Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sekalaiset => Aiheen aloitti: Karabiilisti - 29.01.2020 kello on 11:29
-
Onkos kokemusta noista mopoautoista, onko merkillä väliä?
ELi mikä olisi vähän kestävämpi ja osiakin saatavilla....
-
Ei ne mitään kestä.
Ranskassa tuli yx Viiatin keulaan ja aika päreiks se meni!
Meni meiltäkin vilkun lasi säröille. :D
Mutta jos oikeasti, :o , aiot tuollaisen hommata, niin esim ranskalaisia on valmistettu niin kauan, että ovat varmaan ok.
-
Eikö noita saa Kiinasta monta yhden hinnalla, voi sitten ottaa uuden käyttöön kun vanha hajoaa?
-
taitaa olla kiinassa jo kiellettyjä....
Mutta....sähköisiä ois kaikenlaisia...vaan on siinä lainsäätäjällä sormi suussa...tai ....
https://www.alibaba.com/product-detail/best-four-wheel-electric-car-from_60872362491.html
Mutta oikeasti tuollaiseen max 60kmh ja lähipyöritykseen niin tuossa sähköinen mopoauto olisi Thumb Thumb Thumb
-
Mutta....sähköisiä ois kaikenlaisia...vaan on siinä lainsäätäjällä sormi suussa...tai ....
?
Onhan noita katettuja sähkömopoja joka kaupassa, vai eikö katu-uskottavuus riitä?
-
Ne on sellaisia vanhus malleja.
Mutta jos olisi mopoautojen näköisiä niin kauppa kävisi.... taitaa vaan raskalaiset mopoauto valmistajat estää moisten tuonnin eu alueelle...
-
Onkos kokemusta noista mopoautoista, onko merkillä väliä?
ELi mikä olisi vähän kestävämpi ja osiakin saatavilla....
Meillä ollut kaksi mautoa.
Eka Ligier Xtoo vm 2010, Lombardinin moottorilla, näissä jakohihna siitä miinus. Kuulemma 1L suurempi kulutus kuin Kubota koneisissa. Hyvin kesti moottori vaikka näitä haukuttu, matka loppui tolppaan citarin pihassa..
Seuraava oli Aixam City vm 2012, kubotan koneella, pakkasesta lähti huonommin käyntiin kuin Lombardiini, tiedä oliko vikaa vai ominaisuus. Tämä myytiin kun poika sai 17 vanhana henkilöautokortin.
Nuorempi poika on vasta 13v joten sille pitää kuulemma ostaa Chatenet CH 26 jossa Yanmar kone, se kai ”paras” yhdistelmä...??
Olen sitä mieltä että. Ostakaa vähän ajettu ja hyvin huollettu, Aixameita on ainakin paljon tarjolla.
-
Pojalla oli Chatetenet CH26 puolen vuoden ajan ja ei siinä mitään vikoja ollut, huoltaa pitää ahkeraan kuten muitakin merkkejä.
-
Mikäs se on noiden kulutus suunnilleen per 100km?
Mönkkärikin tuli mietittyä mutta ne hörppii enempi kuin 3l V6 henkilöauto :o
-
^
Se on pieni kuluerä vrt vakuutukset :D
-
2010 Polaris Sportsman XP 850 EPS "tieliikenne malli". IF liikenne 58,07€, osakaskon kanssa 118,12€ ja täyskaskon kanssa vuosihinta 345,83€. Ei kait tuo vakuutus niin kallis ole.
-
2010 Polaris Sportsman XP 850 EPS "tieliikenne malli". IF liikenne 58,07€, osakaskon kanssa 118,12€ ja täyskaskon kanssa vuosihinta 345,83€. Ei kait tuo vakuutus niin kallis ole.
Bonukset 0% vai jotain muuta? Onko tuo Polaris traktori (T3a tai b), nelipyörä vai L6e-B Mopoauto?
On muuten lisäksi pitäjäkohtaista. Juttelin vakuutuskonttorilla, täti katto hintoja liikennevakuutuksel le (0%) esimerkejä nimen omaan mopoautolle. Nelinumeroisia Vantaalla.. mopo harrastus sai jatkoa ;)
-
Kyseessä on L7e nelipyörä, ei laitekohtaista nopeusrajoitusta tien päällä vaan nopeusrajoitusten mukaan. Tällä hetkellä on voimassa vain liikennevakuutus jossa ei ole bonusoikeutta, 69,13€ näkyy maksavan ilman omia alennuksia. Bonukset minulla 80%, en ole varma vaikuttavatko kaskoihin, luultavasti. Tosiaan on paikkakunta kohtaista hinnoittelu ja taitaa vakuutuksen ottajan ikäkin vaikuttaa hintoihin.
-
2010 Polaris Sportsman XP 850 EPS "tieliikenne malli". IF liikenne 58,07€, osakaskon kanssa 118,12€ ja täyskaskon kanssa vuosihinta 345,83€. Ei kait tuo vakuutus niin kallis ole.
Ifillä täysin poikkeava hinnoittelu tuollaisille. Sen takia mullakin mönkijän vakuutus on Ifissä. Ja voi tehdä tieliikennekäytöstä poiston vakuutuksen mennessä nukkumaan. Kaikilla ei vakuutus katkea.
-
yhtiöissä tosiaan isoja eroja noissa vakuutuksien katkaisuissa. Esim fennialla saa kakspyöräsenkin pätkittyä sopiviin jaksoihin liikenteeseen/pois.
-
Mikäs se on noiden kulutus suunnilleen per 100km?
Mönkkärikin tuli mietittyä mutta ne hörppii enempi kuin 3l V6 henkilöauto :o
Sitten kannattaakin unohtaa mönkkärin käyttöhyöty. Sitä ei ole jos asuu lähiön kolhoosibunkkerissa .
Jälleenmyyntiarvoki n lienee mönköllä parempi. Ämpärimuovirempulat on pian ajettu loppuun.
-
Meillä on ollut kaksikin mopoautoa pojilla. Toinen JDM Abaca -09 jolla oli 3 v sitten ostettaessa 90 tkm mittarissa. Kahden klopin voimalla siihen on ajettu n. 30 tkm lisää Moottorina Yanmar "ikiliikkuja" jota ei ole kuulemma ole vielä avattu. Pakkasesta käyntiinlähtökyky erittäin hyvä. Kaikkia osia löytyy erittäin hyvin. On vieläkin päivittäiskäytössä toivottavasti kuukauden verran kun nuorempi poika täyttää 17v ja vuoden verran on opetusluvalla ajellut sekä jo myönnetyn ikäpoikkeusluvan voimalla autokorttia tenttimään.
Toisena oli Bellier Jade Racing S -11 myös n. 100tkm ajettu myytäessä eikä senkään Yanmarin koneessa kestävyysongelmia ollut. Käyntiäänihän noissa työkonemoottoreissa on karu mutta työkäyttöön rakennetussa moottrissa kestävyys on erinomainen.
-
lehti mainostuksesta päätellen mönkkärimarkkinoill a on isoja uhkakuvia....
-
lehti mainostuksesta päätellen mönkkärimarkkinoill a on isoja uhkakuvia....
Tämä se on tosi hienoa kerrontaa ilman mitään selostusta uhkakuvista.
-
Lainsäätäjä mörkö säätelee jotain eikä hiisku mitään kuin hyvin valituille kavereilleen, jotka pääsee kuoriin kerman päältä ennen kuin sana leviää...
Jos nuorisolle tuleekin joku kiva uusi kevyt luokka...samana päivänä valtaosan mönkkäreistä arvo tippuu....
Noilla muutoksilla on yllättävän isoja vaikutuksia...viime keväänä pojalle mopoa ostaessa niitä sai halvalla, syksyllä kun kevyt autot meni jäihin niin hinnat pompsahti.
Samanlaisesta kulkimesta joutuis nyt maksamaan lähes +50%-tuplahinnan.
Näkyy myös siinä että viime keväänä 2015 ja nuorempia autoja ei ollut myynnissä hintaluokassa alle 10 000euroa nettiautossa kuin pari. Tänään niitä on 667...
-
Tämä se on tosi hienoa kerrontaa ilman mitään selostusta uhkakuvista.
Ihan perusprovoilua.
-
Lainsäätäjä mörkö säätelee jotain eikä hiisku mitään kuin hyvin valituille kavereilleen, jotka pääsee kuoriin kerman päältä ennen kuin sana leviää...
Jos nuorisolle tuleekin joku kiva uusi kevyt luokka...samana päivänä valtaosan mönkkäreistä arvo tippuu....
Noilla muutoksilla on yllättävän isoja vaikutuksia...viime keväänä pojalle mopoa ostaessa niitä sai halvalla, syksyllä kun kevyt autot meni jäihin niin hinnat pompsahti.
Samanlaisesta kulkimesta joutuis nyt maksamaan lähes +50%-tuplahinnan.
Näkyy myös siinä että viime keväänä 2015 ja nuorempia autoja ei ollut myynnissä hintaluokassa alle 10 000euroa nettiautossa kuin pari. Tänään niitä on 667...
No höpö höpö mönkijöiden arvonalennuksen osalta, kauhea salaliittoteoria taas.
-
No höpö höpö mönkijöiden arvonalennuksen osalta, kauhea salaliittoteoria taas.
mitä käytännössä sitten tapahtuu? sinulla tuntuu olevan oikeaa tietoa.
-
mitä käytännössä sitten tapahtuu? sinulla tuntuu olevan oikeaa tietoa.
Vastaanpa toiseen provoon provolla. Pirustako noista tietää mutta ei kait täällä tarvi mitään salaliitto teorioita viljellä.
-
ei täällä tyhjiä teorioita viljellä...näätte kun elätte ja maltatte....
-
ei täällä tyhjiä teorioita viljellä...näätte kun elätte ja maltatte....
X-Files
-
X-Files
No comments ;)p
-
Teini ajaa kapineella ojaan. Mitä seuraavaksi?
Mopoautolla kutsutaan vanhemmat tai hinuri apuun kiskomaan kapine tielle. Sitten tarkastetaan vauriot ja ilmoitetaan vakuutusyhtiölle. Joka kertoo kaskon maksavan korjauksen ja nollabonusten menevän miinukselle. Korjaamo ilmoittaa muovien saatavuuden olevan kuukauden päässä.
Mönkijällä laitetaan neliveto ja lukot päälle ja ajetaan ojasta pois.
-
Tämä alkuvuosi on kyllä ollut omin silmin katsottuna traktorimönkijöiden osalta hieman murheellinen...
Näyttäisi siltä, että niillä leikitään nuorten keskuudessa hieman enemmän, kuin mopoautoillla
Niissä lienee tehoa enemmän ja katettuna, ehkä huonompi näkyvyys. Tällä viikolla edellä ajeleva nuori lähti ohittamaan hitaasti ajelevaa henkilöautoa, jossa oli perävaunu. Sivuetäisyyden arvio meni pieleen ja oikealla kulmalla perävaunun renkaaseen. Siinä ei onneksi pahemmin käynyt. Samaten viime viikolla ajelin kylän läpi. Onneksi oli 40 km/h rajoitus. Olin koko ajomatkan kytännyt peuroja, kun sitten suoraan pihasta Polaris koukkasi eteen. Milleistä oli kiinni ja nastat varmaan taittui alla. Pitänee peurojen sijasta alkaa varomaan Polariksia ja Jontikoita. Pahin ja surulllisin tapaus täällä päin oli viikonvaihtessa, kun traktorimönkijä ajoi auton kanssa risteyksen jälkeen nokkakolarin henkilöauton kanssa. Nuori kuljettaja on kriittisessä tilassa.
Tuo skenaario mönkijöiden myyntilukujen laskusta saattaa johtua ajatuksesta, että nuorille löytyy houkuttelevampi vaihtoehto. Silloin myynti jäisi "tosi" tarvitsijoiden varaan. Epäilen kyllä, että EU ei sellaista mahdollisuutta anna. Nämä meidän kansalliset hidasautosuunnitelm at jo tappoivat uusien mopoautojen myynnin lähes täysin. Yhtenä syynä on tietysti mahdollisuus 17 vuotiaana pääsy oikeaa autoa ajamaan.
Muutama vuosi oli tyypillistä, kun nuori sai valita mopoauton ja katetun mönkijän välillä, niin useimmat kallistuivat mopoautoon isukin toiveista huolimatta. Se trendi on vain niin vahva asia nuorten keskuudessa. Kun kaverillakin oli mopoauto, niin se piti saada.
-
Tässä osui kax mänttiä samalle kadulle...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f7944c5c-f37b-491d-96a5-e068cee2527e
-
Tämä alkuvuosi on kyllä ollut omin silmin katsottuna traktorimönkijöiden osalta hieman murheellinen...
Näyttäisi siltä, että niillä leikitään nuorten keskuudessa hieman enemmän, kuin mopoautoillla
Kakarat ovat osaamattomia, kokeilunhaluisia ja luulevat olevansa kuolemattomia.
Ajoneuvolla ei ole merkitystä. Tosin onhan mopoautossa vyöt.
useimmat kallistuivat mopoautoon isukin toiveista huolimatta. Se trendi on vain niin vahva asia nuorten keskuudessa. Kun kaverillakin oli mopoauto, niin se piti saada.
Ilmeisesti termiä munaton ei saa enää käyttää. Pitäisi maksajalla olla munaa sanoa viimeinen sana.
Isin jä äipän rakkauden hedelmä ajaa mopoautolla muutaman vuoden. Varsinaisen ajokortin saatuaan jää ruhjottu mopoauto vaille käyttöä. Mitä sille tehdään? Käyttöarvoa ei sillä ole, eikä ämpärivuovit ruhjottuna mene kaupaksikaan.
Mönkijällä voi edelleen tehdä lumityöt, hakea metsästä polttopuut, harrastaa metsämöyrintää yms.