Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Aakku - 27.02.2018 kello on 14:42
-
Mitäs nyt kannattaisi tehdä, jos Saksa kieltää dieselit isoissa kaupungeissa....?
Pitäisikö ennakoida ja ostaa bensakäyttöinen retkeilyauto, vai kannattaisiko kytätä saksandieseleiden alemyyntiä.
Oma retkuiluautoni oli käytössä Hannoverissa, eikä sen omistajan kotiosoitteeseen enää ollut asiaa vanhan tekniikan takia. Ehkä siksikin se päätyi Suomeen.
-
Oma retkuiluautoni oli käytössä Hannoverissa, eikä sen omistajan kotiosoitteeseen enää ollut asiaa vanhan tekniikan takia. Ehkä siksikin se päätyi Suomeen.
Veikkaan että moinen wanhan kaluston "dumppaus" tulee nyt vaan lisääntymään = ostajilla tulee olemaan melkoiset kissan päivät, on mistä valita Thumb
-
Tänne vaan kaikki noxivasarat, tänne mahtuu. Thumb
-
Noo, jos suomipoika saa jostain halvalla autoilua niin kyllä se verotetaan/kielletään täälläkin.
-
Kannattaa lukea ensin se uutinen ajatuksen kanssa ja vasta sitten rynnätä ostamaan jos vielä ostattaa ;)
P.s. kaupungit sai luvan, mutta ei vielä ensimmäistäkään jonossa.
P.s.s. Vielä pääsee suurimpaa osaan keltaisella ja kaikkiin vihreällä eli kumpikaan ei ole paras luokka nytkään.
-
Kannattaa lukea ensin se uutinen ajatuksen kanssa ja vasta sitten rynnätä ostamaan jos vielä ostattaa ;)
P.s. kaupungit sai luvan, mutta ei vielä ensimmäistäkään jonossa.
P.s.s. Vielä pääsee suurimpaa osaan keltaisella ja kaikkiin vihreällä eli kumpikaan ei ole paras luokka nytkään.
Puhuivat uutisissa pitkistä siirtymäajoista. Pahasti vaiheessa koko homma. Thumbd
-
Kannattaa lukea ensin se uutinen ajatuksen kanssa ja vasta sitten rynnätä ostamaan jos vielä ostattaa ;)
P.s. kaupungit sai luvan, mutta ei vielä ensimmäistäkään jonossa.
P.s.s. Vielä pääsee suurimpaa osaan keltaisella ja kaikkiin vihreällä eli kumpikaan ei ole paras luokka nytkään.
Sillä on psykologinen viesti....
Euro 4-5 olisivat menossa kieltoon. Euro 6 olisi vielä sallittu, mutta kuinka kauan.
Vaikka tiukennuksia ei tulisikaan, niin epäilyksen siemenkin riittää. Eikä se Ranskassakaan helpompaan suuntaan ole menossa.
Mun omalla ropposella ei kohta varmaan saa ajaa Saksassa maaseudullakaan, kun on vain punainen plakaatti
-
Just loppu paikalliset uutiset joissa oli juttua, aikataulu + 20 vuotta. Ehkä en mokomasta ressaa ;)
-
https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/saksan-hallinto-oikeudelta-miljoonia-autoilijoita-koskeva-paatos-kaupungit-saavat-kieltaa-saastuttavat-dieselautot/6787712#gs.R4N_q84
https://yle.fi/uutiset/3-10094030
https://yle.fi/uutiset/3-10094707
"Lakiasiantuntijoide n mukaan ajokiellot voisivat tulla voimaan aikaisintaan puolen vuoden kuluttua."
Mitähän näistä ajattelee siellä tavallinen kansa?
-
Eilen telkkarissa saksalainen autokauppias pikkasen vastusteli, yllättäen. Sano että diesel vaihtoautojen hinta tippu 25%.
No aprikoos. Sanotaan että ukolla on esim. 50 riisseliautoa pihassa. Kuvitellaan että 5000€ kappale. Eli varastoarvo 250000€. No, kun omaa pääomaa ei ole niin varasto on rahoitettu jollain rahoitusyhtiöllä, vakuutena ne autot. Arvomuutoksen takia rahoittaja sanoo että nuo mobiilit ei vakuudeksi riitä. Annappa 62500 lisävakuutta... saattaapi mennä tiukaksi. Ei mitään myyntiä ja tonverran lisävakuutta... paljonkohan enskuussa lisää.
Eli jobbari myy ulos mihin hintaan hyvänsä.
-
Huoli se on suomalaisillakin autokauppiailla....
"Lainsäätäjän varmistettava, ettei Suomesta tule vanhojen dieselautojen loppusijoituspaikka a"
https://www.hs.fi/autot/art-2000005585869.html?ref=rss
Kovalla tarkasti kohdennetulla verolla tuosta selviää ja autokauppiaat kiittää. Mikäli vain EU sallii.
-
Huoli se on suomalaisillakin autokauppiailla....
Kovalla tarkasti kohdennetulla verolla tuosta selviää ja autokauppiaat kiittää. Mikäli vain EU sallii.
EU:han on jo nyt puuttunut Suomen luovaan verotukseen, joten miksi nyt tulisi takapakkia?
Eikä autokauppias ole mikään uhanalainen ja suojeltava.
-
Eiköhän noille saksasta ulos dumpatuille melko tuoreille disuille ole muitakin ottajia kuin vain täkäläinen autoilija ::)
-
Eiköhän noille saksasta ulos dumpatuille melko tuoreille disuille ole muitakin ottajia kuin vain täkäläinen autoilija ::)
Tuossa yhden "tuontihenkilön" kanssa höpötin.
Loihe lausuman : Suomalaiset on jääneet junasta noissa hakuhommista jo 10v sitten. Murusia saavat :laugh:
-
Oliko lausumalle jotain perustelua?
-
No niin, ympäri käydään ja yhteen tullaan, tai jotain sinnepäin https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/8d9d529b-65ea-4fed-8214-61e07e73cabd?ref=ampparit:dee2
-
No niin, ympäri käydään ja yhteen tullaan, tai jotain sinnepäin https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/8d9d529b-65ea-4fed-8214-61e07e73cabd?ref=ampparit:dee2
Tämä trendihän alkoi jo viimme vuonna saksasa kun ihmiset älysivät eron bensa ja uudehkon diesel auton välillä saasteissa.
Euro 4 on jo kohtalaisen hyvä, samaa tasoa bensa vehkeiden kanssa, euro 5 on jo kaukana edellä ilmastoa ajatellen,
euro 6 karannut jo taivaan rannan taa bensaan verrattuna.
Ja miksi euro 4 käy kaupaksi paremmin kuin euro 5 ja 6, hinnan takia, ei muusta syystä.
-
Minä ainakin kartan uusia/uudehkoja dieseleitä vikaherkkien saastelaitteiden vuoksi. Tuttavapiirissä monella on ollut ongelmia ja itsellänikin edellisesssä autossa (onneksi takuuseen meni) oli usean päivän remppa kun saastevermeisiin tuli vikaa.
-
Minä ainakin kartan uusia/uudehkoja dieseleitä vikaherkkien saastelaitteiden vuoksi.
Ikävä kyllä, noihin vaan pitää mennä jos haluaa yhä ajaa dieselillä :-\
Näin se kävi itsellänikin kun tuo Qashqain NOx-loukullinen ja siten käyttäjälleen täysin huomaamaton järjestelmä tuli nyt vaihdettua Citroënin SCR-filsulliseen ja täten tuli nuo AdBlue-kuviotkin peliin mukaan. Oli meinaan tuo kusi-säiliö vain about puolillaan kun auton liikkeestä ulos ajoin joten juu, myös tuonkin nesteen kanssa läträäminen on jo tullut tutuksi. Ja hei, samallahan otettiin askel ecompaan suuntaan muutenkin, kun CO2-päästöissäkin tultiin "valtava loikka" kokonaiset -6 NEDC-grammaa alaspäin. Vielä tässä jos tankkaa Nesteen My Dieseliä tankkiin, niin jokohan sitä alkaa apilat kasvamaan korvissakin ;D
-
^
Miten hyviä kokemuksia olet kuullut ranskais-italialaisten urealiuos purkkien lämmityksistä ja niiden toimivuudesta pohjolan pakkaslukemilla?
Taksipuolella ollut riesaa kun systeemit tuli - kun oli vielä 20-30 pakkasia etelässä.. nyt kun ei talvea, ei ongelmia ;D
-
Meillä töissä siirrytään sähköautoihin sitä mukaa kuin voidaan. Uudehkojen dieselien kanssa on tämmöisessä pätkäajossa jatkuvia ongelmia. Uudeksi mieltämäni, puolen vuoden ikäinen transit sytytteli vikavaloaan ahkerasti. Hiukkasloukku kiukkuaa. Sähkövatkaimet taas toimii tämmöisessä erittäin hyvin.
Sähköisten lisäksi, muutama 80-luvun Mersu toimii hyvin.. Toki, kyllä ne jo vuosittain ihan remonttia vaatii, mutta moottorit pelaa.
-
Miten hyviä kokemuksia olet kuullut ranskais-italialaisten urealiuos purkkien lämmityksistä ja niiden toimivuudesta pohjolan pakkaslukemilla?
No sitäpä tässä oottelen, että tulee nuo pakkaset, niin alkaako ne ongelmat vaiko eikö, vaan kun juuri muitakaan vaihtoehtoja ei (enää) ole :-[
-
Neljä talvea AdBlue laitteilla takana, 3 Skodalla ja 1 Volvolla. Noissa ei ainakaan ole mitään ongelmia ole ollut. Ja täyttötaajuus varsin harva ja siitäkin auto varoittaa ajoissa.