Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: hidas muttasilti edelläsi - 19.04.2020 kello on 22:02
-
Peruutuskamera pitäis laittaa paikoilleen mutta kysytääs mielipidettä kannattaisiko se asentaa katolle tuohon kuvan kohtaan 1 vai tuohon pystysuoraan kohtaan solifer tekstin yläpuolelle kuvan kohtaan 2? Vai kenties johonkin muualle? Tuossa on tuo kuljetusboxi joka varmasti tulee kuvan eteen mutta sille ei nyt tietenkään voi mitään.
Ja jos sen päätyisi asentamaan tuohon solifer tekstin yläpuolelle niin sitten tarvisi johdot saada tuota pyöreää takaosaa myötäillen katolle niin onko olemassa tähän tarkoitukseen sellaista ulkokäyttöön soveltuvaa valkoista taipuisaa kaapelikourua?
(https://karavaanari.org/kuvat/1587322886.jpg)
-
Entäs sinne takaseinään boxin alle?
-
Minusta peruutuskäytönkanna lta paikan 1 tai 2 valinta ei auta mitään kun boksi on tiellä kuitenki. On tullut joku 10tkm roudattua fillareita pussin alla perällä..
Viimeistä metriä on paha arviofda kun on katveessa. Paitsi jos katselukulma riittävän laaja, että voi boksin sivuilta arvella kolahtaako.
Jos kameran laittasin boksin alle, on vaikea arvioda kohtisuoraa etäisyyttä on esim. talon seinästä boksiin. Varsinki hyvin laajakulmaisella linssillä. Likaisin käyttöpaikka.
Takana tulevien tarkkailulle 1 tai 2 paikka - ihan sama. Asennukselle 1 pahin - voi olla, että kaari osa sen verta vetelää/pehmeä (liekö edes kattopelti liimattu tuossa vaikka muualla olisi) - kuva eläisi. Tuskin ruuvillakaan rimaan osuisi vaikka pellin läpi laittaisi..2 parempi minusta. Ja 2 paikasta vielä yltää lumiharjalla linssiä lumesta putsaamaan, kun taas 1 voi olla mahdoton. 1 toisaalta kuraantuu ehkä vähempi, mutta lumesta muurautuvat molemmat.
-
aika hassu kuva tulee koska tuo boxi täyttää suuren osan kuvasta.
miten olisi boxin takaseinään.....ei tarvisi tehdä reikiä kulkimen kuoreen ollenkaan...piuhan voisi tuoda alakautta boxille.
-
1 toisaalta kuraantuu ehkä vähempi, mutta lumesta muurautuvat molemmat.
Se riippuu ihan autosta.
Vaikka perä on kaikissa samanlainen, keulan muoto ja pituus vaihtelevat.
-
aika hassu kuva tulee koska tuo boxi täyttää suuren osan kuvasta.
miten olisi boxin takaseinään.....ei tarvisi tehdä reikiä kulkimen kuoreen ollenkaan...piuhan voisi tuoda alakautta boxille.
Eipä ole nyt kaivaa kuvaa ed. autosta, jossa 4 fillarin pussi kuvassa. Aika vastaava perän tilanne kuin aloittajalla ja kamera juuri jarruvalon yläpuolella. Mä jätin lipan ja kameran säätöruuvit hieman löysään, jotta sai säädettyä mieleisekseen. Kuvassa tarkoituksella fillaripussia hieman ja näki "horisonttiin".. tiiliseinistä ei sitten uskaltanut peruutksissa viimeisiä kymmeniä senttejä ottaa..
Se riippuu ihan autosta.
Vaikka perä on kaikissa samanlainen, keulan muoto ja pituus vaihtelevat.
Niin, vaikka olisi puolivälissä kattoa, niin vesipisarat tai lumi tulevat kuvaan. Lähtevätkö, jos on lämmitys, ehkä - muuten ei..
Toisaalta, onko sellaista autoa olemassakaan jonka perä ei kuraannu ajossa, jos sillä kurakelillä ajetaan. Eroja varmasti löytyy kertyvän kuran määrässä..
-
Hyviä kokemuksesta tulleita huomioita joita juuri kaipailin. Vähän lisätietona, että talvi käyttöä ei tule olemaan ja pää homma kameralla olisi pysäköinti/peruutus mutta asennan kameran kyllä niin, että sen saa päälle myös normi ajossa. En laittanut tuohon asennuspaikka "listaan" boxin alle asennusta koska siellä se kamera on varmaan aina likainen ja ajattelin, että mitä ylempänä kamera on niin sitä laajemman kuvan saa ympäristöstä.
Pitää varmaan viritellä se kamera jotenkin tuonne katolle väliaikaisesti niin, että voi todeta kuinka paljon tuo boxi estää näkökenttää.
Tulen tekemään tai ainakin koitan viritellä jonkun pienen suojakatoksen kameralle minne sen sitten asennankaan.
aika hassu kuva tulee koska tuo boxi täyttää suuren osan kuvasta.
miten olisi boxin takaseinään.....ei tarvisi tehdä reikiä kulkimen kuoreen ollenkaan...piuhan voisi tuoda alakautta boxille.
En hahmota tätä boxin takaseinää?
Johdot ajattelin vetää auton sisälle katolla olevan antennijohdon läpiviennin kautta.
-
Fillaritelineen tai takaboksin kanssa aivan taakse alle on hankala saada näkyvyyttä. Ehkä joku (halpis) rekisterikilpikamer a toiseksi, jos näyttöön saa kaksi kameraa kiinni?
Yksi juttu vielä mitä ei ton ylemmän kameran osalta ole mainittu. Sateella/sumussa/pimeällä toimii paremmin, jos on yläjarruvalon alapuolella. Yläpuolella kamera saa ikävästi valosaastetta, kun rauhallisesti jarrulla himmailee peruuttelua em. olosuhteissa.
-
Parempi, jos on kamera on säädettävissä. Sellaisella korkeudella, että siihen pääsee kiinni mukana kulkevilla apuvälineillä (tai ilman).
Kameran linssikulmista kiinni myös mihin se pystyy. Pari esimerkkiä omasta käytöstä hyvä etäisyyden arvionti koukuunperuutuksiss a ja takatarkkailuun ajossa - kun ei ole tuplakameraa, pitää välissä säätää.. :D
(http://sfc88k5.mbnet.fi/Rimor/Kamera/SNC11607.jpg)(https://karavaanari.org/kuvat/1587367051.jpg)
Umpipimeydessäkin
(http://sfc88k5.mbnet.fi/Rimor/Kamera/NightView_Cam.jpg)
Langattomuudesta (tuohon edelliseen langalliseen) pakko sanoa - ompa huonoa kun kuvassa oleva pieni viive (alle ½ sek), ja kamera rekkarin korkeudella, tässä nykyisessä tuli mukana. Kameran korkeus + laaja linssikulma+ signaaliviive; pihaan peruuttaessa kivimuuri tulee petollisen äkkiä viim. 10cm - onneks on vetokoukku :P
-
Niin, vaikka olisi puolivälissä kattoa, niin vesipisarat tai lumi tulevat kuvaan. Lähtevätkö, jos on lämmitys, ehkä - muuten ei..
Toisaalta, onko sellaista autoa olemassakaan jonka perä ei kuraannu ajossa, jos sillä kurakelillä ajetaan. Eroja varmasti löytyy kertyvän kuran määrässä..
Kuten sanoin, se riippuu....
Latetaan nyt taas kerran tämä kuvapari.
(https://karavaanari.org/kuvat/1587372495.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1587372501.jpg)
-
^
Joko eri lähtötilanne (toinen auto valmiiksi jäätyneen sohjonuoskan jäljitä, hymeri puhdas), ajomatkat tai olosuhteet matkalla. Ei ne jättöpyörteet niin voi erilaiset olla, että toisessa ei edes rekkaripoteroon tai koukunpalkkiin tule.
Tarpeeks lähellä kun edellä menevää menee, pääsee sopivassa "tyhjiössä" :D
-
Osaako kukaan tähän "onko olemassa tähän tarkoitukseen sellaista ulkokäyttöön soveltuvaa valkoista taipuisaa kaapelikourua?" kysymykseen sanoa mitään?
-
Joko eri lähtötilanne (toinen auto valmiiksi jäätyneen sohjonuoskan jäljitä, hymeri puhdas), ajomatkat tai olosuhteet matkalla. Ei ne jättöpyörteet niin voi erilaiset olla, että toisessa ei edes rekkaripoteroon tai koukunpalkkiin tule.
Olin ajanut ennen kuvan ottoa 360+240km, enkä siinä välissä perää putsannut.
Tuo 240 he...ssä lumipyryssä.
Paljon pidemmältä tuo toinen ei ole voinut tulla.
Kuten kuvasta huomaat, kameran läppä on auki.
Se 'jämähti', enkä ole sitä korjannut, kun ei ole ollut tarvetta.
-
Osaako kukaan tähän "onko olemassa tähän tarkoitukseen sellaista ulkokäyttöön soveltuvaa valkoista taipuisaa kaapelikourua?" kysymykseen sanoa mitään?
Mitens olis pyöreä asennusputki, sellainen jota tungetaan seinän sisään?
https://www.biltema.fi/rakentaminen/sahkoasennustarvikkeet/asennusputket/taipuisa-asennusputki-2000017372
-
Osaako kukaan tähän "onko olemassa tähän tarkoitukseen sellaista ulkokäyttöön soveltuvaa valkoista taipuisaa kaapelikourua?" kysymykseen sanoa mitään?
Asennuslistaa löytyy sellaista valk. muovista (kumimaista), ns johdonkokoista. Päältä auki eli johto työnnetään vain kuin uraan. Lista ensiksi kattoon taustan tarralla, johto perään, liepeet nätisti samoin päin.. ei siis mitään suljettavaa kantta. Suht taipuisaa.
Miten hyvin liima kestää - ajan kysymys. Kuten kauanko valkoinen on valkoista..
Jos kamera- ja virtajohdoksi valikoituu valkoinen (periaatteessa virransyötön voi hoitaa toisella koksijohdolla). Yhdistelmäjohtonaki n voi löytyä (saman vaipan alla kaikki) - jos vielä valkoista, niin voi huomaamattomin tapa olla laittaa se valk. asennusliimalla kattoon ilman mitään listoja.
-
Yhdistelmäjohtonaki n voi löytyä (saman vaipan alla kaikki) - jos vielä valkoista, niin voi huomaamattomin tapa olla laittaa se valk. asennusliimalla kattoon ilman mitään listoja.
Entiwanhaan oli sellaista koksia, jossa kulki virtajohdot sivussa.
Käytettiin taajuusmuuntimien kanssa.
-
Videosignaali johdon pitäisi vissiin olla johtoa missä sisällä on yksi johdin ja sitä ympäröi toinen johdin eli rca johto joita siis löytyy pilvin pimein mustana mutta ei tietenkään valkoisena. Tai no saahan sitä tilaamalla valkoisena mutta ajattelin, että olisin nyt käynyt hakemassa sen johdon samalla kun haen muita asennustarvikkeita kaupasta :(
Virtajohdoksihan nyt käy mikä tahansa valkoinen johto.
-
Entäs jos laittaisi tuon boksin pystyputkien väliin ylös vaakaputken ja kamera kiinni siihen?
-
Asennuslistaa löytyy sellaista valk. muovista (kumimaista), ns johdonkokoista. Päältä auki eli johto työnnetään vain kuin uraan. Lista ensiksi kattoon taustan tarralla, johto perään, liepeet nätisti samoin päin.. ei siis mitään suljettavaa kantta. Suht taipuisaa.
Miten hyvin liima kestää - ajan kysymys. Kuten kauanko valkoinen on valkoista..
Kokeiltu on, hapertui murusiksi parissa vuodessa.
Liima tosin piti, taisi olla jotain Bilteman toimittamaa listaa.
Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
-
Jos kamera- ja virtajohdoksi valikoituu valkoinen ... asennusliimalla kattoon ilman mitään listoja.
Tällä combolla ajattelin lähteä hommaa koittamaan.
-
Itsellä on peruutuskamera tuolla ylälistassa ja johdot menee samasta kuin antennijohdot, jos nyt asentaisin vetäisin kyllä johdot auton pohjan kautta.
Lisäksi johdot ei saa olla mistään irrallaan kattoa vasten, ei mene kauaakaan kun hankaa hiekkapölyn kanssa katon puhki ja yllättävän nopeaa.
-
Omani asensin ylälistan kohdalle. Siinä on telttaura, johon johdon sai upotettua sivulle, siitä sivutelttauraa pitkin (vasemmalla puolella) vaunun alle ja sitä kautta aisaan.
Nopeasti totesin että ei kauheasti kamerasta ollut iloa peruuttaessa mutta erinomaisen "taustapeilin" siitä sai. Auttaa seuraamaan takana olevaa liikennettä ja ohitettaessa näkee milloin vaunu on selvästi ohitettavan ohi mennyt. Peruutuksessa kaipaisi enemmän sivukamerat, joilla näkisi sen peitossa olevan sivun kulkua. Mutta lopullinen peruutusapu oli moveri.
Jos käyttää kameraa ajonaikaiseen taustanäkymään asennus ylös on ehdoton.
-
Itsellä on peruutuskamera tuolla ylälistassa ja johdot menee samasta kuin antennijohdot, jos nyt asentaisin vetäisin kyllä johdot auton pohjan kautta.
Lisäksi johdot ei saa olla mistään irrallaan kattoa vasten, ei mene kauaakaan kun hankaa hiekkapölyn kanssa katon puhki ja yllättävän nopeaa.
Pohjan kautta harkitsin myös johdot vetää mutta ongelmaksi muodostui miten saan siististi johdot yläreunasta auton alle niin sen takia päädyin tuohon katon kautta vetämiseen ja tosiaan liimamassalla ajattelin johdot kattoon kiinni laittaa. Luulis siellä katolla pari pientä johtoa liimalla pysyä.
-
Kuis olis pora käteen ja johdot seinästä läpi?
-
Kuis olis pora käteen ja johdot seinästä läpi?
Poralla kun vetäsis niin sitten johdot olis keittiön yläkaapissa ja sieltä niiden johtojen saaminen tarvittaviin paikkoihin olisi aika hankalaa (ainakin mulle) välissä kun on mm. suihku/vessa tila.
Katon ja antenniläpiviennin kautta kun vetää johdot niin ne on vaatekaapissa josta ne saa vedettyä näppärästi eteenpäin.
-
Poralla kun vetäsis niin sitten johdot olis keittiön yläkaapissa ja sieltä niiden johtojen saaminen tarvittaviin paikkoihin olisi aika hankalaa (ainakin mulle) välissä kun on mm. suihku/vessa tila.
Entäs siellä toisella puolen?
Paljaalla seinälläkin se pieni valkoinen kouru olis ihan siisti.
Toisaalta, saahan sitä sähköä auton perästäkin, jolloin seinälle tulisi ainoastaan koksi.
Kolmanneksi, onhan niitä valmiita kamerajohtoja, ei oo paksuja ja kaikelle johdot...
-
Olisko mahdollista toteuttaa kamera langattomana?
Jos esim. Garmin yhteensopiva navigaattori niin Garmin BC30 kamera ihan hyvä vaihtoehto.
Itse sellaisen juuri vaunuun laitoin ja ihan hyvin tuntuu asiansa ajavan.
Kokemukset toki vielä minimaaliset.
-
Olisko mahdollista toteuttaa kamera langattomana?
Jos esim. Garmin yhteensopiva navigaattori niin Garmin BC30 kamera ihan hyvä vaihtoehto.
Itse sellaisen juuri vaunuun laitoin ja ihan hyvin tuntuu asiansa ajavan.
Kokemukset toki vielä minimaaliset.
Joutuuhan sillekin sähkön viemään
-
Joutuuhan sillekin sähkön viemään
Ottaa peruutusvalolta
-
Joutuuhan sillekin sähkön viemään
Garmin BC40 kamera ei tarvitse sähkökaapelin vetoja / kytkekentöjä.
https://automasa.fi/tuote/garmin-bc-40-peruutuskamera/?utm_source=google_shopping_fi&utm_medium=cpc&utm_term=28329-21409&gclid=EAIaIQobChMI7tTepYz56AIVl-maCh1bYQvnEAQYAyABEgLBFfD_BwE (https://automasa.fi/tuote/garmin-bc-40-peruutuskamera/?utm_source=google_shopping_fi&utm_medium=cpc&utm_term=28329-21409&gclid=EAIaIQobChMI7tTepYz56AIVl-maCh1bYQvnEAQYAyABEgLBFfD_BwE)
-
Ottaa peruutusvalolta
Ledin kun laittaa pakkivalon hehkutuikun tilalle, niin pilleissä liikasähköä juokse. Oikean sävyisenä vielä, niin katsastuksessakaan ei äkkää..
Garmin BC40 kamera ei tarvitse sähkövetoja.
..
Ei siinä "hyppysähäköä" lähettimeen ole, joko patterit tai sähkö sille kameralle jostain..
-
Totta sähköä se tämäkin tarvitsee.
Mutta tein juuri niin kuinka KEV kertoi.
Ja kameran laitoin rekisterikilven yläpuolelle.
Omassa vaunussa johdon veto tässä tapauksessa helppo homma.
-
Garmin BC40 kamera ei tarvitse sähkövetoja.
https://automasa.fi/tuote/garmin-bc-40-peruutuskamera/?utm_source=google_shopping_fi&utm_medium=cpc&utm_term=28329-21409&gclid=EAIaIQobChMI7tTepYz56AIVl-maCh1bYQvnEAQYAyABEgLBFfD_BwE (https://automasa.fi/tuote/garmin-bc-40-peruutuskamera/?utm_source=google_shopping_fi&utm_medium=cpc&utm_term=28329-21409&gclid=EAIaIQobChMI7tTepYz56AIVl-maCh1bYQvnEAQYAyABEgLBFfD_BwE)
Mutta edellämäinittu tarttee sen virran, ja 40 käy vain muutamaan. 30 useampaan
https://automasa.fi/tuote/garmin-bc-30-peruutuskamera/
-
Ledin kun laittaa pakkivalon hehkutuikun tilalle, niin pilleissä liikasähköä juokse. Oikean sävyisenä vielä, niin katsastuksessakaan ei äkkää..
Ei siinä "hyppysähäköä" lähettimeen ole, joko patterit tai sähkö sille kameralle jostain..
Näinpä. Kamera BC40 toimii kahdella sormiparistolla (hyppysähköllä).
Yhteensopivat navigaattorit:
Camper 770 LMT-D
Camper 780 & Live Traffic
Garmin Drive 5 Plus
Garmin DriveAssist 51 LMT-D
Garmin DriveAssist 51 LMT-S
Garmin DriveLuxe 51 LMT-D
Garmin DriveLuxe 51 LMT-S
Garmin DriveSmart 51 LMT-D
Garmin DriveSmart 51 LMT-S
Garmin DriveSmart 55 & Live Traffic
Garmin DriveSmart 61 LMT-D
Garmin DriveSmart 61 LMT-S
Garmin DriveSmart 65 & Live Traffic
Garmin DriveSmart 70LMT
Garmin DriveSmart 70LMT-D
Garmin DriveTrack 71
T. Erkki
-
Näinpä. Kamera BC40 toimii kahdella sormiparistolla (hyppysähköllä).
T. Erkki
Joo, niin siellä luki. Aika hintava (uutuus?). Kesto noin 3kk. Mahtaakoha olla jatkuvasti päällä?
Rekkarikilpikameraa n voi vaikka (rekkarikilpi) valolta ottaa sähöt, jos autossa sellainen päivävalokytkentä on että losottavat aina auton käydessä.
-
Joo, niin siellä luki. Aika hintava (uutuus?). Kesto noin 3kk. Mahtaakoha olla jatkuvasti päällä?
Rekkarikilpikameraa n voi vaikka (rekkarikilpi) valolta ottaa sähöt, jos autossa sellainen päivävalokytkentä on että losottavat aina auton käydessä.
Kolmen kuukauden välein kaksi sormiparistoa. Ei tule edes kalliiksi.
Kameraan kytkeytyy yhteys navigaattorin avattaessa kuvaustilaan.
T. Erkki
-
Mulla on ollut kulkimessa jo 10 vuotta takana tuplakamera. Se on ollut täyden kympin vekotin.
Ajossa se toimii taustapeilinä, näkee mitä takana tapahtuu ja peruuttaessa vaihtaa lähikuvaan jossa näkyy puskuri mahdollistaen sentintarkat peruutukset.
Saa vaihdettua myös napista kuvakulman.
Kantsii aina asentaa peruutuskamera niin että puskuri näkyy mahd ylhäältä päin.
Viime keväänä tuli asennettua 3 hlö autoon noita kiinan ihmekameroita ja hienosti ovat vuoden toimineet. Koko paketti näyttöineen alle 20eur.
Yhdessä on tuollainen garminin naviin tuleva langaton kamera. Päiväkäytössä ookoo mutta hämärässä/pimeällä valoteho huonompi kuin kiinalaisissa.
-
Karabiilisti. Saisiko vinkin, minkälaisesta peruutuskamerasta kyse?
T. Erkki
-
tuolla 1 pagella kysyttiin mitä tarkotin asenuspaikalla...tä tä...sininen nuoli
Tuohon iisi laittaa eikä tarvi vesivuotoja pelätä...näkee hyvin peruuttaa...johdot voi vetää pohjan alla....ei tule vuotoja ja helppo vetää ohjaamoon...
-
Karabiilisti. Saisiko vinkin, minkälaisesta peruutuskamerasta kyse?
T. Erkki
Suunnilleen tälläisestä... (oma oli saksalainen eli ei aivan sama)
https://brakelightcamera.com/product/double-lens-backup-camera-vs802/
Nuo kamerat saa käännettyä haluttuihin asentoihin. Vaikka toinen suoraan taakse ja toinen alas.
kiinalaiset näyttää myyvän myös jotain samantyylistä.... https://www.aliexpress.com/item/4000261762191.html
tuosta mainoksesta selkiää laitteen hienoudet...
Peruutukseen tuossa kaksoiskamerassa on sellanen juju myöskin että perinteisellä kameralla näät kyllä puskuria lähestyvän esteen...mutta esim talon räystäs tai puun oksa tökkää katon yläosaan...etkä näe sitä.
Tällä kaksoissysteemillä näät puskurin ja voit välillä kurkata horisonttikameralla onko korkeita esteitä.
-
Kantsii aina asentaa peruutuskamera niin että puskuri näkyy mahd ylhäältä päin.
Olen säätänyt niin, että vetokoukun nuppi näkyy.
Taakse näkyy sitten n.18m
Räystäisiin pitää sitten käyttää omia silmiä, onneksi niitä, siis räystäitä, on harvassa.
-
Karabiilisti. Kiitos tiedoista. Täytyykin perehtyä ajan kanssa tuotteisiin.
Itsellä auto / matkailuvaunu yhdistelmä. Onnistuukohan kameran asennus kaapeleineen vaunun takaosaan suuremmitta ongelmitta?
Noitten johdottomien kameroiden kantavuus on yleensä sellaiset kahdeksan metriä. Oman auton/ vaunun yhdistelmä noin 9-10 metriä.
T. Erkki
-
vaunu asennukseen varmaan voi ajatella sellaistakin että vetää vaunun perästä "kuvakaapelin" vaunun etuosaan johka asentaa lähettimen ja autoon sitten vastaanottimen.
eli jotain tällästä
https://www.aliexpress.com/item/32902695458.html
Tosin kannattaa kokeilla ensin vaunun perästä koska kantamaa luvataan 50m asti (olosuhteista riippuen)
-
vaunu asennukseen varmaan voi ajatella sellaistakin että vetää vaunun perästä "kuvakaapelin" vaunun etuosaan johka asentaa lähettimen ja autoon sitten vastaanottimen.
eli jotain tällästä
https://www.aliexpress.com/item/32902695458.html
Tosin kannattaa kokeilla ensin vaunun perästä koska kantamaa luvataan 50m asti (olosuhteista riippuen)
Okei. Nyt tarvii laittaa oikein mietintämyssy päähän, jottei asennukset mene liian vaikeiksi. Mutta, olisihan tässä koko kevät aikaa asennella, kun ei voi vielä reissuunkaan lähteä koronan takia.
T. Erkki
-
nuo näyttää vaan vaikeilta.... tuollaseen lähettimeen tulee vaan virtapiuhat ja kameralta johto. Ja autossa taas vastaanottimelle virtapiuhat ja johto näytölle.
Ei vaadi mitään heikkovirtainsinöör in tutkintoa. ;)
-
nuo näyttää vaan vaikeilta.... tuollaseen lähettimeen tulee vaan virtapiuhat ja kameralta johto. Ja autossa taas vastaanottimelle virtapiuhat ja johto näytölle.
Ei vaadi mitään heikkovirtainsinöör in tutkintoa. ;)
Asia vilpitön Thumb
T. Erkki
-
Tämmönen mainos oli tämänpäivän kärkkäisen mainoksessa.
https://www.jammaa.com/tuoteryhma.php?group=pakettiauton-peruutuskamerat
-
Laitetaan tänne nyt lopputulos kun sain kameran asennettua vihdoin. Eli koitin erilaisia paikkoja ja tosiaan boxi on niin pahasti edessä etten asentanut sitä ollenkaan minne alunperin ajattelin. Laitoin sen sitten loppujenlopuksi kilven viereen puskuriin kiinni. Johdot vedin suojaputkessa pohjan kautta käsijarru kaapelin läpiviennistä sisälle. Kamera lähtee erillisestä katkaisijasta päälle. Kuvaa ei tuossa vielä ole säädetty ollenkaan ja sen takia vähän turhan alas osoittaa.
(https://karavaanari.org/kuvat/1592682081.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1592682093.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1592682108.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1592682117.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1592682130.jpg)