Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: pamaus - 6.03.2018 kello on 13:43
-
Toyota on ilmoittanut Geneven autonäyttelyssä, että se aikoo lopettaa dieseleiden tuotannon henkilöautoissaan jo tämän vuoden aikana.
Sen sijaan maailman suurimpiin autovalmistajiin kuuluva japanilaismerkki keskittyy jatkossa yhä enemmän hybrideihin.
https://www.is.fi/autot/art-2000005593078.html
Vielä ehtii tänä vuonna ostamaan uuden diesel Toyotan.
Juuri hain oman Diesel Toyotan huollosta ja huolto maksoi 140 €.
-
Varmaan johtuu siitä, että ei ole omaa euro6 luokiteltua dieseliä tarjolla, vaan joutuu ostamaan moottorit muilta valmistajilta.
Nykydieselit, taitaa olla bemarilta.
Valitettava suuntaus.
-
Varmaan johtuu siitä, että ei ole omaa euro6 luokiteltua dieseliä tarjolla, vaan joutuu ostamaan moottorit muilta valmistajilta.
Nykydieselit, taitaa olla bemarilta.
Valitettava suuntaus.
Ei välttämättä :D
Toyota ilmoittaa kuitenkin, että se jatkaa diesel-vaihtoehtojen tarjoamista hyötyajoneuvojen voimanlähteenä. Niihin Toyota laskee Hiluxin, Proacen ja Land Cruiserin.
Tai ajelee ysäri vehkeellä ;) 8)
-
^
Tuo ProAce on ainakin puhdas PSA:n tuote moottoria myöten....
-
Mutta otsikon mukaisissa käytetään BMWn dieseliä. Omat vanheni käsiin eivätkä olleet muutenkaan kilpailukykyisiä (kuten ei ikinä ole olleet) ja lisäksi kansiviat söi viimeisetkin innokkaat asiakkaat.
-
Millä ihmeellä suomalaiset ajaa 20 vuoden päästä :o
-
Tuodaan käytettyjä Diesel-Mersuja Saksasta niin kauan kun niitä riittää. Thumb
-
Tuodaan käytettyjä Diesel-Mersuja Saksasta niin kauan kun niitä riittää. Thumb
Ja jotain muitakin ;)
-
Tuodaan käytettyjä Diesel-Mersuja Saksasta niin kauan kun niitä riittää. Thumb
Onneksi tosiaan saksa on täynnä "vollaustuning" varusteltuja mersuja ja bmw isoillakin diesel padoilla niin saa jatkossakin ajella edullisesti kunnon autolla. Tosin viimeksi hankintaa tehdessä jätettiin se iso kone pois emännän kauppakassista.
Tuota en tiennytkään että Toyota on käyttänyt ja käyttää bemarin diesel konetta.
-
Itse en usko sähköautojen tulevaisuuteen nykyisellä tekniikalla. Autoille tulee miltei absoluuttinen elinkaari, vanhaan autoon ei enää akustoa kannata vaihtaa, jolloin arvo tippuu nollaan. Mikähän realistinen aika on nykyisin, ehkä luokkaa 10 vuotta. Jotai muuta pitäisi keksiä, jotta sähkävoima olisi tulevaisuuden voimanlähde.
Suomessa tyystin unohdetaan latauspisteiden infra ja mitkä valtavat kustannukset ne aiheuttavat taloyhtiöille.
-
Kaikenlaista näyttää tulevan, tulee sprttia, diisseliä, hybridiä ja muita ekoja , esim kaasuautoja .
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/auto/autoverotus/taulukoita_ajoneuvojen_sovelletuista_ve/
-
Tuota en tiennytkään että Toyota on käyttänyt ja käyttää bemarin diesel konetta.
1.6 diesel on ainakin BMW. Kun tuota Toyota Versoa katselin, niin niissä vm 2013 on tullut 1.6 diesel BMW. Ja nyt taitaa olla kaikki Toyota dieselit 1.6 BMW koneita, ainakin Avensiksessa.
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-verso-saa-ensimmaisena-bmw-moottorin/
-
Sähköautolle käy kuten xenon valoille: Kaikissa ei niitä vielä ole ja ledit ajaa jo ohi.
Kohta aletaan puhua polttokennoista ihan tosissaan.
-
Toyotan padat ovat olleet 2015 (tuli siis uusin malli Avensiksesta) jälkeen Avensiksessa BMW:n (1,6 ja 2,0). Eikä ole muuten Avensista saanut edes automaattia Dieselin kylkeen tuon 2015 jälkeen. Kuten ei ole saanut hetkeen myöskään RAVia nelikkona Dieseli padalla.
Kävin uutta Avensista koeajamassa pariviikkoa sitten, ei ole saanut enää vuoden vaihteen jälkeen Dieselinä tilattua. Tämä siis myyjän suusta.
2020 tulee ilmeisesti EU:n alueelle sellaiset päästö säädöksiä voimaan henkilöautoihin, joihin ei ilmeisesti tämän hetkisellä Diesel tekniikalla vielä päästäisi. Tähän liittynee nämä Volvon jne ilmoitukset Dieselistä luopumisesta 2020 mennessä.
-
Täähän on mielenkiintoista, vastahan äsken tuli Volvolta uusi XC60/XC40, ja mites tämä raskaskalusto sitten?
-
Tainnut myyjä puhua palturia, kuten yleensä jos se sopii omaan pirtaan.
2020 tiukentuu valmistakohtainen keskimääräinen CO2 raja, mitään dieseliin liittyviä päästörajojen tiukennuksia ei minun tietääkseni ole tulossa.