Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: 88k5 - 14.04.2021 kello on 11:33
-
Rupesi viime reissussa kaipaamaan Transun menohaluja marsuu.. vaikka +10hp (edelliseen Fordiin verrattuna muka) tässä höökiä enempi, väännössä jää tää tuplaturbo. Isoin ero vääntökäppyrässä 2krpm kohdalla.. samat numerot, mutta eri järjestyksessä (327 vs 372 Nm) :laugh: - ero on ratkaiseva..
Selvityksen alla mikä optimointifirma/tekniikka olisi paras tästä pk-seudulta. Kyselyssä olleet Celtic tuning (Hirvipuro, ECU Hki), Motorbit, Motorwise.. Hinnan eroja ja lupauksissakin on hieman. Dynotusta ei tälle viritykselle tartte, mutta egr ja dpf oli tarkoitus jättää (kaikki ei suostu edes dellaa).
Konehan OM646 DE22 LA (150hp) 4-pyttynen (+6lov man), ei se seuraava tai edeltävä - saati Fiat (siitä on oma ketjunsa) tai Ford. Tarkkana moitteiden kanssa :laugh: 8)
Kokemuksia kehiin! Thumb Softaamisesta (ECU, OBD), ei chippaamisesta (purkkitunningista)
-
Mersujen optimoinnin taikasana on "tuikku"
Cdituikku oy
-
Joo, mersufoorumia luettu... 8)
Jonnisverran tuikku ja motorbit nokittelevat.. pitkälle ei jaksa kahlata vuosien taakse.
Motorbit olis lähellä. Tiedä sitten miten hyvin tuikun jämyt asian hoitaa (tietty konsultoi tuikkua).
Hintakin olisi motorbitin puolella.
Sprinsukokemksia jos näistä matkiksista joku jakaisi :D
-
Itselläni on Rellussa motorbitin ohjelma, olen hyvin tyytyväinen. Vaimon ex-renussa oli kans, eikä siitäkään valittamista.
-
Pitkäaikaiset kokemukset juurikin Sprinteristä kiinnostaisi minuakin.
Aika maltillinen on tuo Cdituikun ratkaisu omaani ja sellaista haenkin. Vääntö kun kiipeää reilusti 500nm yläpuolelle niin voi olla laatikko kovilla?
Huipputehollahan ei paljoa väliä ole. Tarve on 1500 ja 3000 r/min väliin.
-
Mulla tuikun ohjelma AJ tecillä tehty, erittäin hyvä, 190?n 250 ja vääntö 450?600. Kulutus pieneni. Helppo ajaa.
Suosittelen. Toki kone om642.
Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
-
Jahas, nuolet muuttui kysymysmerkeiksi.
Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
-
AJ Tech (Antti) taitaa vaikuttaa Seinäjoella. Biimeri porukka taitaa kovin kehua palvelua. Tuikkalan koodia kait viljelee moni muukin..
https://www.lisaatehoa.fi/reseller
Mutta nimenomaan miten miten mikäkin asennuspaja näistä kuuntelee asiakkaan toiveita, vai otetaanko "se muutos mitä on aina tehty.." ja rahat. Kokemuksia kertomaan Thumb
-
Antille kerroin toiveen ja hyvin toteutettu, ei enää vikavaloja.
Edellisen vw Multivaninkin teki ja hyvä tuli.
Mulla pojat tettää paljon bemareita ja mersuja siellä.
Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
-
Antille kerroin toiveen ja hyvin toteutettu, ei enää vikavaloja.
Edellisen vw Multivaninkin teki ja hyvä tuli.
Mulla pojat tettää paljon bemareita ja mersuja siellä.
Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
Egr ja dpf käytössä?
-
Mulla tuikun ohjelma AJ tecillä tehty, erittäin hyvä, 190 > 250 ja vääntö 450 > 600. Kulutus pieneni. Helppo ajaa.
Suosittelen. Toki kone om642.
Kiinnostaa. Kovat luvut.
Kuinka paljon olet ehtinyt ajaa ja minkälainen koppi sinulla on päällä.
Minkälainen oli kustannus.
-
Dpf pois, luultavasti myös egr.
Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
-
319 2013, ambulanssi sisus, kuoret jäljellä. Koppa L2H3, Neliveto kytkettävä ei alennusvaihdetta. Omamassa 3300.
Nyt vapun tienoilla kun kesätassut, Michelin, alla kulkee n 11 tasan. Olen tyytyväinen ohjelmaan.
Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla
-
Siis koko ajomatka 640tkm ja minulla 20000.
Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla