Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: mjh48 - 2.01.2021 kello on 14:44
-
Minulla on ohjeet vain Ducato 244 malliin eli vm. 02 - 06 versioon.
Joten uudempien osalta en voi auttaa.
Tietojeni mukaan tuohon 250 (vm. => 2006) versioon tarvitaan vain viiksi (tai koko paketti) liitin siellä pitäisi olla valmiina, varma en ole, riippuuko se vuosimallista.
Omakohtaista kokemusta siitä ei ole.
Jos joku ko. mallin omistava ottaisi asian käsittelyyn ja testaisi tuon toiminnan
Se vakkariviiksi pitäisi olla olevan irrotettava osa siitä viiksipaketista.
Se vaatii vain kolon siihen ratin alasuojaan.
Tuosta kuvasta se näkyy paremmin
https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/07356040610/part/steering-column-stalk/partid/6967486/
Tuolla on irrallinen vipu, mutta en uskalla sanoa siitä mitään.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.arciricambi.com%2Fstore%2F4191-thickbox_default%2FArray.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fitm%2FHebel-Cruise-Control-Lichtschalter-Fiat-Croma-Idea-Musa-Ducato-Code-%2F253210275463&tbnid=78POlc4uPvTQjM&vet=10CAMQxiAoAGoXChMIwPTSisXD7QIVAAAAAB0AAAAAEAI..i&docid=Vqq5AvTglrSM_M&w=800&h=800&itg=1&q=fiat%20735460894&client=firefox-b-d&ved=0CAMQxiAoAGoXChMIwPTSisXD7QIVAAAAAB0AAAAAEAI
Se pitää olla nimenomaan version 250 viiksi
-
Ei se ilmeisesti toimi kaikissa. Tuossa Espanjalainen ohje
https://vdocuments.site/cruise-control-original-fiat-ducato.html
Lisäys: tuolla lisää tietoa ja parempi kuva
http://electricmecanic.blogspot.com/2018/03/blog-post.html
Liitteenä Microsoftin käännös em. ohjeesta meditoimatta, joten se on tönkkö suomea virheineen
-
liitin siellä pitäisi olla valmiina, varma en ole, riippuuko se vuosimallista.
Silloin kun minä yritin vm.2003 Fiiattiin laitattaa vakkaria, niin sain tiedon, että liittimen olemassaolo riippui korin tekijän tilauksesta alustaan. Minulla sitä liitintä ei ollut. Siten autoon jäi toimimaton viiksi kun se viiksi oli keritty asentaa ennenkuin liitintä etsittiin. Siinä vaiheessa uskottiin liittimen olemassaoloon.
-
Jos tuossa x250 versiossa on valmius vakkarille, puhutaan eri liittimestä.
Ducato 244 versioon vakkarin voi asentaa suht’koht helposti, vaikka sitä isoa liitintä ei olisikaan. Se vaatii vain johtojen vedon konehuoneeseen.
-
Mulla on vakkariprojekti menossa Peugeot Boxer 3:een, joka lienee sama X250 alusta pösön keulamerkillä.
Joidenkin lähteiden mukaan Pösön vakkarin voi joutua vielä aktivoimaan diagnostiikkasoftal la. Se jää nähtäväksi.
Näissä on hyvää infoa:
Videolla näkyy viiksen rakenne, liitin, ym.
https://www.youtube.com/watch?v=CdmV3ecfS6c (https://www.youtube.com/watch?v=CdmV3ecfS6c)
Tarkempaa infoa saksan murteella täällä:
https://www.ducatoforum.de/forum2018/forum/index.php?thread/128325-original-tempomat-beim-x250-nachr%C3%BCsten/ (https://www.ducatoforum.de/forum2018/forum/index.php?thread/128325-original-tempomat-beim-x250-nachr%C3%BCsten/)
-
Liitteenä Microsoftin käännös korjaamattomana tiedostosta "Aktivierung original Tempomat.pdf", joka esiintyy tuossa edellä mainitulla saksankielisellä sivustolla
Lisäys tuolta löytyy tarkempia kuvia
http://electricmecanic.blogspot.com/2018/03/blog-post.html
Tuolla teksti
http://electricmecanic.blogspot.com/2018/03/blog-post.html
-
Mulla on vakkariprojekti menossa Peugeot Boxer 3:een, joka lienee sama X250 alusta pösön keulamerkillä.
Joidenkin lähteiden mukaan Pösön vakkarin voi joutua vielä aktivoimaan diagnostiikkasoftal la. Se jää nähtäväksi.
Näissä on hyvää infoa:
Videolla näkyy viiksen rakenne, liitin, ym.
https://www.youtube.com/watch?v=CdmV3ecfS6c (https://www.youtube.com/watch?v=CdmV3ecfS6c)
Tarkempaa infoa saksan murteella täällä:
https://www.ducatoforum.de/forum2018/forum/index.php?thread/128325-original-tempomat-beim-x250-nachr%C3%BCsten/ (https://www.ducatoforum.de/forum2018/forum/index.php?thread/128325-original-tempomat-beim-x250-nachr%C3%BCsten/)
Nyt on kokemusta useampi tuhat kilometriä vakkarista ja voin vahvistaa, että 3. koppaiseen Boxeriin 250 alustalla orkkis vakkarin jälkiasennus menee täysin yllä olevilla saksanfoorumin ohjeilla. Viiksi ei vaatinut ohjelmointia, lähti toimimaan välittömästi mekaanisen asennuksen jäljiltä. Johdotus oli valmiina, ainoastaan videolla näkyvän modauksen Ducaton viikselle joutui tekemään, että mahtui Pösössä sille kuuluvaan koloseen.
Viiksen tilasin ebay:stä, myyjän nimimerkki "italian_storage", hintaa oli toimituskuluineen 90 eur. Toimitus nopea, 3 päivää. Löytynee muualtakin, kun hakee Ducaton varaosanumerolla 735460894.
-
No onpa helppo laitettava. Eihän tuo vaikea ollu tohon 244 koppaseen,mutta tuo on jo liian helppo.. Liekö tuo valmius kaikissa 250 koppasissa?
-
No onpa helppo laitettava. Eihän tuo vaikea ollu tohon 244 koppaseen,mutta tuo on jo liian helppo.. Liekö tuo valmius kaikissa 250 koppasissa?
No ei ole kaikissa Fiatin malleissa ainakaan.
Kannattaa tarkastaa löytyykö tuo liitin vilkkuviiksen luota .
Ja vaikkei löytyskään löytyy johdotusohjeet forumilta ja moottorinohjaimen liittimiä vaikka minulta.
-
Todellakin tuon varaosanumeron 735460894 kun tälläsi googleen niin tuli heti linkki ebayhin, mutta siellä piti hakea varaosanumerolla uudelleen ja sama myyjä 90€ ja 25€ postikulut.
Kiitos paljon vinkistä! Thumb