Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Aakku - 9.12.2018 kello on 06:29
-
Mitä varsinaisia eroja on 10 vuottta vanhoissa Ducaton ja Jumperin moottoreissa...?
Itselläni on sympatiat Citroëniin, joten se alustana kiinnostaisi enemmän.
Jumperissa on yleensä 2.2L moottori ja Ducatossa 2.3L moottori. Jumperin kone on ilmeisesti PSA tekele ja Ducatossa vastaavasti Sofim. Onko toisessa ketju ja jos on, niin kestääkö ketju?
Toki muitakin isompia Sofim koneita on asennettu Jumperiin, mutta nämä pari pienempää on yleisimpiä.
Lähinnä kiinnostaa käytännön erot ja käyttökokemukset.
-
Onko toisessa ketju ja jos on, niin kestääkö ketju?
Olen elämäni aikana kuullut yhdestä ketjun katkeamisesta, eikä siitäkään kova ääni kuulunut. ;D
Siihenkin katkoon oli ketjusta riippumattomat syyt.
-
Eikö 2,2 kone ole kummassakin sama Fordin kone ,vai kuka senkin tekee.
Käy ennemmin koeajamassa auto.
Minä en huomannut Elnaghhissa 2,2 100hv konessa muut kuin että se oli paljon pirteämpi kiihtymään kuin 2,3 jtd ,näin
perstuntumalla.
-
Eikö 2,2 kone ole kummassakin sama Fordin kone ,vai kuka senkin tekee.
Niinpäs taitaa ollakin Fordin kone...
Onko se sitten hyvä, vaiko huono asia?
-
Niinpäs taitaa ollakin Fordin kone...
Onko se sitten hyvä, vaiko huono asia?
Eipä tuossa tunnu olevan mitään, miksi se olisi 'huonompi' kuin joku muu.
-
ducatolla mittari pyörähtää ympäri :-)
https://www.youtube.com/watch?v=q1doQvgvROE
-
Mulla 07 Jumper. Siinä on sama kone 2.2 hdi kuin Transitissa (2.2 tdci) eli k e t j u k o n e .
Ducatossa on tuon ikäisissä h i h n a
-
Mulla 07 Jumper. Siinä on sama kone 2.2 hdi kuin Transitissa (2.2 tdci) eli k e t j u k o n e .enintään
Ducatossa on tuon ikäisissä h i h n a
Heh, ketjukoneests vaan tulee varmuuden tunne että ne kestää aina ja ikuisesti, mutta näinhän se oikeesti ole, venyy ja paukkuu kuten jenkki purkka aikoinaan.
-
Ei ne ikuisesti kestä mutta sen moottorin iän mikä sille on noin suunniteltu,en ole kuullut yhtään ketjuvauriota ducaton koneessa.
-
Heh, ketjukoneests vaan tulee varmuuden tunne että ne kestää aina ja ikuisesti, mutta näinhän se oikeesti ole, venyy ja paukkuu kuten jenkki purkka aikoinaan.
En nyt muita moottoreita muista kuin Ladan 1200 koneessa ketjunkiristimestä loppui kiristys niin uusittiin ketju ja laahaimet ja kiristin.
-
En nyt muita moottoreita muista kuin Ladan 1200 koneessa ketjunkiristimestä loppui kiristys niin uusittiin ketju ja laahaimet ja kiristin.
VW TSI koneissa on ollut laajalti jakoketuongelmia... .
Samoin PSA:n moninkertaisesti palkitussa PureTech moottoreissa ns. öljykylvyssä oleva hihna murenee. Myös PSA:n tupla jakopään välinen ketju alkaa rallattaa jossain malleissa.
Nykyisin ketjut eivät ole ylimitoitettuja, vaan siinäkin koitetaan säästää.
Esim.
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat