Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Kalmetolooki - 3.03.2020 kello on 17:56
-
Kokemuksia nastarenkaista.
Asunto autosta harvemmin loppuu kulumalla.
Taitaa ikä rasitus vaivata ennemmin, itellä 2 Micukkaa, kaikki nastat tallella,
pintaa 6-8mm, ikää 15v, siis rippikouluiässä. Säilytetty melkein varjossa.
Kysymys kuuluu. Maksaako vaivaa, ruuvata alle? Räjähtääkö ensimmäisessä
kaarteessa??
-
Ei räjähdä,mutta pito ei enää uuden luokkaa. Kumi kovettuu vanhetessaan.. Mut kyllä se suvikumin voittaa. Kesäkumeista ei kokemusta.. ;)
-
Kyllähän noilla menee. Itsellä oli Ransu parina viimeisenä talvena aikamoinen luistelija kun puolet nastoista lähteny ja pintaa hädin tuskin 4mm. Ikää reilu 10v gummeilla. Silti vedin Kainuussa isoja mäkiä vauhdilla. Hieman kyllä hirvitti :o
-
Onhan ne vielä mustat ja todennäköisesti pyöreät. Hyvä pyörittää lähimpään romurengaskasaan.
Kumi on niin kovaa ettei pidä kesälläkään. Eikä nastarenkaita ole suunniteltu kesäkäyttöön.
Auto on tiessä kiinni noin kämmenen kokoisella aluella/rengas. Kunka hyvänlaaatuisen kumin haluat tällä alueella olevan?
-
Enpä ite laittaisi enää tuon ikäisiä autoon. Syksyllä ostin uudet Gislavedin nastarenkaat 6 kpl 750€ kun vanhat oli tehty 2005, arvellutti ajaa renkaiden runkojen puolesta huonoilla teillä.
-
Enpä ite laittaisi enää tuon ikäisiä autoon. Syksyllä ostin uudet Gislavedin nastarenkaat 6 kpl 750€ kun vanhat oli tehty 2005, arvellutti ajaa renkaiden runkojen puolesta huonoilla teillä.
vähän menee ot:ksi mutta kuitenkin. Laitoin syksyllä matkamökin alle hankkarin piikkipyörät eipä voi muuta kuin kehua renkaita. Pehmeät, äänettömät , epäherkät uriin ja pito erinomaiset. Voittaa mennen tullen mukavuudessa nokialaiset. Suosittelen. Thumb
-
itse repisin nastat pois ja ajaisin loppuun, jos jäättömällä tiellä ei ojien välissä pysy niin vika on ratin takana, ei renkaissa.
-
Kokemuksia nastarenkaista.
Asunto autosta harvemmin loppuu kulumalla.
Taitaa ikä rasitus vaivata ennemmin, itellä 2 Micukkaa, kaikki nastat tallella,
pintaa 6-8mm, ikää 15v, siis rippikouluiässä. Säilytetty melkein varjossa.
Kysymys kuuluu. Maksaako vaivaa, ruuvata alle? Räjähtääkö ensimmäisessä
kaarteessa??
onko urien pohjilla hiushalkeimia? Jos on niin hylkyyn. Thumbd
-
itse repisin nastat pois ja ajaisin loppuun, jos jäättömällä tiellä ei ojien välissä pysy niin vika on ratin takana, ei renkaissa.
Käsittämätön asenne. Thumbd Thumbd Joskus joutuu tekemään tiukan väistöliikkeen tai pysäyttämään nopeasti.
-
vähän menee ot:ksi mutta kuitenkin. Laitoin syksyllä matkamökin alle hankkarin piikkipyörät eipä voi muuta kuin kehua renkaita. Pehmeät, äänettömät , epäherkät uriin ja pito erinomaiset. Voittaa mennen tullen mukavuudessa nokialaiset. Suosittelen. Thumb
Gislaved ei ole Nokian rengas vaan Continentalin omistama vanha ruotsalainen merkki. Paripyörillä oleva ei oikein tahdo kulkea urissa vetelemättä, luullakseni merkkiin katsomatta mutta pitoa noissa on huomattavasti enemmän kuin 15 v. vanhoissa Nokialaisissa.
-
itse repisin nastat pois ja ajaisin loppuun, jos jäättömällä tiellä ei ojien välissä pysy niin vika on ratin takana, ei renkaissa.
Enpä missään nimessä tekisi tuollalailla. Hylkyyn vaan noin vanhat renkaat.
Jos tietoisesti ajelisin noin vanhoilla renkailla niin enpä ottaisi ketään kyytiin ettei heille mitään sattuisi rengasrikon sattuessa, se vaara on jo suuri noin vanhoissa renkaissa. Tuskin antaisin itselleni koskaan anteeksi jos muutaman sadan euron säästön takia joku menettäisi terveytensä.
-
Vanhalla gummilla ei kannata ajella tosiaan...iteltä meni kevytperäkärristä vaunun alkuperänen gummi kerta kajahduksella halki nelisen vuotta sitten.
Kuormana oli betonilaattoja ja tiessä syvähkö siltarummun kuoppa. Vauhti oli kyllä pieni johtuen kuormasta ja kumien iästä...ehkä 30 kmh. Ei kestänyt enää painetta. Kärri on 70 luvun alusta...eli n.45 vuotta oli liikaa renkaalle....
Toinenkin tuli vaihdettua samalla kertaa. Nyt kestää taas Thumb
-
En tiedä missä se rengas rikon raja menee. Itellä kesti viimekesänä uusi rengas 600km ja oli vain raamit vanteenympärillä ja päreet keskellä tietä, eikä ollu vanhat kumit. :-\
-
En tiedä missä se rengas rikon raja menee. Itellä kesti viimekesänä uusi rengas 600km ja oli vain raamit vanteenympärillä ja päreet keskellä tietä, eikä ollu vanhat kumit. :-\
Sitten vain myyjäliikkeen pakeille keskustelemaan takuunalaisen renkaan aiheuttamien tuhojen korvaamisesta ja uudesta renkaasta.
-
nykyään ei osata tehdä edes renkaita kestämään