Eli onko nuot valot ylipäätään tarpeelliset ?
No miksipä ne suomessa missä on yli puolet vuodesta pimeää kuin mörön persiissä, tärkeämpää on se miltä vehkeet näyttää.
Kantavuus ? Ulkonäkö ? Voi itku taas näitä juttuja.
^
Juurikin vähän samaa mieltä.
Nappaat ne h7 apuhalogeenit hanskalokeroon, ja tilalle 50W H7 ledit - kahdesta sellaisesta lähtee samat lumenit mitä 100W tangosta (ja yliki). Jos apupitkien heijastimet yhtään onnistuneet, niin luxeja löytyy kaukaa - voi tosin lentää lähi puihinki. Lopputulos yhtä hyvä, mutta käytännössä pienellä vaivalla ja rikkomatta autoa.. Katsastukseen varoiksi halot takas..
Juu on noita täällä etelän maalikylilläkin muttei niille ole käyttöä kun koko ajan tulee autoja vastaan
ja ero lähivaloihin on sitten kuin sammuttaisi valot kokonaan. Teilläpäin ihan jees 😎
Off-Topic:No, mitäs ehdotat autoon jossa on bi-xenon ajovalot varustettuna AFS-toiminnolla?E: niin, Skodassa AFS modessa pitkien kantam pitenee vasta +90km/h.. ihan oma juttunsa. ;)
Ainoa tapa jolla saat kantomatkaa kaukovaloihin suomen talvinopeuksissa on lisävalot, siihen ei xenoneiden vaihtaminen H7 polttimoihin auta.
Skodassakin kuitenki haloapupitkät vaikka bi-xenonit - niin oli mullakin Saabissa.
Off-Topic:Tuossa on umpio, kerrotko missä kohtaa se apupitkien halogeeni on?Edellisessä viestissäni oli kysymys vaikka se lopusta puutuikin. Mikä tuon sisemmän valaisimen valonlähde on, jos ulompi bi-xenon afs:llä.
(https://i.ebayimg.com/images/g/1J0AAOSwLNBe339e/s-l500.jpg)
Mikä tuon sisemmän valaisimen valonlähde on, jos ulompi bi-xenon afs:llä.
Dummy valaisin.Jaa, "että mikä apupitkä.. " ;D
TOP2 versio:
(https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2017_04/imageproxy.jpg.a26205e08628b9bb35a04e52f7ac539a.jpg)
Jaa, "että mikä apupitkä.. " ;D
Jostain vag -puolelta luettua - lähteekö pitkien varjostin kokonaan ylös vauhdista riippumatta, jos valoja laittaa manuaalisesti päälle, eli pois Auto-asennosta? AFS taitaa disabloitua ainakin..
Menee automaattisesti pitkille yli 40km/h nopeudesta lähtien, ja vaatii 90-100kh/h nopeuden että keskittää valot eteen pientareiden sijaan. Joten lisäpitkä on ainoa millä saa valoa sinne keskelle ajorataa talvinopeuksilla (ellei sitten halua poistaa asetusvalikkoa näpräämällä ajonhallinnan joka kerta ajoon lähtiessä, tosin silloin ei ajonvakautus, luistonestot, karrevalot jne. toimi myöskään).Eiku valokatkaisijasta, pois Auto-modesta? Sumarien käyttö kait vaatii tuon saman..
^
Juurikin vähän samaa mieltä.
Nappaat ne h7 apuhalogeenit hanskalokeroon, ja tilalle 50W H7 ledit - kahdesta sellaisesta lähtee samat lumenit mitä 100W tangosta (ja yliki). Jos apupitkien heijastimet yhtään onnistuneet, niin luxeja löytyy kaukaa - voi tosin lentää lähi puihinki. Lopputulos yhtä hyvä, mutta käytännössä pienellä vaivalla ja rikkomatta autoa.. Katsastukseen varoiksi halot takas..
No miksipä ne suomessa missä on yli puolet vuodesta pimeää kuin mörön persiissä, tärkeämpää on se miltä vehkeet näyttää.Jostain syystä tuolla Euroopassa, jossa autot tehdään ja jossa on öisin ympäri vuoden vielä pimeämpää, ajetaan silti pääosin ilman lisäpitkiä.
Kantavuus ? Ulkonäkö ? Voi itku taas näitä juttuja.
Jostain syystä tuolla Euroopassa, jossa autot tehdään ja jossa on öisin ympäri vuoden vielä pimeämpää, ajetaan silti pääosin ilman lisäpitkiä.
Tosin onhan siellä liikenne tiheämpää eikä tiellä juokse juurikaan hirviä tai peuroja.
(https://karavaanari.org/kuvat/1599744159.jpg)
Jostain syystä tuolla Euroopassa, jossa autot tehdään ja jossa on öisin ympäri vuoden vielä pimeämpää, ajetaan silti pääosin ilman lisäpitkiä.
Tosin onhan siellä liikenne tiheämpää eikä tiellä juokse juurikaan hirviä tai peuroja.
Juu ei missään nimessä lisävaloja ja metsäretkillekkin ja metsästykseen isoisältä perityllä vm62 maastopuvulla ja kymmenillä paikoilla paikatuilla kontio kumisaappailla.
Taito ja kokemus ratkaisee enemmän kun välineet!