Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: kaitsute - 9.10.2011 kello on 19:33
-
Mistä kautta saisi helpoiten vedettyä konehuoneesta matkustamon puolelle sisätilanlämmittime lle haaran ja miten teidän autoissa tuo on toteutettu.
-
Mistä kautta saisi helpoiten vedettyä konehuoneesta matkustamon puolelle sisätilanlämmittime lle haaran ja miten teidän autoissa tuo on toteutettu.
Eiköhän se ole samanlainen kuin tuo V70.
Defan säteilylämppärill haarakappale tulee koneen takapuolelle ja siitä puolimetrinen lämppärille. Rintapellissä on valmis läpivientikumi vänkärin jalkatilassa ylhäällä - hieman alas lattiamaton yläreunasta.
Asennus yläkautta melko mahdotonta eli nosturi on melkeenpä oltava.
-
Eiköhän se ole samanlainen kuin tuo V70.
Defan säteilylämppärill haarakappale tulee koneen takapuolelle ja siitä puolimetrinen lämppärille. Rintapellissä on valmis läpivientikumi vänkärin jalkatilassa ylhäällä - hieman alas lattiamaton yläreunasta.
Asennus yläkautta melko mahdotonta eli nosturi on melkeenpä oltava.
Näinhän sen todennäköisesti menee, kun ovat varmaankin jo suunnitteluvaiheess a huomioineet sen sisähaaran tarpeellisuuden.
Täytyy alkaa suunnittelemaan defan termini 1350W lämmitintä johonkin rattiakselin alapuolelle, jolloin ei tarvitsisi rouvan istua kylmälle penkille.
Miten tuon säteilylämmittimen teho. Minkälaisia aikoja olette lämmitelleet?
Tuossa profiilin vehkeessähän tuo silitysrauta on öljypohjan takareunassa, joten ei varmaankaan voi puhua lohkolämmittimestä, vaan öljypohjanlämmittim estä.
-
Muistaakseni sen "silitysraudan" teho on 550W, joten pari tuntia ainakin saa olla päällä että edes hieman lämmittää öljyjä. ;D
-
Muistaakseni sen "silitysraudan" teho on 550W, joten pari tuntia ainakin saa olla päällä että edes hieman lämmittää öljyjä. ;D
Onko sulla bensakoneessa "oikea" lämmitin?
-
Täytyy alkaa suunnittelemaan defan termini 1350W lämmitintä johonkin rattiakselin alapuolelle, jolloin ei tarvitsisi rouvan istua kylmälle penkille.
Miten tuon säteilylämmittimen teho. Minkälaisia aikoja olette lämmitelleet?
Tuossa profiilin vehkeessähän tuo silitysrauta on öljypohjan takareunassa, joten ei varmaankaan voi puhua lohkolämmittimestä, vaan öljypohjanlämmittim estä.
Eipä oo volvossa "öljypohjalämmitintä" - säteilee lohkon kylkeen - Dorotean mainitsemalla 550W teholla. Minä lämmitän pikkupakkasilla tunnin ja kovemmilla kaksi. Töissä on aina talvella roikassa, kun sähköä katkotaan pakkasen mukaan. Jos haluaa moottorin lämpimäksi, niin silloin Ardik pöhiseen.
Siinä onkin suunnittelua, minne laitat pistorasian niin että lämppärin johto ylettyy kuskin puolelle.
-
Onko sulla bensakoneessa "oikea" lämmitin?
Jep, todella oikea, säteilee lohkon kylkeen. Sama säteilijä on varmaankin bensa- ja dieselkoneissa. :D
-
Tuossa öljynvaihdon yhteydessä, kun käytin pohjamuovin pois, niin olin katsovinani että lämmitin on öljypohjassa eikä lohkossa. Saattahan se ollakin lohkossa, eli katsoin sitten väärin.
Täytyy viikonloppuna katsella, että olisiko konsolin alapäässä reittiä saada sisätilanlämmittime n töpseli ujutettua vänkärin puolelle ja pistorasia jonnekin "kardaanitunnelin" lähistölle.
-
Tuollainen säteilylämmitin on käytettäessä täysin äänetön, toisin kuin kunnollinen lohkolämmitin, joka pitää pientä "rotinaa" lämmittäessään.
Ehkei meluisassa kaupunkiympäristöss ä asuvalla ole merkitystä tuolla äänitiedolla, mutta maaseudulla asuva arvostaa sitä saadessaan ääni-informaation lämmittimen toimivuudesta.
Vieläpä on niinkin että lohkolämmittimen ääni-informaatioon tottunut tajuaa äänen puuttumisen lämmittimen toimimattomuudeksi, varsinkaan kun lohko ei kädellä tunnistettavasti edes lämpene.
Runsaan kolme vuosikymmentä kunnollista lohkolämmitintä käyttäneenä yritin opetella säteilylämmitinkäyt täjäksi 8vuotta. En oppinut sen tehottomuuteen, ja sitten lopetin auton aamuisen esilämmityksen kokonaan.
Turha kapistus tuo säteilylämmitin minulla on, en sillä mitään tee. Moottorin käynnistyksen jälkeen automaatti-ilmastointi alkaa pukkaamaan lämmintä ilmaa auton sisään varsin tarkasti saman ajan kuluttua on ollut tolppasähkössä 1-2 tuntia tai ei ole. ;D