Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Turhan Höpöttäjä - 16.01.2011 kello on 19:32
-
Citroen Xantian, siis ei minkään "poukukärryn" vaan nestejousitetun Sitikan lämppärin puhallin ei pakkas aamuna lähtenyt puhaltamaan. Veljillä varmaan on jollakin samanlainen Sitikka veijari. Sulakkeet olen tarkistanut kojelaudan alta. Onko mahdollista että lumi olisi sulanut ja sitten jäädyttänyt puhaltimen siivet jumiin. Paleli varpaita niin vietävästi tuon parin sadan kilsan matkalla pakkas kelissä. :o
-
Onkos tuossa mallissa puhaltimen etuvastusta.?
Jos on niin saattaa olla lämpösulake rikki,?
www.ciroen-foorumi.com
-
Onkos tuossa mallissa puhaltimen etuvastusta.?
Jos on niin saattaa olla lämpösulake rikki,?
www.ciroen-foorumi.com
Mutta eikös puhallin pyöri suurimalla nopeudella vaikka etuvastus ois palanut?
-
Mutta eikös puhallin pyöri suurimalla nopeudella vaikka etuvastus ois palanut?
Tuohon en osaa vastata. Toisaalta niin luulisi mutta???
-
Onkos tuossa mallissa puhaltimen etuvastusta.?
Jos on niin saattaa olla lämpösulake rikki,?
www.ciroen-foorumi.com
Luulisin siellä etuvastuksen olevan, koska teho on säädettävä. On niin pirun kylmä että olisi kätevämpi jos tietäisi vastuksen paikan. Kiitos linkistä, se ei nyt toimi, mutta kokeilen myöhemmin uudestaan. ;)
-
Luulisin siellä etuvastuksen olevan, koska teho on säädettävä. On niin pirun kylmä että olisi kätevämpi jos tietäisi vastuksen paikan. Kiitos linkistä, se ei nyt toimi, mutta kokeilen myöhemmin uudestaan. ;)
Laita täydelle teholle ja koputtele puhaltimen kylkeen. Jos lähtee pyörimään niin hiilet on loppu.
-
Tossa. Pyörii suurimalla nopeudella vaikka etuvastus ois palanut. mut tässä jotain ohjetta ;)
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=353.0
-
Luulisin siellä etuvastuksen olevan, koska teho on säädettävä. On niin pirun kylmä että olisi kätevämpi jos tietäisi vastuksen paikan. Kiitos linkistä, se ei nyt toimi, mutta kokeilen myöhemmin uudestaan. ;)
Google kysyy jostain syystä vai tarkoititko. sitä kun
klikkaa niin aukeaa, ja sieltä näköjään löytyy ohjeet
etuvastuksen paikasta ja vaihdosta.
Vaihto ehtona on näköjään jokin transistori.?
-
Tossa. Pyörii suurimalla nopeudella vaikka etuvastus ois palanut. mut tässä jotain ohjetta ;)
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=353.0
Jos olisin rääväsuu, niin sanoisin, kiitti vitusti. Mutta en sano, kun kiitos, nyt löytyi tiedot sitikalle. :D
-
Tossa. Pyörii suurimalla nopeudella vaikka etuvastus ois palanut. mut tässä jotain ohjetta ;)
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=353.0
Hyvä, tuota juuri ajoin takaa.
Siellä sitten vastaus no 1 ,Ilman ilmastointia olevat.
-
Jos olisin rääväsuu, niin sanoisin, kiitti vitusti. Mutta en sano, kun kiitos, nyt löytyi tiedot sitikalle. :D
Ole hyvä. Auta mua sitten joskus karavaani asioissa ;) ;)
-
Google kysyy jostain syystä vai tarkoititko. sitä kun
klikkaa niin aukeaa, ja sieltä näköjään löytyy ohjeet
etuvastuksen paikasta ja vaihdosta.
Vaihto ehtona on näköjään jokin transiatori.?
Mulla on Xsara, jossa on manuaali-ilmastointi. Sitä meni lämmitin täydelle kaksikin kertaa. Siinä huolto mainitsi jotain transistorista.
Onneksi kumpikin kerta oli takuuaikana. Paljastui, että se transistori huollossa maksaa jotain 180-190€. +työ. Huh huh.
-
Ole hyvä. Auta mua sitten joskus karavaani asioissa ;) ;)
Kyllä Veli Veljeä jeesii. Jos veli vain ossoo.
-
Ole hyvä. Auta mua sitten joskus karavaani asioissa ;) ;)
Juu. Ole hyvä vain. ;D
-
Tuossa olis nuoremmille elektroniika miehille bisneksen paikka,siellä on transistori ohjattu jännitteen säätö,mutta ei ne komponentit maksa juuri mitään,työ siinä maksaa (on nykyautoissa purettava puoli kojelautaa),mutta se mikä niistä pimahtaa,on se yksi "lituska",viimeinen transu !! ;) ;) ;) ;)
-
Mulla on Xsara, jossa on manuaali-ilmastointi. Sitä meni lämmitin täydelle kaksikin kertaa. Siinä huolto mainitsi jotain transistorista.
Onneksi kumpikin kerta oli takuuaikana. Paljastui, että se transistori huollossa maksaa jotain 180-190€. +työ. Huh huh.
1.2.3.4.5.6.7.8.9.. ..... Kyllä seppoko:n pisteet nousi, kun on sitikan hankkinut. :) :D ;D
-
Tuossa olis nuoremmille elektroniika miehille bisneksen paikka,siellä on transistori ohjattu jännitteen säätö,mutta ei ne komponentit maksa juuri mitään,työ siinä maksaa (on nykyautoissa purettava puoli kojelautaa),mutta se mikä niistä pimahtaa,on se yksi "lituska",viimeinen transu !! ;) ;) ;) ;)
Juu. etuvastuksen lämpösulake maksaa
noin 1 euro ja 20 senttiä.
-
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/
Tuossa ehdotoman hyvä foorumi jos sitikoita harrastaa. hyvä ilmapiiri ja muutenkin kevyttä hyvää juttua. Rekisteröitynä vanhan foorumin arkisto käytössä, siellä todella paljon tietoa. Foorumi oli ennen microsoftin keskustelupohjalla joka lopetettiin ja arkisto löytynee vielä.
Mukavan kulkimen olet valinnut.
-
Tuossa olis nuoremmille elektroniika miehille bisneksen paikka,siellä on transistori ohjattu jännitteen säätö,mutta ei ne komponentit maksa juuri mitään,työ siinä maksaa (on nykyautoissa purettava puoli kojelautaa),mutta se mikä niistä pimahtaa,on se yksi "lituska",viimeinen transu !! ;) ;) ;) ;)
Onko se transu, ettei vaan olisi ihan jotain muuta.
-
Onko se transu, ettei vaan olisi ihan jotain muuta.
Niin,en tiedä,voi olla fetti tai tyristori,tiedä näistä,maalaavat piruvie vielä tekstit pois !! ;D ;D
-
Joo, sain Sitikan lämpimään. Puhaltimen vastuspaketti löytyi esille helposti. Paketissa oli kolme avonaista vastusta ja yksi jonkunlainen vastuksen näköinen komponentti (lämpövastus). En tiedä onko sen tarkoitus kärähtää, jos jostakin syystä puhallin menee jumiin. Laitoin sen tilalle rautalangan pätkän, hyvin toimii. ;)
-
sitikka c5 etuvastus maksoi vastikään siinä 80 € asennettuna,eikä tässäkään puhallin toimi lainkaan jos vastus kärähtää.Mutta käy sääliksi suzukin omistajia jos vastus kärähtää saa meinaan ootella 3-4 viikkoa uutta, ainakin vitaraan.Onneksi se on työnantajan auto niin ei ollu niin väliä vaikkei voinnukaan ajaa.Haki van vuokraamosta ehjän pelin tilalle.
-
Joo, sain Sitikan lämpimään. Puhaltimen vastuspaketti löytyi esille helposti. Paketissa oli kolme avonaista vastusta ja yksi jonkunlainen vastuksen näköinen komponentti (lämpövastus). En tiedä onko sen tarkoitus kärähtää, jos jostakin syystä puhallin menee jumiin. Laitoin sen tilalle rautalangan pätkän, hyvin toimii. ;)
Lämpösulake.
-
Jos käyn ostamassa tarvikkeena noin 200 asteisen, sellainen on Ooppelissa (ei ole tietoa mikä on sitikassa). Tietysti jos olisi elektroniikka nero joka osaisi opastaa, löytyykö niin sanottua pii-metalli sulaketta jota mahdollisen "häiriön" tullessa ei tarvitse vaihtaa. :o
-
Joo, ostin uuden lämpösulakkeen, semmonen vihreä päinen oli entinen. Lukemista ei saanut selvää, joten ostin vihreä päisen 128 asteisen, maksoi 1,50e. :D
-
Joo, ostin uuden lämpösulakkeen, semmonen vihreä päinen oli entinen. Lukemista ei saanut selvää, joten ostin vihreä päisen 128 asteisen, maksoi 1,50e. :D
Sitten kun juotat sitä kiinni niin
muista, että kolvi on kuuma.