Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: MotoVan - 28.05.2019 kello on 14:27
-
Olen yrittänyt purkaa Fiat Ducato valmistenumeroa ja alla löydöksiä.
(Italialaiset eivät halua paljastaa Auton tehdas valmistusaikaa.)
Kun ostat matkailuauton niin Auto voi olla huomattavasti vanhempi kuin kuvittelet.
Numero on 17 merkkiä.
7 ja 10 merkki paljastaa valmistusvuoden ( mutta Fiat Ducatossa ovat nollia )
jos 7 on numero 10 kertoo vuoden 1980 -2009
jos 7 on kirjain 10 kertoo vuoden 2010 - 2039 (A=2010, F=2015, G=2016, H ,J , K =2019)
Fiat numerosarjan 7 viimeistä merkkiä (VIS) ja siitä merkit 11 ja 12 paljastavat mahdollisesti valmistus vuoden.
2H=2017
2J=2018
2K=2019
korjatkaa jos olen väärässä ?
-
Tuolta löytyy dekooderi joka näkyy pitävän paikkkansa
https://www.vindecoderz.com/EN/Fiat/DUCATO
Kun siihen pistää valmistenumeron rekisteriotteesta, niin saa valmistusajan.
Se löytyy Additional Information-osiosta
-
mielestäni nuo vindecoder(useita) sivut yrittävät myydä samaa tietoa jonka yllä yritän purkaa.
En luota niihin . Kokeilin muutamalla netistä löytyneellä VIN numerolla ja eivät kyllä kerro mitään uutta.
Antavat vain tämän tiedon jota jo kyselen.
Fiat numerosarjan 7 viimeistä merkkiä (VIS) ja siitä merkit 11 ja 12 paljastavat mahdollisesti valmistus vuoden.
2H=2017
2J=2018
2K=2019
missäs tuo tarra oli?
-
Kyllä meidän autosta tuli täydelliset tiedot
Tuo tarra on apparinpuoleisen syvennyksen sivussa.
Tuo minun linkittämä dekooderi antoi saman tiedon ja vähän muutakin.
-
Uskomattoman nopeata toimintaa. Auto valmistunut 3.3.2014 ja käyttöönottopäivä Suomessa 16.6.2014. Kai tuo valmistumispäivä on Fiatin tehtaalta?
-
Uskomattoman nopeata toimintaa. Auto valmistunut 3.3.2014 ja käyttöönottopäivä Suomessa 16.6.2014. Kai tuo valmistumispäivä on Fiatin tehtaalta?
Ihan normaalia, sillon kun homma toimii, eikä asiakasta kuseteta pari vuotta varastossa seisseellä alustalla.
Meillä, tosin ei Viiat, alusta lähtenyt tehtaalta tammikuussa, sitten koppa tehty päälle ja rekisteröity Suomessa toukokuussa...
-
^
Ilmeisesti.
Rimorikin oli Fordin osalta kasattu 02/2007 Turkissa. Kerkes Italiaan Rimorille (Limited Edition), maahantuotiin ja myyntii Suomeen. Ostin pois, niin rekisteröintipäiväk si tuli 20.5.2007
-
eihän tollasen tekemiseen men kuin yks päivä....
200 neliöinen 2 kerroksinen ok talokin nousi päivässä pystyyn. Toisena päivänä oli jo peltikattokin päällä. Asumiskunnossa loppusiivous tehtynä viikossa....niin kai ny 10-20 neliön kopin tekee päivässä valmiille rungolle.
-
eihän tollasen tekemiseen men kuin yks päivä....
200 neliöinen 2 kerroksinen ok talokin nousi päivässä pystyyn. Toisena päivänä oli jo peltikattokin päällä. Asumiskunnossa loppusiivous tehtynä viikossa....niin kai ny 10-20 neliön kopin tekee päivässä valmiille rungolle.
Valmiille perustuksellehan se ok-talokin tehdään.
Ja molemmissa yhtä paljon kosteusvaurioita... .. :laugh:
-
Varastointi vie tilaa ja kuluttaa rahaa. Tuskin ketään tätä kiinnostaa tehdä. Oletan että homma menee näin:
-Asiakas tekee M-autosta kaupat.
-Myyjä tilaa auton maahantuojalta
-Maahantuoja tilaa auton m-tehtaalta
-M-tehdas tilaa auton rungon ja muut osat joita ei itse tee.
-Autotehdas aloittaa auton valmistuksen ja toimittaa valmiin m-autotehtaalle
-M-autotehdas rakentaa kopin päälle
-M-autotehdas toimittaa auton maahantuojalle
-Maahantuoja toimittaa jälleenmyyjälle ja sieltä asiakkaalle.
Tuskin kenelläkään on halua erilliseen varastointiin. Muutaman päivän viiveitä voi olla mutta tuskin kuukausia. Tämän ketjun läpikäymisessä voi vierähtää muutama kuukausi. Käytännössä auto rakennetaan kahdesti.
-
^
Varmaan noinkin, mutta on niitäkin maahantuojamyyjiä, jotka tilaavat kasan omaan myyntivarastoon (Suomeen) - ollakseen tietävät mitä ostajat haluavat. Tietty tehdas hinnoittelee könttäostajalle toisin kuin nirppanokkayksittäi stilaajalle..
Esimerkkinä myyntivarastosta voi mainita vaikka Rintajopparin.. ylivuotiseksi menee ja messumyyntiin kun ostoarviot män pusikkoon. Toisinaan sitten jollain mallisarjalla liki koko vuosi ei-oota..
-
Varmaan noinkin, mutta on niitäkin maahantuojamyyjiä, jotka tilaavat kasan omaan myyntivarastoon (Suomeen) - ollakseen tietävät mitä ostajat haluavat. Tietty tehdas hinnoittelee könttäostajalle toisin kuin nirppanokkayksittäi stilaajalle..
Käytännöt vaihtelee.
Tuttavilla oli auto, jonka valmistusvuosi oli kaksi vuotta ennen Suomessa rekisteröintiä.
Meillä taas on auto, jota on tehty kai vain pieni sarja?
Ripoteltu kojelautaan vähän koristeluja ja laitettu ulos erilaisia lasikuituosia....
-
Moro
Miten alustanumerolla voisi selvittää, mikä vetoakseli kuuluu olla oikealla puolen? Pitäisi vaihtaa ja pituuksia näkyy olevan useampi. Auto on Ducato 2 flatbed alustalle tehty -00. Ei Absia.
T
-
Ei oikein mitenkään, Fiatin varaosaluettelot alkavat toimia 'alustanumerotarkkuu della' vasta tuossa 2006 kohdilla ja tämä pätee ihan merkkiliikkeesäkin. Tuota uudemmpiin saakin alkuperäisluettelos ta sitten lähes poikkeuksetta oikeat numerot. Noiden vanhempien kanssa on varmaan fiksuinta asioida sellasessa varaosaliikkeessä missä henkilökunnalla on jo kokemusta takana, siellä osataan kysyä asioita myös luettelospeksien ulkopuolelta ja onnistumisprosentti on aika hyvä.
-
Jos kerralla haluaa varmasti oikeanlaisen niin vanha irti ja mukaan kauppaan.
-
Taitaa kyllä olla tilaustavaraa tuskin hyllystä suoraan löytyy!
-
No sit varmaa kantsii mitata se irroitettu vanha ja tilaa sen mukaa uus
-
Kiitos
Joo, pitää ottaa irti ja tilata sitten, vähän pidempäänhän se auto vaan silloin on poissa käytöstä. Toisaalta, tuolle flatbed 1,8t alustalle kaikki tarviketalot näyttää antavan saman 1123mm akselin ilman abs:aa.
T