Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Truma => Aiheen aloitti: ajuri - 4.04.2020 kello on 09:09
-
Laitoin autoon kyseisen laitteen. Ilmeisesti jotain ,joko käyttäjä vikaa, eli en osaa käyttää tai jokin laitettu väärin :( Nyt kun kaasu täysin loppunut molemmat pullot tyhjänä syttyy vasta silloin näyttöpaneliin punainen Led palamaan.
(https://karavaanari.org/kuvat/1585980515.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1585980518.jpg)
-
Nyt tilanne, toinen pullo jo tyhjä.
-
Ainakin tuo pullokaapin valitsimen "näytön" väri kertoo, että varapullolle on menty (eli se pullo tyhjä jonka tuloon valitsin osoittaa) - sitä se ei kerro että onko varapullo täys vai tyhjä.. keskiasennolla tyhjennetään molemmat pullot yhtä aikaa - eli punainen on paha merkki :laugh:
Eikös DuoC/EisX:n ledi pitäisi saman aikaisesti punaista kertoa? Nyt ei, jos samasta tilanteesta ylempi kuva on..
-
http://www.atstuonti.fi/kayttoohjeet.html?ATS_GET_FILE=1&file_id=188
-
Ainakin tuo pullokaapin valitsimen "näytön" väri kertoo, että varapullolle on menty (eli se pullo tyhjä jonka tuloon valitsin osoittaa) - sitä se ei kerro että onko varapullo täys vai tyhjä.. keskiasennolla tyhjennetään molemmat pullot yhtä aikaa - eli punainen on paha merkki :laugh:
Eikös DuoC/EisX:n ledi pitäisi saman aikaisesti punaista kertoa? Nyt ei, jos samasta tilanteesta ylempi kuva on..
juu kyllä Ledin pitäisi kertoa että toinen pullo tyhjä, mutta vaikuttaako tuo kummalta puolelta valitsimesta lähdetty liikkeelle. Kuva on juuri siitä tilanteesta, että toinen pullo tyhjä ja silti vihreä ledi palaa. Aika outo asia. Ei näin mitään hyötyä varsinkaan, kun oo kovin huono muistinen. Voisikohan olla vika tuossa tunnistimessa mikä on tuon pullonvaihtimen näytön päällä.?
-
Kuva on juuri siitä tilanteesta, että toinen pullo tyhjä ja silti vihreä ledi palaa.
Eikö siinä sitten ole molemmille pulloille lediä? :o
-
Ei ole, vaan se ilmoittaa vain toisen pullon tyhjentyneen. Nyt laitoin tuon säätimen aloittamaan toisesta pullosta. Saa nähdä onkohan sillä merkitystä, katotaan, vai tyhjeneekö molemmat taas yhtä soittoa ja sit punainen ledi syttyy Jaa kaasut loppu. :D
-
Nythän on kysymys tästä vimpaimesta: http://www.atstuonti.fi/kayttoohjeet.html?ATS_GET_FILE=1&file_id=47
Sisänäytöstä taas on sanottu hyvin vähän: http://www.atstuonti.fi/kayttoohjeet.html?ATS_GET_FILE=1&file_id=45
Tekstistä kuitenkin selviää, että vihreän ledin pitäisi palaa, kun kaasua on siinä pullossa, joka säätimellä on määritelty 'ykköspulloksi'.
Kun se tyhjenee, vihreä sammuu.
Kun toinenkin pullo tyhjenee, syttyy punainen.
Kun haikailin sen toisen ledin perään, ajattelin wanhempaa näyttöä, jossa on vihreä molemmille.
Toiminta on tässä uudemmassakin samanoloinen, punaisen syttyminen vain korostaa tilannetta.
Mutta, toiminnan pitäisi olla melko yksinkertaista.
Vian etsimisen voisi aloittaa sieltä säätimen päästä ja tutkia, katkeaako/kytkeytyykö signaali, kun nuppia kiertelee täyden/ tyhjän välillä.
-
Eikös se muutu punaiseksi siinä vaiheessa kun ottaa toisen pullon käyttöön, ei silloin kun pullo on tyhjä.
-
Eikös se muutu punaiseksi siinä vaiheessa kun ottaa toisen pullon käyttöön, ei silloin kun pullo on tyhjä.
Joo sillalailla tulisi toimia juurikin. Eihän siitä muuten olisi mitään hyötyä. Nyt syttyy punainen kun molemmat pullot tyhjät.
-
Nythän on kysymys tästä vimpaimesta: http://www.atstuonti.fi/kayttoohjeet.html?ATS_GET_FILE=1&file_id=47
Sisänäytöstä taas on sanottu hyvin vähän: http://www.atstuonti.fi/kayttoohjeet.html?ATS_GET_FILE=1&file_id=45
Tekstistä kuitenkin selviää, että vihreän ledin pitäisi palaa, kun kaasua on siinä pullossa, joka säätimellä on määritelty 'ykköspulloksi'.
Kun se tyhjenee, vihreä sammuu.
Kun toinenkin pullo tyhjenee, syttyy punainen.
Kun haikailin sen toisen ledin perään, ajattelin wanhempaa näyttöä, jossa on vihreä molemmille.
Toiminta on tässä uudemmassakin samanoloinen, punaisen syttyminen vain korostaa tilannetta.
Mutta, toiminnan pitäisi olla melko yksinkertaista.
Vian etsimisen voisi aloittaa sieltä säätimen päästä ja tutkia, katkeaako/kytkeytyykö signaali, kun nuppia kiertelee täyden/ tyhjän välillä.
Jos noin on (en lukenut ohjeita) aika epälooginen säätimellä olevaan ilmaismeen verrattuna;
- jos ensin valitussa pullossa on kaasua (ilmaisin vihreällä), vihreä ledi palaa
- jos ensin valittu pullo on tyhjä, ja mennään varapulolla (ilmaisin punaisella), mikään ledi ei pala = etänäytön keinukytkin poispäältä
- jos varapullokin tyhjä ykkösen lisäksi (ilmaisin punaisella edelleen), punainen led syttyy, ja ilmeisesti vihreä sammuksissa
Mulla ei sisänäyttöä ole, mutta vaihdin Secumotion kanssa oli..
-
- jos ensin valitussa pullossa on kaasua (ilmaisin vihreällä), vihreä ledi palaa
- jos ensin valittu pullo on tyhjä, ja mennään varapulolla (ilmaisin punaisella), mikään ledi ei pala = etänäytön keinukytkin poispäältä
- jos varapullokin tyhjä ykkösen lisäksi (ilmaisin punaisella edelleen), punainen led syttyy, ja ilmeisesti vihreä sammuksissa
Jotta jokin palaa, kytkimen pitää olla päällä, kuten aloituskuvassa.
-
Jotta jokin palaa, kytkimen pitää olla päällä, kuten aloituskuvassa.
Etkös aiemmin kertonut, että vihreä sammuu kun ykkönen tyhjä ja punikki tulee vasta kuvaan kun kakkonen tyhjä.. eikö välissä ole pimeyttä?
-
Vihreä palaa kun valitussa pullossa on kaasua ja kun tyhjenee, syttyy punainen.
-
Vihreä palaa kun valitussa pullossa on kaasua ja kun tyhjenee, syttyy punainen.
Jolloin ollaan siirrytty varapulloon. Tässä ilmeisesti puhutaan nyt kahdesta eri asiasta.
-
Minusta samasta puhutaan..
(https://karavaanari.org/kuvat/1586153026.jpg)
Tuon toiminta pitäisi ohjeen mukaan olla täysin sama kuin säätimessä olevan ilmaisimen; näyttää pelkästään priorisoidun pullon tilaa (vihreä=kaasu on, punainen=tyhjä).
Punaiseksi mennessä vaihtaa varapullolle (tai jos valitsin keskiasennossa molempi kulutettu samanaikaisesti). En koskaan kokeillut/kokenut, mitä tekee jos valitsin ei ole täysin laidassa vaan puolivälissä..
Jos sisänäyttö näyttää vihreää ja pullokaapin ilmaisin punaista - jotain on ketullaan..
Ja jos varapullo vaihtunut; onhan letkurikko aktivoitu tai, jos liitos vuotanut aavistuksen+pullo ollut käyttämättömänä kiinni pidempää aktivointi voinut laueta välissä..
-
Mulla näyttää olevan vikaa siinä auton duo contol cs : ssä. Sillä se tappi joka liikkuu siellä cs rungossa nousee liian ylös. Eli ei katkaise yhteyttä vastakappaleen napaan. Joko väärän mallinen vastakappale tai controll cs ei pysty vetämään tappia riittävän syvään, kun pullosta loppuu kaasu. Mulla jää siihen hieman myös vihreätä näkymän ehkä noin 1/3 osa. Näyttö ei mene täysin punaiselle. Puhelinta oli se, kun molemmat pullot tyhjeni vihreä valo vaihtui punaiseksi. Ja kaasut loppu. Tuo liitin mikä tulee siihen controll cs:sään toimii ihan ok kun sitä sormella painaa nii palaa vihreä ja kun päästät syttyy punainen paneeliin.
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1586190519.jpg) Vika löytyi. Tuo kohta mikä ympyröity painui aina aina pari milliä alaspäin, kun laitoin päähän tulevan liittimen (harmaa mötikkä) en sitä hokannut. Poika huomas heti ku hiukan perehtyi. Pirun pienestä oli kyllä kiinni. Olin sentään oikeilla jäljillä itsekkin. :D
Kokeiltiin molempien puolien pullojen kanssa. Pullon
venttiili kiinni kun kaasu hella päällä. Hetki meni ja paneelin valo vaihtui punaiseksi. Pitää vielä muutama tippa laittaa tohon juureen liimaa. Thumb
Päivä meni vikaa etsiessä, mutta ei haittaa pääasia et
syy löytyi.