Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Cdiver - 10.06.2020 kello on 22:05
-
Minkälaisella huolto-ohjelmalla matkaajat liikkuvat?
Meillä tulee kesäloman Euroopan kiertueella 6000-7000km. Maahantuoja tarjoaa kuitenkin vuosihuoltoa, jossa kaikki nesteet vaihdetaan yms. Se voi olla aiheen, jos vastaava paku vuotuisessa ammattiajossa menee 40000-70000 km. Mutta meille esitetty tuntuu hätävarjelun liioittelulta/rahastukselta.
-
Joissain tapauksissa maahantuoja saattaa edellyttää jonkin tietyn huolto-ohjelman noudattamista säntillisine valtuutettuine huoltoleimoineen vihkossa ??? Kokemuksesta tuo meitin pefletti on näin huollettu ja täten ei vesivuodon takuukorjauksessaka an ollut nokan koputtamista, homma toimi kuin ns. junan vessa Thumb
-
Jos sitä olisi maahantuoja niin tottakai auto pitäisi huoltaa ns raskashuolto kerran vuodessa ajoit tai et. ;D
Sillähän ne taakuukorjaukset maksetaan....ja mersut
-
Öljyt ja suodattimet vaihtoon kerran vuodessa keväällä...
Jäähdytysnesteet 4-vuoden välein jakopäähuollon yhteydessä. Takuu lienee umpeutunut kun ikää on jo 23 vuotta.
-
Moottoriöljy ja suodattimet kesällä, laatikkoon vaihdettu öljyt samalla ja peräöljyt 2017. Vitonen viheltää laatikossa, X1R oli parempi lisäaine kuin tällä hetkellä oleva jonka merkkiä en nyt muista. Laatikkoon ja perään en nyt taida vaihdattaa, kilsoja tullut reilu 20 tkm yhteensä. Moottoriöljy ja suodattimet ennen kuin lähireissut alkavat. Jakohihnan vaihtoa ei ole, ketjukone.
-
RVS hiljentää laatikon aika tehokkaasti.
-
RVS hiljentää laatikon aika tehokkaasti.
Oli muuten RVS tämä nykyinen , X1R oli parempi minun tapauksessa. Ei tuo toki mitään häiritsevää ujellusta ole mutta on tullut kokeiltua. 84 km/h vauhdissa kierrokset 2500 rpm, 94 km/h 2700 rpm ja koneen ääni jo peittää vienon vihellyksen, 100 km/h kierrokset jo 3000 rpm.