Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: Oulaa - 20.01.2018 kello on 20:31
-
Kiitos hyvistä kuvista .
Olen kovasti yrittänyt katsella vaunujen kuvia kun olisihan niissä kaikki sama kuin autossa ja väljemmästikkin.
Saisi auto olla autona ja asunto asuntona .
Mutta kysymys vaunuilijoille .
Menettekö ajotauolla ennemmin vaunuun välipalalle vai huoltikselle tai vastaavalle.
Pidättekö vaunun lämpimänä ajon aikana koko ajan kylmemmällä kelillä että sinne voi piipahtaa milloin vain kun tarve tulee?
-
Kiitos hyvistä kuvista .
Olen kovasti yrittänyt katsella vaunujen kuvia kun olisihan niissä kaikki sama kuin autossa ja väljemmästikkin.
Saisi auto olla autona ja asunto asuntona .
Mutta kysymys vaunuilijoille .
Menettekö ajotauolla ennemmin vaunuun välipalalle vai huoltikselle tai vastaavalle.
Pidättekö vaunun lämpimänä ajon aikana koko ajan kylmemmällä kelillä että sinne voi piipahtaa milloin vain kun tarve tulee?
Kylmillä ilmoilla tietenkin lämpimänä. Lattiakin on mukavan lämmin kun neste kiertää siellä. Vähän kuten milloinkin, välillä vaunussa, välillä jossakin syöttölässä. Eli miten sattuu. Parasta on se että "koti" jää johonkin ja pääsee pelkällä veturilla ihan mihin haluaa. Oli sitten parkkitalon 2m korkea halli, kuin nähtävyys hevon kuusessa mihin menee kärrypolku puitten oksien alla. Olemme ajellet ympäri Eurooppaa hyvinkin ulkopuolella "sivistyksen" ja sieltä löytyy vaikeitakin kohteita. Toisaalta a-autolla joutuu tekemään ihan samoja päätöksiä. Eli missä välipalat, eli ei sinänsä eroa.
-
Kiitos hyvistä kuvista .
Olen kovasti yrittänyt katsella vaunujen kuvia kun olisihan niissä kaikki sama kuin autossa ja väljemmästikkin.
Saisi auto olla autona ja asunto asuntona .
Mutta kysymys vaunuilijoille .
Menettekö ajotauolla ennemmin vaunuun välipalalle vai huoltikselle tai vastaavalle.
Pidättekö vaunun lämpimänä ajon aikana koko ajan kylmemmällä kelillä että sinne voi piipahtaa milloin vain kun tarve tulee?
Vaunu lämmin ajossa ja 99% tauoilla omat eväät omassa kotilossa ;)
-
Kylmillä ilmoilla tietenkin lämpimänä. Lattiakin on mukavan lämmin kun neste kiertää siellä. Vähän kuten milloinkin, välillä vaunussa, välillä jossakin syöttölässä. Eli miten sattuu. Parasta on se että "koti" jää johonkin ja pääsee pelkällä veturilla ihan mihin haluaa. Oli sitten parkkitalon 2m korkea halli, kuin nähtävyys hevon kuusessa mihin menee kärrypolku puitten oksien alla. Olemme ajellet ympäri Eurooppaa hyvinkin ulkopuolella "sivistyksen" ja sieltä löytyy vaikeitakin kohteita. Toisaalta a-autolla joutuu tekemään ihan samoja päätöksiä. Eli missä välipalat, eli ei sinänsä eroa.
Kyllä, välillä on ikävä vaunua, ei siitä pääse mihinkään. M-autoilua nyt takana yksi kausi mutta jatketaan sillä toistaiseksi. :)
-
Kiitos hyvistä kuvista .
Olen kovasti yrittänyt katsella vaunujen kuvia kun olisihan niissä kaikki sama kuin autossa ja väljemmästikkin.
Saisi auto olla autona ja asunto asuntona .
Mutta kysymys vaunuilijoille .
Menettekö ajotauolla ennemmin vaunuun välipalalle vai huoltikselle tai vastaavalle.
Pidättekö vaunun lämpimänä ajon aikana koko ajan kylmemmällä kelillä että sinne voi piipahtaa milloin vain kun tarve tulee?
Vaunussa pääasiassa mutta joskus toki huoltoasemalle noutopöytään jos on kiire. Meillä ei ole vaunussa invertteriä joten tauoilla jos tarvii 230v esim mikroaaltouunia niin tulee sitten ehkä mikro eväät lämmitettyä autossa ja ruokailtua sielä. KEV mainitsemat syyt on meilläkin aika kovassa arvossa kun pääsee päiväseltään sitten käymään jossain jos haluaa ja niinpaljon väljemmät tilat ja edullisemmin (tämä tosin riippuu siitä onko veturi valmiiksi/muuta järkevää käyttöä silöe).
-
Ajoin tuossa yx päivä pitkällä korkealla kevyt-ka ducatolla ja kyllä tuli äitiä ikävä kun vertasi automaatti-traktorin satuaan.
Ja tuommoisella pitäisi 10.000 vuodessa työntää
-
Ajoin tuossa yx päivä pitkällä korkealla kevyt-ka ducatolla ja kyllä tuli äitiä ikävä kun vertasi automaatti-traktorin satuaan.
Ja tuommoisella pitäisi 10.000 vuodessa työntää
Niitä on sitten varmaan monellaisia ,Ducatoja meinaan.
Tuo minun MaxiDucato jolokutteli tänäänkin melekein ko itestään kolomatta sataa kilometriä ja kulutusmittari näytti 7,8l/100km polttavan naftaakin .
Ei tarvinnu kun ihtensä piti herreillä että risteyksissä maltto käännellä aina tieltä toiselle ^-^
-
Ajoin tuossa yx päivä pitkällä korkealla kevyt-ka ducatolla ja kyllä tuli äitiä ikävä kun vertasi automaatti-traktorin satuaan.
Ja tuommoisella pitäisi 10.000 vuodessa työntää
Matkan päällä henkilöautossa on sisämelu miellyttävämpää, mutta kyllähän siitä Ducatosta on paremmat näköalat kun silmät on ylempänä.
-
Niitä on sitten varmaan monellaisia ,Ducatoja meinaan.
Tuo minun MaxiDucato jolokutteli tänäänkin melekein ko itestään kolomatta sataa kilometriä ja kulutusmittari näytti 7,8l/100km polttavan naftaakin .
Ei tarvinnu kun ihtensä piti herreillä että risteyksissä maltto käännellä aina tieltä toiselle ^-^
Siitäasti kun taloudessa on ollut paku (ducatoja ja sprintteri) niin lähden pitkälle reissulle ehdottomasti niillä. On se vaan mukavaa istua hieman korkeammalla ilmapenkillä ja kääntää kyynärnoja alas ja antaa automaatin hoitaa pykälien vaihto ja vakkarin pitää nopeus. Nykyään henkilöautoon tule kuin alle 5tkm vuodessa mittariin kun lopuille ajoille valikoituu aina sprintteri.
Pamaukselle kiitos messutunnelmien välittämisestä tänne vähän edemmäksikin Thumb tuo hymer missä säiliöt pohjan alla niin oli myös Lahdessa näytillä samalla ratkaisulla oleva hymer. Löysin siitä hyviä ja huonoja puolia. Mitenkähän on kovilla pakkasilla pystyykö niitä käyttää? Kylmä kuitenkin pyrkii tuolta pohjan kautta ja lämpö nousee ylöspäin niin oliko tuolla kotelossa joku lämmitys ?
-
Matkan päällä henkilöautossa on sisämelu miellyttävämpää, mutta kyllähän siitä Ducatosta on paremmat näköalat kun silmät on ylempänä.
Tuo näköala on parempi siitä kyllä. Mutta ajamisen helppous ja taustaäänet on h-autossani parempaa. Huomattavasti.
Transporterini oli parempi ajaa kuin Ducato , siinä TDI-kone joka tarkoitti oikeasti voimaa ja vääntöä , mukavat penkit jotka oli siis erillispenkit 2-hengen ohjaamossa, joissa säädettävät kyynärnojatkin kummassakin.
-
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen pakuun vetoautona.
Meilläkin tuo Jumpy 1.6 litran moottorilla mutta välitykset sellaiset että hyvin jaksaa vetää vaunua.
Vitosvaihteellakin vetää hyvin.Nyt laitoin power-boksin niin katsotaan pieneneekö kulutus (nyt vaunun kanssa n. 11l/100km).
Oli yksi välivuosi kun m-auto myytiin eikä ollut vaunua niin pari kertaa yövyttiinkin tuossa autossa kun ei mökkejä ollut vapaana leirintäalueella.
Toinen peti tuon tarvikelaatikon päälle ja toinen patja lattialle.
Tarvikelaatikon takaosassa luukun alla löytyy jopa Porta-Potti ;D
Ja auton koko sellainen että Tallinnan laivalla menee henkilöauto kannelle.Kuten näkyy kuvasta :laugh:
-
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen pakuun vetoautona.
Meilläkin tuo Jumpy 1.6 litran moottorilla mutta välitykset sellaiset että hyvin jaksaa vetää vaunua.
Vitosvaihteellakin vetää hyvin.Nyt laitoin power-boksin niin katsotaan pieneneekö kulutus (nyt vaunun kanssa n. 11l/100km).
Oli yksi välivuosi kun m-auto myytiin eikä ollut vaunua niin pari kertaa yövyttiinkin tuossa autossa kun ei mökkejä ollut vapaana leirintäalueella.
Toinen peti tuon tarvikelaatikon päälle ja toinen patja lattialle.
Tarvikelaatikon takaosassa luukun alla löytyy jopa Porta-Potti ;D
Ja auton koko sellainen että Tallinnan laivalla menee henkilöauto kannelle.Kuten näkyy kuvasta :laugh:
Kotitarpeiksi ruokajuomaa 8)
-
Kotitarpeiksi ruokajuomaa 8)
Niimpä Thumb
!000kg kantavuus.Joskus tuotu isompikin satsi.
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1516549556.jpg)
En minä tuossakaan yhdistelmässä keksinyt mitään valitettavaa.
Mese oli 2,7 viislovinen automaatti .
Sitten ko autosta poisti kaikki välykset ja laitto uudet iskarit ja ohjuukulmat nelipistesuuntaukse lla melkein kuntoon nii mukavahan silloli töryytellä.
Tuommonen Solikka ei muuta ko näki peileistä että se on siellä.
No se veto nyt jäi muutamiin satoihin kilsoihin etten isompaa tutkielmaa siitä tehnyt muuta ko että helppoa se oli.
-
Ja auton koko sellainen että Tallinnan laivalla menee henkilöauto kannelle.Kuten näkyy kuvasta :laugh:
Oikein kuormattu. Thumb
Ihan taakse jos laittaa, niin takajouset painuu ja tullimies poimii jonosta.
-
Oikein kuormattu. Thumb
Ihan taakse jos laittaa, niin takajouset painuu ja tullimies poimii jonosta.
Tullimiehistä ei haittaa kun ei ole koskaan ylimääräistä.Ja kuormaus tietysti oikein.
Kolme henkeä kyydissä niin melkoisen kuorman saa tuoda :D
Esimerkiksi olutta 13 laatikkoa ja lonkeroa 11 laatikkoa henkeä kohti.Väkeviä 10 litraa eli 2 laatikkoa/henkilö.
Ja väkevät saa olla myös 80%.Väkevyyttä ei lasketa.
-
Tässä kuva meidän yhdistelmästä.
Jäsentarrat vielä puuttuu kuvanottohetkellä.
-
^
Meemmä liimailekko omia ;D
(https://karavaanari.org/logo/logo.jpg)
https://karavaanari.org/index.php/topic,8229.0.html
-
^
Meemmä liimailekko omia ;D
(https://karavaanari.org/logo/logo.jpg)
https://karavaanari.org/index.php/topic,8229.0.html
SFC tarraa tarkoitin mutta ehkä pitää myös foorumin tarrakin tilata Thumb
Edit: Tarroja tilattu :D