Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Gyllendorf - 5.08.2019 kello on 18:31

Otsikko: Ducaton vitonen
Kirjoitti: Gyllendorf - 5.08.2019 kello on 18:31
Hei. Ykköskoppaisen, Ducato Maxin vm -89 laatikosta häipyi vitos-vaihde. Onko joku itse rassannut vitosen kuntoon, eli kysymys kuuluu voiko sen tehdä irroittamatta vaihdelaatikkoa kuten nuoremmissa. Irroitin etupyörän ja päädyn irroitus ei näytä kovinkaan yksinkertaiselta... Osa pulteista jää pahasti katveeseen. Eikä tilaa ole juuri muutenkaan enemmälti.
Otsikko: Vs: Ducaton vitonen
Kirjoitti: jiikoo - 5.08.2019 kello on 18:53
Kannaketta kun löysää niin laatikkoa saa tulemaan sopivasti alaspäin. Pitiköhän vaihdekeppi irrottaa alapäästään, en muista. Mutta ei mitään isompia juttuja.
Otsikko: Vs: Ducaton vitonen
Kirjoitti: Aippe - 5.08.2019 kello on 19:15
Moottori hyvin tuettuna irti mielummin molemmista päistä ja alla vaihteiston takana olevasta kiinnikkeestä, vaihdekeppi ja nopeusmittarin vaijeri irti. Sitten lasket vaihdepäätyä niin paljon, että kopan saa aukaistua ja poistettua. Sittenpä ne osat on näkyvissä.
Otsikko: Vs: Ducaton vitonen
Kirjoitti: Gyllendorf - 5.08.2019 kello on 19:28
Kiitos, kokeillaan näillä ohjeilla.
Otsikko: Vs: Ducaton vitonen
Kirjoitti: RamiA - 6.08.2019 kello on 10:37
Moottorin tuentaan riittää palkki varapyöräkotelon ja etureunan väliin. Palkin reijästä kierretanko, jossa taivutettu koukku moottorinkannakkees een. Kuskin puolelta poikittaiset tukivarret irti rungon päästä. Nopeusmittarin vaijeri ja vaihdekepin liitos irti. Iskari kääntyy mukavasti pois tieltä kun tukivarret irti Moottorin tuki irti kuskin puolelta yläpuolelta 4 pulttia. Lasketaan konetta kierretangon varassa riittävästi n10 cm ja johan alkaa rokkaamaan.