Nyt siinä on 7 napainen ja virta tulee akulle sumuvalojen kauttaSumuvalot on oltava katsastuksessa toimivana mikäli sellaiset kuuluu vaunuun alunperin.
eikös tommoseen campperiin ois fiksuinta rakentaa kunnon latausjohto autosta koppiin? helpohko toteuttaa ja varmasti virta kulkee.Mutta kun Koppi välillä jää jaloilleen yksin. Helppo on syöttö tehdä vetokoukunkin kautta, kunnon kaapeli siihen.
Joo joku ehdotti sitä latausjohtoa autolta. En vain oikein ymmärtänyt ohjeita. Ei ole sumuvaloja campperissa. Ostin sen ja aikani mietin miksi sinne ei tule virtaa niin hoksin sitten että sumuvalot kun vetää päälle niin lämmitys ja valot pelaa.A: onko camperissa Oma akku
Ajattelin että siellä kun niitä johtoja jo on vedettynä niin pitäis sieltä vetokoukulta jostan pystyä virtaa kaivamaan ilman uusien vetämistä. Kesällä täällä pohjoisessa pärjää varmaan melko pitkälle paneeleilla.
Ei liene suurta vaaraa auton akun tyhjenemisestä, vaikka laittaisi sen 9-nastan suoraan camperin akkuun. Ja releen avulla saa tietysti katkeamaan silloin kun auto ei lataa. Kaikinpuolin turvallisempi auton järjestelmille kuin takasumuvalon käyttö siihen.
Hieno piirrustus, valitettavasti ei sano minulle paljoakaan. Ilmeisesti kuitenkin vaatisi uusien narujen vetoa taakse? Taidan kyllä napata siitä 9 nastasta vain..monta palamatonta autoa käyttää samaa systeemiä.Käy se niinkin, muistat ettet imuta starttiakkua tyhjäksi. Hankit sen paneelin, niin saa taivaalta kin.
Off-Topic:Siellä takana on jossain rasia josta löytyy se jatkuva virta että latausvirta pistokkeeseen.Aika vaikealta asennus näyttää, ei ihme että aloittaja karttaa moista.
Jos sinne minne tahaansa mieleen juolahtaa tökkii johtoja kiinni syttyy vikavalot palamaan.
Tuosta kun pikkasen lukee ja miettii lisää.
https://www.rameder.fi/trail-tec-saehkoesarja-152391-08636-1.html
Off-Topic:Käsittääkseni en nyt tarvitse moista johtohärdelliä kun sinne ysiin tulee sitä virtaa. Auton käydessä hieman enämpi, eli sillä releellä pitäisi se starttiakun tyhjäksi imurointiongelmakin olla hoidossa.Siinä Masin linkin takana oli liittimille 9 (jatkuva jännite) ja 10 (jännite vain auton käydessä) sekä näiden maadoitus 13, kelpo lisäsatsi juuri aloittajan kysymykseen;
Taidan sittenkin vetää tarpeeksi paksut johdot suoraan akulta ja laittaa vaikka andersonliitin päähän. Sitten releen kautta dc dc boosterille.Tätä vaihtoehtoa minä olen itsekseni ajatellut...