Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: pamaus - 20.01.2018 kello on 20:48
-
Hymer/Eriba on nyt laittanut puhtaanveden säiliön ja likevesisäiliön pohjaan kiinni.
Huoltoluukku on lattiassa pienen luukun takana. Huomaa lattian pohja, joka on valkoinen.
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474161.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474176.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474190.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474238.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474261.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474278.jpg)
Ikkunat ovat ns karmittomia.
(https://karavaanari.org/kuvat/1516474324.jpg)
-
Meillä likavesisäiliö on ollut pohjassa, se ei pikkupakkasilla ole jäätynyt.
Pariin kertaan oon tyhjennysventtiiliä lämmittänyt, jotta on tyhjentynyt.
Ei tämä varmaankaan kunnon pakkasilla toimi?
-
Saksassa ei ole niin paljoa pakkasta etteikö toimisi.
-
Meillä likavesisäiliö on ollut pohjassa, se ei pikkupakkasilla ole jäätynyt.
Pariin kertaan oon tyhjennysventtiiliä lämmittänyt, jotta on tyhjentynyt.
Ei tämä varmaankaan kunnon pakkasilla toimi?
Sama tuli mieleen että onko nuo jollain pienellä eristyksellä kuitenkin tehty ja onko niissä lämmitys? Muuten tuommoinen hymer vaunu vaikutti Lahden messuilla tutkittuna aika jämäkältä peliltä. Korissa ei kovinmontaa saumaa ole mut 10v käyttö sitten vasta kertoo sen että halkeaako rakenne jostain? Kun perinteisessä rakenteessa ainakin pientä elämistä tapahtuu lämpötilojen vaihdellessa ja vedettäessä. Perinteisessä saumat antaa sen elämisvaran ja liitos pysyy tiiviinä niinkauan kuin butyyli pysyy elastisena eli aika pitkään.
-
^
Niin. Merkitystä myös rakenteella, mitä kastumista siellä on. Ei puuta ja rakenne on PU alumiiniulkopinnan ja sisäverhouslevyn välissä, vailla mahdollisuuksia kastua. Ja kun kommenttia tulee, niin todettava, että sama on nykyään joillakin muillakin merkeillä. Jotkut luottavat, tai siis kustannussyistä valitsevat, muunlaisen ratkaisun. Joillakin se on tiiviimpi, toisilla hyvin riskialtis.
Todennäköisesti lämmitys on vesipyttyihin saatavissa (tämä kyllä on arvelua)? Autopuolella sitä ongelmaa ei ole.
-
Sama tuli mieleen että onko nuo jollain pienellä eristyksellä kuitenkin tehty ja onko niissä lämmitys? Muuten tuommoinen hymer vaunu vaikutti Lahden messuilla tutkittuna aika jämäkältä peliltä. Korissa ei kovinmontaa saumaa ole mut 10v käyttö sitten vasta kertoo sen että halkeaako rakenne jostain? Kun perinteisessä rakenteessa ainakin pientä elämistä tapahtuu lämpötilojen vaihdellessa ja vedettäessä. Perinteisessä saumat antaa sen elämisvaran ja liitos pysyy tiiviinä niinkauan kuin butyyli pysyy elastisena eli aika pitkään.
Ainakin PR-Caravanissa on paikattu tuollaista mikä halkeili.
Tiedä onko rakenne parantunut. Paavo totesi että tuollainen pitää säilyttää tunkeilla suoraan tuettuna kylmemmällä kelillä.
Ja nuo pohjan säiliöt kyllä saksassa toimii, suomessakin kesällä.
Eikös löydy "sama vaunu" Soliferin tarroilla jo 2015 :laugh:
https://issuu.com/mobileliving/docs/prislista_husvagn_fi
https://issuu.com/mobileliving/docs/katalog_husvagn_fi
-
Ainakin PR-Caravanissa on paikattu tuollaista mikä halkeili.
Tiedä onko rakenne parantunut. Paavo totesi että tuollainen pitää säilyttää tunkeilla suoraan tuettuna kylmemmällä kelillä.
Ja nuo pohjan säiliöt kyllä saksassa toimii, suomessakin kesällä.
Eikös löydy "sama vaunu" Soliferin tarroilla jo 2015 :laugh:
https://issuu.com/mobileliving/docs/prislista_husvagn_fi
https://issuu.com/mobileliving/docs/katalog_husvagn_fi
Mahtaakohan tuolla olla vesiputket lattian sisällä kun pohjan alapuolella ei äkkiseltään näy mitään. Tuonne jos lämmitys vastuksen heittää niin pysyis sulana. Mut miksi ne pitää tuola olla kun niille on yhtälailla tilaa lämpimässä eikä tarvi konstailla vastuksien kanssa. Painopisteen kannalta teoriassa hyvä sijainti mut tuskimpa käytännössä mitään merkitystä vaikka ne olis tuon säiliön verran ylempänä. Olen kyllä miettinyt miten tuollaista rakennetta sitten kunnolla korjataan kun alkaa elämään saumoistaan auki. Vai onko se mallia käytä ja heitä?
-
Ainakin PR-Caravanissa on paikattu tuollaista mikä halkeili.
Tiedä onko rakenne parantunut. Paavo totesi että tuollainen pitää säilyttää tunkeilla suoraan tuettuna kylmemmällä kelillä.
Tässä näemme, että jokinlaisena 'guruna' pidetty mieskin voi puhua potaskaa.
-
Tässä näemme, että jokinlaisena 'guruna' pidetty mieskin voi puhua potaskaa.
Sähän voit kysyä Paavolta ;D
Kommenttisihan johtuu omasta merkistä. Transitissa, Subarussa ja Hymerissä ei vikaa....
Mahtaakohan tuolla olla vesiputket lattian sisällä kun pohjan alapuolella ei äkkiseltään näy mitään. Tuonne jos lämmitys vastuksen heittää niin pysyis sulana. Mut miksi ne pitää tuola olla kun niille on yhtälailla tilaa lämpimässä eikä tarvi konstailla vastuksien kanssa. Painopisteen kannalta teoriassa hyvä sijainti mut tuskimpa käytännössä mitään merkitystä vaikka ne olis tuon säiliön verran ylempänä. Olen kyllä miettinyt miten tuollaista rakennetta sitten kunnolla korjataan kun alkaa elämään saumoistaan auki. Vai onko se mallia käytä ja heitä?
Jossakin noissa malleissa oli. Kävin kehä3:lla muuten ja siellä pihalla tutustuin.
-
Sähän voit kysyä Paavolta ;D
Kommenttisihan johtuu omasta merkistä. Transitissa, Subarussa ja Hymerissä ei vikaa....
Niinhän minä en sanonut.
Sanoin vaan, jotta Paavon jutut on mennyt köyhiksi jos tuollaista suustaan päästää. :(
-
Ainakin PR-Caravanissa on paikattu tuollaista mikä halkeili.
Mikä kohta mahtoi halkeilla? Ilmeisesti siinä on muovia väärässä paikassa. Autoissa en ole moisesta kuullut. :o
Oman merkin viat ne vastaa kiinnostaakin.
-
Mikä kohta mahtoi halkeilla? Ilmeisesti siinä on muovia väärässä paikassa. Autoissa en ole moisesta kuullut. :o
Oman merkin viat ne vastaa kiinnostaakin.
En tuota niin tarkaan kysellyt kohtaa, autoissa ei taida ihan samanlaista olla rakennetta.
Hymeriä pidän kyllä kohtuu laadukkaana kulkimena, kokemusta ei itsellä ole kylläkään.
Aikoinaan sillat tehtiin ladotuista kivistä ja kestivät kohtuu hyvin.
Sitten betonisillatkin alkoi kestämään kun liikuntasaumat keksittiin.
Eli kun tehdään kuljin materiaaleista missä ei minkäänlaista joustoa tms löydy, niin se ratkeaa ennen pitkää jostain.
Lämpötilatkin tuohon vaikuttaa.
-
Kuva ei kerro, onko keulassa muovia kuinka. Ilmeisesti sieltä, kun vaihtoehto on puskuri.
Tässä vain ajatustasolla vertasin erään muun merkin halkeamisiin. Sellaisen, jossa muovia on käytetty enemmänkin.
-
Joissain on pintalevyt muovia ja jopa pohjakin on puuton lasikuiturakenne.