Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Aiheen aloitti: Lljohanna - 9.02.2019 kello on 02:56
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1549673130.jpg)
Hei vaan. Omistan vuosimallia 2007 Ford Transitin jossa kyseinen ohjuspaneeli webasto/eberpacher lämmittimelle. Osaisiko kukaan kertoa että mikä malli kyseessä jotta voisin etsiä lisäinfoa? Ongelmana se ettei laite käynnisty ollenkaan. Kuuluu vain nakutusta kun yrittää käynnistää. Ei hurinaa, ei lämpöä. (Kuva lainattu täältä)
-
Oikohan se mennyt vikatilaan. Minulla on Webasto, joka menee vikatilaan jos ei muista auton lämmityslaitteen lämmönsäätö nappulaa laittaa oikealle täysille. Käytä huollassa sielä selviää, jos on vikatilassa niin sitä pystyne itse saamaan toimntaan.
-
Ongelmana se ettei laite käynnisty ollenkaan. Kuuluu vain nakutusta kun yrittää käynnistää. Ei hurinaa, ei lämpöä. (Kuva lainattu täältä)
Näkyy olevan Eberin ohjain.
En Eberiä tunne mutta ei liene vikatilassa, koska pumppu käynnistyy.
Oisko siellä ilmaa?
Ota lämmittimen päästä polttoaineputki irti ja katso tuleeko käynnistettäessä mitään.
-
Mulla oli samat oireet, palopesä nokeentunut.
Ja tietty meni vika tilaan myös.
-
Näkyy olevan Eberin ohjain.
En Eberiä tunne mutta ei liene vikatilassa, koska pumppu käynnistyy.
Oisko siellä ilmaa?
Ota lämmittimen päästä polttoaineputki irti ja katso tuleeko käynnistettäessä mitään.
Jos yrittäisi käynnistyä, kuuluisi ensin palopuhaltimen ja nestepumpun äänet ennen polttoainepumppua.
Mielestäni on vikatilassa, joten vikojen nollaus/koodien luku on ensimmäinen järkevä tehtävä.
-
Kellokytkimessä pitää olla asetettuna jonkunlainen kelloaika vaikka väärä :D . Sitten paina lämmitinpäälle ja ota webaston pääsulake tai pistoke irti 10 sekunniksi (ei kellokytkimen sulaketta) ja tökkää takas paikalleen,pitäs vikatila poistua.
-
Outoa että pa-pumppu käynnistyy (tikittäjä) autonalla tai tietyissä Eberin malleissa laitteessa kannen alla.. En ole tavannut niin petollista laitetta, että pumppaisi palopesään löpöä noin villisti.
Kiertovesipumppu yleensä ekaks lähtee pyörimään (olisko se kuultu ääni tämän), ja jos paloilmapuhallin (äänekkäin kaikista) vastaa kunnostaan aivoille oikein, niin hehku/liekinvalvontaprosessia sitten koetellaan. Jos näissä ei häriöitä, niin vasta sitten tikittäjää herätellään..
Jos eberi 10s pyörittää kv-pumppua ja sitten pimenee - laite on lukossa. Ei sulakkeiden nyhtäminen auta, softalla avataan..
-
Kiertovesipumppu yleensä ekaks lähtee pyörimään (olisko se kuultu ääni tämän), ja jos paloilmapuhallin (äänekkäin kaikista) vastaa kunnostaan aivoille oikein, niin hehku/liekinvalvontaprosessia sitten koetellaan. Jos näissä ei häriöitä, niin vasta sitten tikittäjää herätellään..
Suunnilleen näinhän se pitäisi mennä.
Oletin ilmanmuuta, että tarkistukset on tehty, jos pumppu 'tikuttaa'.
Sen toimiminen yksinään viittaisi aika isoon vikaan.... minun mielestäni.
-
Moi mulla transu 350 vm.2005
Eberi on tässä Hydronic D5WZ
Ja toimii kuten kaverit tässä kerto.On tuokin kiukutellu ja ensiksi tarkistaisin akun latauksen ja sit sulakkeet mulla oli sulakkeen liuskat aika huonossa hapessa.
2 niistä on( tässä) sulakerasian ulkopuolella moottoritilassa ja kolmas lötyy hanskalaatikon päällä olevasta rasiasta.
Jos saat käymään anna käydä ainakin tunti, toi ainakin toimii sitä paremmin mitä pidempiä jaksoja käy.
Jos ajomatkat on lyhyitä ei ilman ylläpitolaturia lämmittämisestä tolla tuu mitään.
Terveisin Toivo
-
Jos ajomatkat on lyhyitä ei ilman ylläpitolaturia lämmittämisestä tolla tuu mitään.
Siis Eberikin on kranttu jännitteelle?
-
Siis Eberikin on kranttu jännitteelle?
Joo no mulla ainakin, akut on suht uudet ja jos se seisoo ja käydään vain kaupassa n.6 km sivu niin puolen tunnin lämmitys on aivan liikaa. Verstaalle on 38 km. niin jos on pakkasta ,juuri ja juuri toimii puolen tunnin lämmityksellä.
Voihan se olla nokinenkin ens keväänä se selkiää kun avaan sen.
Ongelma on se ettei tuo paloilmapuhallin jaksa pyöriä aluksi kunnolla mikä vahvasti vittaisi likaisuuteen,tai laakereihin.
Terv.Toivo
-
Googlettamalla "eberin minikello "löydät tuon kellon käyttö-ohjeen
-
Eipä ole ensimmäinen, toinen tai viideskään transitin alkuperäinen eberi jossa on "aivovamma" eli ohjainlaite sekoilee. Saattaa siis eri toimintoja heittää päälle ilman järjellistä järjestystä. Tuossashan on ohjainlaitteessa Fordin oma softa ja ohjainlaitteella on aika suolainen hinta.
Mun mielestä lämmittimen asennuspaikka on jotenkin käsittämätön moka autonvalmistajalta eli kuskin kohdalla auton alustassa kaiken suolakuran, veden ja lumen sotkettavana.
-
mikäli lähtee tikittämään ja humisee muutaman sekunnin niin sillon on kv pumppu sökö.
-
Mun mielestä lämmittimen asennuspaikka on jotenkin käsittämätön moka autonvalmistajalta eli kuskin kohdalla auton alustassa kaiken suolakuran, veden ja lumen sotkettavana.
Tästä olen kyllä samaa mieltä, konehuoneestakin noin pienelle purkille ois paikka löytyny,esim. moottorin vas. puolen ilmanputsarin alapuolelta, voiskos sitä siirtää eli oisko siirto helposti toteutettavissa? Ois ainakin puhtaammassa paikassa.
Terv. Toivo
-
Tästä olen kyllä samaa mieltä, konehuoneestakin noin pienelle purkille ois paikka löytyny,esim. moottorin vas. puolen ilmanputsarin alapuolelta, voiskos sitä siirtää eli oisko siirto helposti toteutettavissa? Ois ainakin puhtaammassa paikassa.
Minä laitoin oikealle puolen, siihen runkopalkin päälle.
Pystyyn.
Töötti piti ottaa pois tieltä.
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1549673130.jpg)
Hei vaan. Omistan vuosimallia 2007 Ford Transitin jossa kyseinen ohjuspaneeli webasto/eberpacher lämmittimelle. Osaisiko kukaan kertoa että mikä malli kyseessä jotta voisin etsiä lisäinfoa? Ongelmana se ettei laite käynnisty ollenkaan. Kuuluu vain nakutusta kun yrittää käynnistää. Ei hurinaa, ei lämpöä. (Kuva lainattu täältä)
Turha sitä/niitä vikaa/vikoja on arvuutella, aja lähimpään ko lämmitinmerkkien huoltoon.
-
Turha sitä/niitä vikaa/vikoja on arvuutella, aja lähimpään ko lämmitinmerkkien huoltoon.
Älä nyt pilaa mahdollisuutta vastata aiheeseen. Tällä foorumilla on pätevämpiä korjaajia kuin ehdottamassasi huollossa.
-
Turha sitä/niitä vikaa/vikoja on arvuutella, aja lähimpään ko lämmitinmerkkien huoltoon.
Ootko ny ottanu huomioon,että foorumilla on meitä jotka haluaa vielä vanhempanakin oppia näistä laitteista ja niiden toiminnasta, käytöstä,huollosta,ja korjauksesta, jotta tarvittaessa....... ei tarvi palella....sitte.
Minä ainakin haluan oppia muutakin kun tien lähimpään huoltoon.
Terv. Toivo
-
Älä nyt pilaa mahdollisuutta vastata aiheeseen. Tällä foorumilla on pätevämpiä korjaajia kuin ehdottamassasi huollossa.
Saahan sitä aiheeseen vastailla mutta ei se vika kuitenkaan arvailemalla korjaannu -varsinkaan kun kysyjä ei tiedä edes kumman merkkinen lämmitin on kyseessä.
Korjaamolle koodien lukuun, siitä se lähtee.
-
eberi se on josse on transiitti ja alkuperänen toho
Kellokytkinkin tuohon viittaa vahvasti.