Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: pellepeloton - 9.03.2022 kello on 09:09
-
Sisälle autoon mennessä rappu ei laskeutunut akku näytti 0v, verkko kiinni, lataus toimi, muuten ei henkeä!
AUTO 11 mallinen Solifer, joka on Capronin mallistoa.
-
Sisälle autoon mennessä rappu ei laskeutunut akku näytti 0v, verkko kiinni, lataus toimi, muuten ei henkeä!
AUTO 11 mallinen Solifer, joka on Capronin mallistoa.
Selvennyksiä:
- tarkoitatko, että on kytketty 230 VAC verkkoon (=verkko kiinni), ja todettu että sisäpistoraioista tulee sitä?
- lataus ei toimi verkkojännitteellä? Ajonaikainen lataus hupiakulle kun kiertää myös EBL:n kautta..
- oliko hupiakun yhteydessä olevat sulakkeet ehjät?
Entäs EBL:n sulakkeet ja sen verkkojohto kunnolla kiinni (liitin) purkin kyljessä?
Sitten tuli mieleen rapusta; laskeutuuko, jos auto on käynnissä (silloin kun kaikki toimi ok) - olisko D+ releen kärki hitsautunut.. jos autossa siis rappu nousee autom. jos auton käynnistää.
-
Verkkovirran merkkivalo palaa taulussa, ja lataus toimii, ainut että 12v ei lähde mihinkään. Sama tilanne myös auton käydessä.
Sulakkeet ehjät.
-
Oletko katsonut EBLn ja akun välillä olevan sulakkeen. Sellainen voi olla akun lähellä. Onko kaun jännite mitattu kun taulu näyttää, että latausta tapahtuisi
-
Verkkovirran merkkivalo palaa taulussa, ja lataus toimii, ainut että 12v ei lähde mihinkään. Sama tilanne myös auton käydessä.
Sulakkeet ehjät.
Onko EIN/AUS-kytkin päällä ja ohjauspaneelista 12v päällä.
(https://karavaanari.org/kuvat/1646835368.jpg)
-
Kyllä on kokeiltueri versioilla, käytetty välillä pois jne
-
Kun laitat 12 volttia ohjauspaneelista päälle kuuluuko EBL:stä releen naksaus? Jos ei kuulu niin ebl auki ja kytket releen käsin päälle siitä releen vihreästä nipukasta.
(https://karavaanari.org/kuvat/1646845128.jpg)