Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: seppoko - 15.09.2011 kello on 20:30
-
Piti tänään pienempään autoon vaihtaa polttimo. Vanhaa varastoa mutta käyttämätön PHOENIX-merkkinen lamppu löytyi hyllystä. Vaihdettuani tarkistin, että lamppu toimii, huomasin eron vasmman lampun kanssa. Sitten löytyi vielä vastaava Osramilta. Osram jäi autoon ja Phoenix löytää itsensä kohta roskiksesta.
Ps.Kuvien kirkkaus vähän poikkeaa toisistaan. Kännykän kameran automaatilla otettu. Mutta jo kuviot sen kertovat.
-
Kyllä valonsa saisi tarkistaa moni muukin. On paljon yksi silmäisiä autoja. Vai onko niin että, nykyautoissa lampun vaihto ei enää kaikilta onnistu. ::)
-
Toisaalta molemmilla polttimoilla valoteho
riittää valaisemaan yhtä hyvin, jotta
betonilaatassa oleva reikä näkyy selvästi. ;)
Asiaa, Kyllä polttimoilla ja niiden valmistajilla
on valtavasti eroa.
-
Kyllähän noissa hehkuissa on laatueroja.
Joissain (yleinen merkki tälläkin foorumilla) xenonhehkun vaihto aloitetaan poistamalla etupuskuri.
Joissain poistamalla eturengas ja sisälokari.
-
Kyllä valonsa saisi tarkistaa moni muukin. On paljon yksi silmäisiä autoja. Vai onko niin että, nykyautoissa lampun vaihto ei enää kaikilta onnistu. ::)
Kyllä se on valitettavasti niin että kaikkiin nykyautihin ei todellakaan vaihdeta polttimoita omin konstein.
Top gear muistaakseni kokeili amattimiehellä vaihdattaa johonkin ranskanpullaan olko Citroeni ihan tien varressa poltinta.Vaihtamatt a jäi.Niin jäi vaihtamatta myös Toyo Avensikseen vm:02 ylöspäin.Tai niin ainakin työnjohtaja kerto kun oli yrittäny vaihtaa. :o
On se uskomatonta että tuollainen homma mikä pitäisi onnistua tuosta vaan niin suunnittelijat ovat tehneet siitä mahdottoman homman tavan ihmisen vaihtaa.
-
Niin jäi vaihtamatta myös Toyo Avensikseen vm:02 ylöspäin.Tai niin ainakin työnjohtaja kerto kun oli yrittäny vaihtaa. :o
On se uskomatonta että tuollainen homma mikä pitäisi onnistua tuosta vaan niin suunnittelijat ovat tehneet siitä mahdottoman homman tavan ihmisen vaihtaa.
Toyotan merkkihuollossa työskentelevänä sanoisin että Anjoviksen lampun vaihto ei ole "avaruustiedettä" verrattuna moneen muuhun, poislukien tuonikäisten Avensiksien Xenonpolttimot. Ne vaativat puskurin irrottamisen. Normi ajovalon H7 polttimoiden vaihtoja on tehty varmaan satoja (takuuseenkin) sillä aikoinaan ensiasennuspolttimo ssa oli ongelmia ja niitä vaihdettiin enemmänkin takuun puitteissa. Toyota antoi myös ajovalopolttimoille saman pituisen takuun kuin autollakin oli, siis poikkeavaa muiden merkkien normikäytännöstä.
-
Niin jäi vaihtamatta myös Toyo Avensikseen vm:02 ylöspäin.Tai niin ainakin työnjohtaja kerto kun oli yrittäny vaihtaa. :o
On se uskomatonta että tuollainen homma mikä pitäisi onnistua tuosta vaan niin suunnittelijat ovat tehneet siitä mahdottoman homman tavan ihmisen vaihtaa.
Ei anna kyllä hyvää kuvaa ammattimiehestä!
Tossa uuden korimallin anjoviksessa se ei vaadi kun ruuvimeisselin.
En sitte tiiä miten siinä vanhassa.
-
Volvoon vaihtu tänään lyhyisiin Osram Night Breakerit. Luvattiin parempaa kestoa, joten toivottavasti kestävät huhtikuulle.
Oikea poltin vaihtui alle 5 minuutin - vasempaan tuhrautui varmaan 25 min. Oikean kanssa ei tullut kipuja, mutta vasemman jälkeen kättä särkee vielä kahden tunnin päästä.
-
Moniin autoihin polttimoiden vaihto on kyllä hankalaksi tehty.
- Mondeoon ja tähän Santa Fe:en valot vaihdetaan viidessäminutissa/puoli.
Molempien ajovalot vaihdetaan irroittamalla umpio.
Mondeossa on pikakiinnikkeet, eikä edes työkaluja tarvita. Santa Fe:ssä pitää irroittaa molemmista valoista kolme kymmenen millin kannalla olevaa pulttia, ja sitten valo on irroitettu.
-
14 vuotta vanha sitikka ja helposti käy polttimoiden vaihto.
-
Samoin Volvo S80 ei mitään vaikeuksia. Max. 5 min/puoli tupakkatauon kanssa. ;D
-
Nopeet on vaihtaa polttimot mersuunkin
-
Nopeet on vaihtaa polttimot mersuunkin
Ni on, paitsi parkit ei oikeen mulla onnistunut. On liian piikanen reikä mun käsille. Piti ottaa poika kaveriksi vaihtaan nii sitte homma sujui nopeesti kun sillä käsi mahtu heleposti. Ens kertaa varten on " työkalu" tehty joten nyt onnistuu itseltäkin. Muut polttimot on helposti saavutettavissa
-
Volvoon vaihtu tänään lyhyisiin Osram Night Breakerit. Luvattiin parempaa kestoa, joten toivottavasti kestävät huhtikuulle.
Oikea poltin vaihtui alle 5 minuutin - vasempaan tuhrautui varmaan 25 min. Oikean kanssa ei tullut kipuja, mutta vasemman jälkeen kättä särkee vielä kahden tunnin päästä.
Eipä onnistuis tuossa ajassa xenonien kans.
-
onkos teillä kokemusta mittariston
lamppujen vaihdosta. ?
-
onkos teillä kokemusta mittariston
lamppujen vaihdosta. ?
On. Kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
-
Nopeet on vaihtaa polttimot mersuunkin
Täytyy tunnustaa, etten tiedä kuinka nopeasti Ivecoon onnistuu lampunvaihto? Ei ole nimittäin vielä 8v aikana lamppua palanut, tosin toisen suoja ollaan irroitettu kuin kaveri ryösti sieltä lisäpitkien ohjauksen ;D
-
On. Kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
Noin ajattelinkin ja eniten pelkäsin. :(
Taitaa olla melkoinen operaattio ottaa
kojelauta irti jotta lamput saa vaihdettua.
nimimerkillä yksi musta poltin.
-
Täytyy tunnustaa, etten tiedä kuinka nopeasti Ivecoon onnistuu lampunvaihto? Ei ole nimittäin vielä 8v aikana lamppua palanut, tosin toisen suoja ollaan irroitettu kuin kaveri ryösti sieltä lisäpitkien ohjauksen ;D
Vanhaan Ivecoon käy lampun vaihto käden käänteessä. Vaihdoin viimmeksi Sodankylän pohjois puolella, puskaparkissa. :)
-
Noin ajattelinkin ja eniten pelkäsin. :(
Taitaa olla melkoinen operaattio ottaa
kojelauta irti jotta lamput saa vaihdettua.
nimimerkillä yksi musta poltin.
Ohjeet > http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=11863.0
-
Jättäisin liikkeen vaihdettavaksi ;)
-
sen verran noista valoista että laitoin hondan pitkien ( h1 ) tilalle xenon polttimot ja kylläpä pitää sanoa että nyt valot riittää, oli tosi hyvät kun ajelin toissailtana pimeällä vesisteessa 360 km.
valot on loistavat. ;D ;D