Mökkimersussa on kaksi vikaa, ihan v*tun järkyttävät verot kiitos sippeli ja ulkoa käytettävän tavaratilan totaalinen puute.
Tuulilasin hikoilu, tuulilasilla on alumiininen rulo joka lasketaan yöksi alas, olen tehnyt vielä huhtalon peitteestä sisäpuolelle rulon kokoisen eristepeiton joka auttoi vähän, mutta silti vesi valuu lasin sisäpinnassa.
Väli huomioina: Nuo verot on meillä kaikilla. Elikkä jos joudun istumaan muurahaispesään... ...Muutkin joutuu. :DKirjoitin epätarkasti, ehkä jopa harhaanjohtavasti, josta pahoittelut. Kyse ei siis ole wc:n säiliöstä, vaan wc-istuimen ja istuinrenkaan koosta. Se vaan on pieni, verraten kotona olevaan posliinipönttöön, eli istuimeen. 400€:lla sitä ei korjata, mutta 400k€ riittää, nykyisen ajokin arvon päälle. Sen verta maksoi messuilla concorde, jossa oli kutakuinkin normaalin kokoinen wc-istuin.
Tuo vessan riittämätön säiliö, sitä en ymmärtänyt, kuinka puute 400e:lla korjataan.
Kirjoitin epätarkasti, ehkä jopa harhaanjohtavasti, josta pahoittelut. Kyse ei siis ole wc:n säiliöstä, vaan wc-istuimen ja istuinrenkaan koosta. Se vaan on pieni, verraten kotona olevaan posliinipönttöön, eli istuimeen. 400€:lla sitä ei korjata, mutta 400k€ riittää, nykyisen ajokin arvon päälle. Sen verta maksoi messuilla concorde, jossa oli kutakuinkin normaalin kokoinen wc-istuin.
Maavara, tähän aattelin tehdä parannusta ihan lähiaikoina. Sen verran monta kertaa harmaavesisäiliö saanu osumaan, että sillekin pitää tehdä jotain. Korotus ja Harmaavesisäiliön suojaus siis edessä.
Ei saa pitkällään katsoa telkkuu. Muutenkin auto liian pieni. Vaikka yli 7metriäNo toi puute varmaan aika helppo toteuttaa monellakin tapaa. Thumb
Ylös pitäisi saada nokkaa, mieluummin muutama sentti. Miten sen tekisi ja mitä vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, onkin sitten iso kysymys.Jos kyseessä sattuu olemaan 2006 ja uudemmat Ducato, niin etujousiremonttia vaan. Jos haluaa 'ehkä muutaman sentin' lisää niin vaihtaa uudet vakiojouset, vanhat ovat saattaneen kuoleentua sen verran että tuo jo auttaa muutamalla sentillä. Jos taas haluaa varmasti lisää, niin sitten vahvistetut. Meillä tuli vahvistetuilla jousilla 4-5 senttiä lisää korkeutta, ja mun mielestä tuo ei edes vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin tavallisilla teillä mitenkään. Huonoilla teillä lisäjämäkkyys on sitten ainakin mun mielestä plussaa, eihän noilla akselipainoilla millään jousilla sellaista ratakireetä saa :-D Samalla laitettiin tietysti uudet iskarit.
Kalusteiden kiinnitykset italian merkissä vm2010 ei ole oikein vakuuttaneet. Myöskin truma combi 4 lämmitys ei tuota järin tasaista lämpöä.Tuohon Truman käynnistykseen varmasti löytyy korjaus. Aivan sama onko 6 kw vai 4 kw lämpötilatunnistin määrää milloin lähtee päälle. Sen sijoitus paikkakin vaikuttaa asiaan. Thumb Kannattaa tutkia asia niin saa mieluisammaksi lämmityksen. Täältäkin palstalta varmasti löytyy asiantuntemusta asiaan.
Välillä on liian kuuma ja sitten jäähtyy taas kylmäksi auto ennenkuin termari lyö taas päälle. Näin ollut uudesta asti. Kaasupullokotelon kansi täys klesu.
Takatalli hikoili kylmillä keleillä aiemmin ennenkuin lisäsin oviin ilmaräppänät parantamaan ilmanvaihtoa.
Tämä ohjaamon kylmyys ja hikoilu kuten monissa matkailuautoissa äsyttää.. Samaten vaillinaiset eristykset eripuolilla auton asunto-osaa.
HYvät puolet toki myös. AUtolla on ajettu lapissa lukuisia kinttupolkuja minne ei olisi normi henkilöautolla maavaran puolesta mitään asiaa. Kori itsessään kestänyt hyvin 8)
Jos kyseessä sattuu olemaan 2006 ja uudemmat Ducato, niin etujousiremonttia vaan. Jos haluaa 'ehkä muutaman sentin' lisää niin vaihtaa uudet vakiojouset, vanhat ovat saattaneen kuoleentua sen verran että tuo jo auttaa muutamalla sentillä. Jos taas haluaa varmasti lisää, niin sitten vahvistetut. Meillä tuli vahvistetuilla jousilla 4-5 senttiä lisää korkeutta, ja mun mielestä tuo ei edes vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin tavallisilla teillä mitenkään. Huonoilla teillä lisäjämäkkyys on sitten ainakin mun mielestä plussaa, eihän noilla akselipainoilla millään jousilla sellaista ratakireetä saa :-D Samalla laitettiin tietysti uudet iskarit.
diesel tankki ja p-ska tankki sais toimia toisinpäin....nyt diesel tankki tyhjenee ja p tankki täyttyy... sais ollla toisinpäin... ;)hmmm, jos siitä p%ska tankista voi täyttää dieseliä,...ai niin sehän myydään erikseen ja vaihdetaan vaan nimi "BLUE"..... :D ;D :laugh:
No, ovikoteloon oli jäänyt vajaa vesipullo ja sehän oli pamahtanut jäähän. Ulkona oli viime yönä n. 4 astetta pakkasta, autossa 16.5 lämmintä. Eli sikäli toi ohjaamon verho eristää hyvin, mutta olisin kuvitellut keulan pysyvän noin pienellä pakkasella plussan puolella.
Mikäs sitä keulaa lämmittäisi, jos välly on välissä?Oliskohan Armaflex 10 mm vahvaa hyvä eriste oviin? On taipuisaa ja notkeaa levyä
Ovipanelit kun irroitat, ja liimailet niihin eristettä, niin auttaa.
Oliskohan Armaflex 10 mm vahvaa hyvä eriste oviin? On taipuisaa ja notkeaa levyäLuultavasti olis, kun toi on myös kosteusteknisesti hyvä, jos saa liimattua koko alaltaan peltiin kiinni.
Ei toki mikään, mutta ei se välly kovin kummoinen ole, ohut riepu. Pitää kyllä kurkkia ovien sisään, kaikki eriste vaimentaisi vähän myös ääniä.
Tehdas on ilmanvaihdon suunnitellut. Siihen ei vaikuta vain ihmiset vaan myös kaasulaitteet. Hyvin vaikea sanoa, mikä muu riittää kuin alkuperäinen.
Tuo kaasu uuni olisi kyllä ehdoton peli puskissa,mut tilaa kun ei ole minkäs teet! Ja parkkipaikalle ei isompi asumus sovi.Joo, kyllä viime kesänä Norjan vuonon rannalla, kun oli muutaman tunnin kalassa ja oli jo kyllästynyt seikeittoon, niin luksusta oli tehdä parasta ruokaa, mitä maa päällä kantaa...eli...
Tehdas on ilmanvaihdon suunnitellut. Siihen ei vaikuta vain ihmiset vaan myös kaasulaitteet. Hyvin vaikea sanoa, mikä muu riittää kuin alkuperäinen.
Löytyi lisää purnattavaa, wc-istuimen koon lisäksi. Kyseessähän on puoli-integroitu kulkine, niin tuo kylmä keula. asuintilojen suhteen vielä pärjää, mutta tänään vähän yllätti, kuinka kylmäksi ovikotelot (-04 Fiat) menevätkään. Eli ohjaamossa on pyörivät penkit ja niiden etupuolitse kiertää verho, joka on suht tiivis ja ulospäin samanmoista materiaalia kuin termopeite (joka ei nyt ollut paikallaan). Sisäänpäin on samanlaista kangasta kuin muukin sisusta. No, ovikoteloon oli jäänyt vajaa vesipullo ja sehän oli pamahtanut jäähän. Ulkona oli viime yönä n. 4 astetta pakkasta, autossa 16.5 lämmintä. Eli sikäli toi ohjaamon verho eristää hyvin, mutta olisin kuvitellut keulan pysyvän noin pienellä pakkasella plussan puolella.
Oletko sulkenut auton lämppärin, ettei sieltä puhalla kylmää verhon ja oven väliin?En, kun sisätilankierron valitsin on jumissa. Yritin kyllä. Ei tuo kovin kylmä ole, mutta Tuurissa onnelan kentällä, kunnon myrskyssä huomasi, jotta vähän vetoa tuntui. Tyynessä kelissä ei niinkään, vaikka oli kylmempi. Yksi mikä mulla lisää virtausta, on wc:n ja makuutilan päittäin vaihdetut luuku. Eli vessan pakkotuuletusluukku on makuutilassa, kahden muun räppänän lisäksi. Ja siksi virtaa vähän liiaksikin. Vessassa taas ei ilma vaihdu. Vaihdan luukut takaisin omille paikoilleen kunhan kelit lämpiää.
Nuo ovien aukot taitaa olla alunperin tehty pakuja varten.
Sama juttu, siksi otinkin sen pois ja laitoin mikron tilalle.
(https://karavaanari.org/kuvat/1546190640.jpg)
Sama juttu, siksi otinkin sen pois ja laitoin mikron tilalle.
Ruskistava mikro on minullakin. Eihän siitä apua ole, jos ei ole sähköä.
Jäädään odottelemaan kuvaa pizzauunista ja oliko se keskuspölynimuri, minkä kuvaa myös odotellaan. Nimenomaan kaasukäyttöistä uunia, koska jos on sähkön perässä, niin vain mielikuvitus on rajana, kun mietitään kulkineen "ehdottomia" lisähimpleitä.Pitza/Kaasu uuni, ja huomenna tulee kuva Dometic keskus pölyimurista ;) ;D
Tuossa mun Adriassa on truman lämmitys, ei sillä talvella tarkene.
^
Huono aihe kun ei toimi - laitetaanko lukkoon? Kaikki tyytyväisiä..
^Ei kait se väärin ole jos neuvotaan? Se kait on tämän koko palstan tarkoituskin. Siinä neuvoessa asia väkisellä aina pääsee vähän rönsyilemään, mutta silloin sopivassa välissä valvoja voisi antaa kehoituksen palaamisesta itse aiheeseen, kuten eduskunnan kyselytunnilla. Poisto tehtäisiin vaan niihin asiattomiin toisen mollaamisviesteihin, jotka on tehty toisen vahingoittamistarko ituksessa, eikä huumorilla. ::)
Onko siinä mitään järkeä. Jos yksi kertoo autonsa puutteesta/viasta - toinen on jo neuvomassa. Mennään siis jo heti OT
Saati kun lasketaan jo lahkeeseen, ja ympärillekin..
Lämppäri pitäisi olla Alde tms . Ei kai kummempaa ole esiintynyt.Siihen voisi lisätä jääkaapin pienuuden, vaunussa oli 190 litrainen erillisellä pakastinosalla.
Toisaalta mittojen kasvamatta olisi enemmän tilaa , niin sisällä kuin kaapeissakin.
Iänikuiset absoluutiset totuudet jotka perustuvat täysin objektiiviseen näkemykseen ja ovat vailla minkäänlaista omaa kokemusta muusta ovat viime päivinä taas tulleet esiin korostetusti.
Ei kait se väärin ole jos neuvotaan? Se kait on tämän koko palstan tarkoituskin. Siinä neuvoessa asia väkisellä aina pääsee vähän rönsyilemään, mutta silloin sopivassa välissä valvoja voisi antaa kehoituksen palaamisesta itse aiheeseen, kuten eduskunnan kyselytunnilla. Poisto tehtäisiin vaan niihin asiattomiin toisen mollaamisviesteihin, jotka on tehty toisen vahingoittamistarko ituksessa, eikä huumorilla. ::)Ei minusta ole väärin neuvoa, ja osin jopa syy voi olla käyttäjän tietämättömyydesssä . Sitten kun viestissä ei ole mitään otsikkoon tai edes sellaisen vastauksen lainausta mukana, alkaa jo kirjoittajan tarkoitusperät hämärtyä. Vaihtoehtona on tietty tällaisen raapustelijan hyllytys.. voihan se olla toiselle hupia päästä laukomaan. Mistä kukankin loukkaantuu sitten.
Jokko lämmitin on alle6kW, tai Adria on harakan pesä.Tämmöinen lämmitin autossa
Meillä on termari asennossa 6 tai 7 kun keväällä tai syksyllä on lämmöt päällä. Huhtikuun lopusta syyskuun loppuun reissaillaa.
Meillä on 2,5 - 3
Jos ulkolämpö on illalla yli 0, lämmitin ei keväin/syksyin ole yleensä edes päällä.
Tuohan on myös tottumuskysymys ja eniten ehkä asiaan vaikuttaa haluttu lämpötila. Muistaakseni pidät reilusti alle 20c lämpötilaa sisällä. Me ollaan totuttu reilusti korkeampaan.
Näitä tupsahtelee mieleen pikkuhiljaa lisää. Vesisäiliö saisi olla isompi. Itse pärjään tuolla varmaan viikon hyvin, mutta emäntä hiuksineen käyttää vettä melko paljon enemmän niin ei montaa päivää selviä. Nykyinen säiliö 115l, samoin harmaavesi. Takatallista lähtee tuplapohjaan liki 2m pitkä "tunneli" ja on käynyt mielessä, josko tuonne tuuppaisi lisävettä mukaan. Olisi jo taka-akselin etupuolella ja varsinaisen säiliön vieressä. Siitä sitten pumpulla täyttäisi varsinaiseen säiliöön. Mutta harmaaveden säiliötilavuuden kasvatus on vähän hankalampi toteuttaa.mitäpä tuota harmaata isontaa, kun siinä on poistohana jos täyteen meinaa tulla.
mitäpä tuota harmaata isontaa, kun siinä on poistohana jos täyteen meinaa tulla.On se noinkin.. Ja oikein kun saa itsensä kurattua, voi ottaa Suihkun ulkona. Eipä se tankkiin mene silloinkaan.
Yksi huonoasia on muovinen suhkuverho,se kun liimautuu suihkuttaessa ihoon niin kyllä on nam.Mitä jos laittaa pienet magneetit suihkuverhoon niin että pysyy seinällä ?
Kiinteä suihkuseinä on ehdoton.
Mitä jos laittaa pienet magneetit suihkuverhoon niin että pysyy seinällä ?
Mitä jos laittaa pienet magneetit suihkuverhoon niin että pysyy seinällä ?
Pöytä pikkasen liian pitkä ja leveä, wc:n jätesäiliö sais olla isompi ja taka osasto turhan lämmin nukkua. Patteri on koko takaseinän levynen ja se on suljettu pois kierrosta ensiapuna, hyvin on tarjennut nukkua 5-6 asteen pakkasessa.Lyhennä vähän pöytää ja pyöristä sitä.
Seinät on jotain puuta,ei ole magneetilla pitoa.
Aika inhottava systeemi muoviverho,oneksi saa suihkuletkun ikkunasta ulos ja voi kädä ulko suihkussa.
On joskus kyllä vähän hankalaa,kun on yleisyä ympärillä.
Lyhennä vähän pöytää ja pyöristä sitä.Tämä on suunnitelmissa, täytyy ensin tehdä sabluuna uusin mitoin. Pöytä kiinteästi kiinni lattiassa ja säätyy sivu että pituus suunnassa. Kuhan kerkiää(viitsii).
etuvetoinen on kyllä avuton...muistan tuskan joskus ducatopohjasella savisella metsätiellä...siinä tuli mieleen että mahtaako eväät riittää poispääsyyn...
mutta takavetonen paripyörillä... lunta 20cm syvyydellä (eikä mitään hötölunta)...auto mennä porskuttaa kuin tyhjää vaan.
Riippuu käytöstä ja missä liikkuu. Mä olen 10v aikana kerran ollut etuvedon takia jumissa. Ei riitä mun kohdalla perusteeksi että pitää olla takaveto (enkä ole mitään paikkoja karsinut sen vuoksi että pelkäisin jäädä kiinni)
ei matkailuautoja kannata tehdä suomen markkinoille takavetoisina koska päämarkkinat on siellä missä ei lunta ole juuri koskaan...
asfaltilla pärjää mill vaan,
Riippuu käytöstä ja missä liikkuu. Mä olen 10v aikana kerran ollut etuvedon takia jumissa. Ei riitä mun kohdalla perusteeksi että pitää olla takaveto (enkä ole mitään paikkoja karsinut sen vuoksi että pelkäisin jäädä kiinni)
täytyy jo ihmetellä missä herrat oikein ajaa. 20cm lunta tiellä, alkaa jo auton pohja ahdistamaan etenemistä enemmän kuin vetotapa.Toissa jouluna Sotkamoon mennessä tiellä oli valehtelematta 20-30 cm lunta. Kukaan ei ollut ajanut siitä vähään aikaan, vaikka ei ollut mikään mökkitie. Aurausviittojen heijastinpäät villkui pientareella ja niistä kun katsoi keskikohdan niin erotti missä tie menee. Välillä oli pakko pysähtyä puhdistamaan lasinpyyhkimiä ja kengät lunta täynnä palasin autoon ja kiittelin takavetoa ja reilua maavaraa.
täytyy jo ihmetellä missä herrat oikein ajaa. 20cm lunta tiellä, alkaa jo auton pohja ahdistamaan etenemistä enemmän kuin vetotapa.