Ja on kalliimpi, mutta ei tartte talvirenkaita erikseen
-
Niin, ei siinä ole tekstiä esim Agilis Camping vaan ihan omansa. Eikä VALMISTAJA määrittele sitä Camping renkaaksi. https://www.michelin.fi/auto/tyres/michelin-agilis-crossclimate
Ps on mulla ollut Agilis campingeja monetkin.
Ja on kalliimpi, mutta ei tartte talvirenkaita erikseen
https://www.michelin.fi/auto/tyres/michelin-crossclimate-camping
https://www.michelin.fi/auto/browse-tyres/by-family/crossclimate?gclid=EAIaIQobChMInsL16OWl_gIVB-CyCh3lcgO0EAAYASAAEgLqD_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Ja Agilis nimellä ei Michelin valmistaisi Camper-rengasta, näin Vianorin tiskltä kerrottiin. Se on eriasia pitääkö Vianorin tiskintieto paikkansa . . .
-
'internet luulee eri tavalla kuin Vianorin tiski
https://www.google.com/search?q=michelin+agilis+camping&rlz=1C1GCEU_enFI1035FI1035&oq=michelin+agilis+ca&aqs=chrome.1.69i57j0i512l9.5923j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
-
(4) kestävyys - Sisäiset testit Narbonnessa maaliskuussa 2020, testattu koko 225/75R16CP 116/114 R, testiautona Renault Master. MICHELIN CrossClimate Camping (13 133 km) verrattuna MICHELIN Agilis Camping -renkaaseen (12 288km). Kestävyystesti ajettiin keskimääräisessä todellisessa käytössä (D50), ja ajetun testimatkan pituus oli 8 654km, mistä käyttöikä ekstrapoloitiin 1,6 mm:n kuviosyvyyteen saakka.
lainaus tuolta...https://www.michelin.fi/auto/tyres/michelin-crossclimate-camping
Mitäs tuo meinaa...rengas kestää ajoa vaan 13 133km?????
-
https://www.michelin.fi/auto/tyres/michelin-crossclimate-camping
https://www.michelin.fi/auto/browse-tyres/by-family/crossclimate?gclid=EAIaIQobChMInsL16OWl_gIVB-CyCh3lcgO0EAAYASAAEgLqD_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Ja Agilis nimellä ei Michelin valmistaisi Camper-rengasta, näin Vianorin tiskltä kerrottiin. Se on eriasia pitääkö Vianorin tiskintieto paikkansa . . .
Eikä lue enää CP merkintää mikä oli aiemmin koko merkinnän perässä eikä tartte Camping renkaitten paineita käyttää
(https://karavaanari.org/kuvat/1681369299.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1681369302.jpg)
-
'internet luulee eri tavalla kuin Vianorin tiski
https://www.google.com/search?q=michelin+agilis+camping&rlz=1C1GCEU_enFI1035FI1035&oq=michelin+agilis+ca&aqs=chrome.1.69i57j0i512l9.5923j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Suomen Michelin ei jälleenmyyjilleen toimita Agilis Camperiä, näin sanoi toinenkin jälleenmyyjä. Ei ole jälleenmyyjien saatavissa . . . Kertoo netti sitten mitä kertoo.
No varasin hyllyyn tollaset:
https://www.michelin.fi/auto/tyres/michelin-crossclimate-camping
Eli camping rengas, tuota rengasta löytyy moneen lähtöön:
https://www.michelin.fi/auto/browse-tyres/by-family/crossclimate?gclid=EAIaIQobChMIhP6F7bmn_gIV2fqyCh1krgqEEAMYASAAEgL9hfD_BwE&gclsrc=aw.ds
-
Hommasin viime kesänä ihan tavalliset Crossclimatet, enkä ole katunut.
Ovat huomattavan hiljaiset, verrattuna aiempiin jota mainostettiin hiljaisiksi, muutenki ihan ok ajetavat.
-
Hommasin viime kesänä ihan tavalliset Crossclimatet, enkä ole katunut.
Ovat huomattavan hiljaiset, verrattuna aiempiin jota mainostettiin hiljaisiksi, muutenki ihan ok ajetavat.
Samat minulla, ihan ok. Reilun 25000 jo ajettu
-
Minulla on Nokiat ja olen ollut tyytyväinen. Ajettu jo 20000 kilsaa.
-
Hommasin viime kesänä ihan tavalliset Crossclimatet, enkä ole katunut.
Ovat huomattavan hiljaiset, verrattuna aiempiin jota mainostettiin hiljaisiksi, muutenki ihan ok ajetavat.
Vieläkö ovat hiljaiset? Uudet pitäis hankkia, kalliithan ne on, niin pitäisi olla kerralla hyvät...
-
Vieläkö ovat hiljaiset? Uudet pitäis hankkia, kalliithan ne on, niin pitäisi olla kerralla hyvät...
Muutama reissu tehty camperCrossclimatei lla, pehmeämmät kuin misukan peruscamperrenkaat, asfaltinkatkot ei kuulu kuten peruscampereissa on tapana. Kuvion aiheuttama ääni kuuluu hieman joissain nopeuksissa mutta ei ollenkaan häiritsevästi.
Voisin suositella näitten kilometrien kokemuksella, tiedä sitten kuinka kuluvat ja kuinka ääni muuttuu renkaan kuluessa . . .
-
Vieläkö ovat hiljaiset? Uudet pitäis hankkia, kalliithan ne on, niin pitäisi olla kerralla hyvät...
Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen, tosin ei ole paljoa kilometrejä vielä tullut ajettua niillä.
-
Varsinkin takarenkaat on syytä olla vahvistettut. Sivutuuli heiluttaa vähemmän.
-
Varsinkin takarenkaat on syytä olla vahvistettut. Sivutuuli heiluttaa vähemmän.
Campperit JA perus c-renkaat on molemmat vahvistettuja. Oli kysymys kummat ostaisi?
-
Varsinkin takarenkaat on syytä olla vahvistettut. Sivutuuli heiluttaa vähemmän.
En lähtis kokeileen sekarengastusta, mutta jokainen tyylillään.
Ei edes erimerkkisillä sekarengastusta . . .
-
En lähtis kokeileen sekarengastusta, mutta jokainen tyylillään.
Ei edes erimerkkisillä sekarengastusta . . .
On olemassa paljon renkaita jotka ovat vetorenkaina hyviä ja paljon jotka taas ovat hyviä ohjaavalla akselilla.
-
On olemassa paljon renkaita jotka ovat vetorenkaina hyviä ja paljon jotka taas ovat hyviä ohjaavalla akselilla.
Tiän ja hyvin nuo jutut. Joskus olen leipäni tienannut alalla . . .
Nyt kyse kevyestä kalustosta . . .
-
Varsinkin takarenkaat on syytä olla vahvistettut. Sivutuuli heiluttaa vähemmän.
En lähtis kokeileen sekarengastusta, mutta jokainen tyylillään.
Ei edes erimerkkisillä sekarengastusta . . .
Höpsistä. Vallan mainiosti voi olla erilaiset / erimerkkiset renkaat eri akseleilla, esim takana C-renkaat ja edessä normaalit. Tai takana paripyörissä normaalit ja edessä vahvistetut....
Koko ja kantavuus tietenkin asianmukaiset.
-
En lähtis kokeileen sekarengastusta, mutta jokainen tyylillään.
Ei edes erimerkkisillä sekarengastusta . . .
Jos käy niin että sattuu rengasrikko, eikä ole samaa merkkiä saatavana.
-
Lakihan sanoo (ainakin ennen sanoi), että samalla akselilla pitää olla rakenteeltaan samanlaiset renkaat.
Ei siis enää talvirengas/kesärengas yhdistelmiä.
Mutta siis akselikohtaisesti.
-
Tiän ja hyvin nuo jutut. Joskus olen leipäni tienannut alalla . . .
Nyt kyse kevyestä kalustosta . . .
Jos fiuusta puhutaan niin vetävällä maxi-alustalla kestää pirellit carrier cargo on hyvä ja vielä pitävätkin, mutta takana on parempi olla jotkut kunnolla rullaavat.
Ja takavetosessa on aivan sama painaako vekotin tonnin ja satatonnia. Niissä laitetaan aina, jos hyvän haluaa, eteen ohjaavat- ja taakse vetopinnat.
-
Ja takavetosessa on aivan sama painaako vekotin tonnin ja satatonnia. Niissä laitetaan aina, jos hyvän haluaa, eteen ohjaavat- ja taakse vetopinnat.
Jaa tonnin...
Saako tonnipakuunkin erikseen vetorenkaita ja ohjaavia renkaita?
-
Parempaa kuvaa en saanut kun on varastossa on sen verta tiukkaa. Toinen vetävälle, toinen ohjaavalle, kantavuus indeksi 108/110.
195/75 Q 16C
Molemmat samalta valmistajalta.
(https://karavaanari.org/kuvat/1686601291.jpg)
-
Mistä tietää mikä on "vetorengas" ja mikä on "ohjaava"? Joku tietty tyyppimerkintä?
-
Tiän ja hyvin nuo jutut. Joskus olen leipäni tienannut alalla . . .
Miksi sitten käytät "sekarengastus"-termiäkin väärin?
Tottakai eri akseleita saa olla erilaiset renkaat ja usein fiksuinkin ratkaisu.