Onko tämä ajan henkeen liittyvä ilmiö...?
Onko tämä ajan henkeen liittyvä ilmiö...?Uusissa autoissa varmaankin liittyy inflaatioon joka nostaa niin työn kuin materiaalienkin hintoja mutta jos käytetyn auton hinta nousee vuodessa 30 th: sta 40 tonniin niin on varmaankin myyjän ahneutta.
Onko kyseessä myyjien ahneus, vaiko oikeasti auton alustan kallistuminen? Autojen sisustojen ratkaisut eivät paljoakaan ole muuttuneet. Monet ovat nykyisinkin sellaisia väkisin väsättyjä. Aivan kuin olisi kotinikkari tehnyt, vaikka tehdastekoisia ovatkin.
Mikä mahtaa olla hintaverrokki Keski-Euroopan uusien matkailuautojen myyntiin?
https://www.is.fi/autot/art-2000008497152.html
Kyllä uusien hinnat on nousseet joka puolella ja reilusti.Jos kaikkialla on hinnat nousseet, niin ei sitten ainakaan Suomen maahantuojien aiheuttamaa ole...
Ja käytettyjen varastotkin on aika pieniä.
Kaikki materiaali on kallistunut ja rajusti, sieltä se tulee.
Käytetyissä ihan vain kysynnästä, ei ahneudesta.
Kesällä möin 4ke kalliimmalla 2001 vuoden peffletin ku mitä 5v sitten maksoin.
Jos kaikkialla on hinnat nousseet, niin ei sitten ainakaan Suomen maahantuojien aiheuttamaa ole...Kolme maata on joissa matkailuautot on kalliimpia kuin muualla, ruotsi, tanska ja hollanti, kova vero.
Elikä ei siis välttämättä kannata merta edemmäksi kalaan, jos hinnat ovat muissakin maissa nousseet samassa suhteessa.
Onhan tässä vaihto ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta ei kehtaa maksaa 10tonnia koronalisää. Tuskin vaihdokin arvo kymppiä nousee, jos liikkeeseen vien.
Onhan tässä vaihto ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta ei kehtaa maksaa 10tonnia koronalisää. Tuskin vaihdokin arvo kymppiä nousee, jos liikkeeseen vien.Siinäpä se onkin kun itsekin pyysin juopolta viime kesänä tarjouksen niin juopon vaihturiin oli tullut parissa vuodessa 10 th lisää hintaa mut mun auton hinta oli pysynyt samana eli ei se hullu ole kun pyytää. Ja ilmeisesti joku kuumeessa maksaakin.
Tehdastilauksissa lienee pitkät toimitusajat edelleen. Ja hinnastoihin on mitä ilmeisimmin odotettavissa 10% nousu johtuen raaka-aineiden hinnannoususta. Näin nopeaa ja voimakasta materiaalien (puutavara, metallit jne) hinnannousua ei ole ollut miesmuistiin.
Saapa nähdä kauan jatkuu ja tuleeko rekyyliä jossain vaiheessa. Nyt on käytettykin kalusto pitänyt hintansa.
Juuri sen vuoksi kannattaa nyt haalia pihojen periltä ne kaikki pas... ei kun käyttökulkineet esiin ja putsailla myyntikuntoon. Nyt niistä saa sen parhaan hinnan ja hilloaa nuo fyrkat sitten vaikka rahastoissa kunnes tulee se oma tarve uusiin kalustohankintoihin ^-^Lähinnä voittajia ne jotka luopuu harrastuksesta ja siten kalustosta. Nollasumma peliä tai häviö jos vaihtaa - etenkin uudempaan ja kalliimpaan.
Off-Topic:Mitä on tapahtunut Fordin takavetoalustan 2,4 litran moottorille? Aiemmin noin v.2006 sen teho oli 140 hv, mutta 2010 malleissa näyttää olevan 85kW eli 115hv.
Onko kokonaan eri moottori, puhdistettu saasteista tai olenko ymmärtänyt jotakuinkin väärin.
Etuvetoisissa ainakin on eri tehoversioita. 85 hv taisi olla pienin, 140 hv suurin, kuten mun entisessä, jossa alusta oli -08.
Veikkaan samaa takavetoisissa.
Jep https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit
Tuolla lukee että 2,4litraisia on :
2.4 L Diesel, 74 kW (101 PS); 2006–2014
2.4 L Diesel, 85 kW (116 PS); 2006–2014
2.4 L Diesel, 103 kW (140 PS); 2006–2014
2.4TDCI linkosuodatin? Missäs se oikeen on?
Eikös 2006 (2000-2006) ja after 2006 malleissa ole sama 2.4 duratorg puuma koneena. Lisälaitteissa tietty pientä muutosta vuosien varrella.
Fordin 2.4TDCi (140hp) on hyvä kone - parempi kuin nykyisen mersun 2.2 vaikka tässä onkin kymmenen hepoa enempi. Luonne eri.. Garretin vnt parempi kuin 2 eri kokoista hyrrää mersussa.. Fordi antoi vielä +10Nm/+5hp 10s ajan. Ed. m-autolla veteli iloisesti 6:lla 2tn venettäkin valtatiet. Oilhan siinä tieheämpi välitys, mutta erittäin onnistunut.
140hp 2.4:ssa tupla huoltoväli; 50tkm/2v kaikkialla muualla paitsi Suomessa (maahantuojan tiputtama). Koneessa on 2 öljynsuodatinta. Monella jää ylin vaihtamatta - venttiilikopassa kierrettävä luukku, ja sen alla kertakäyttöinen linkosuodatin. Mulla ed auto uudesta, liki 12 vuotta - ei mitään vikaa.. Hyvä vääntö tyhjäkäynniltä alkaen 200Nm, eikä sammuillut, eikä softaan koskettu vaikka Fordin huollossa kävikin - jos essolla muuta kertovat..
Minä laitoin lokakuussa auton myyntiin nettikaravaaniin, viikon kerkesi olla myynnissä niin Latviasta tuli kaveri ja maksoi sen minkä pyysin.Thumb
Auto oli minulla neljä vuotta ja ajoin sillä 60000km ja sain 6000 € enemmän mitä itse maksoin.
Ostaja ei edes tinkinyt, eikä halunnut uusia talvirenkaita mukaan.
Kolme maata on joissa matkailuautot on kalliimpia kuin muualla, ruotsi, tanska ja hollanti, kova vero.
Muualla eu alueella uusissa m-autoissa 80 000 € hinnat on noin tonnin sisällä.
On malleja jotka maksaa suomessa muutaman satasen vähemmän tai
enemmän kuin saksassa.
Mitä kalliimpi on lähtöhinta sitä pienempi hinta ero.
Hinta erot tulee miltei aina alv:ista.
Onko pannussa sähkövastus? Onko lattialämmitys?