Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: daCosa - 15.10.2017 kello on 20:00
-
2008 Transit Hobbyssa olikin jo nurkkatuet valmiina. Eivät ole alkuperäiset, ainakaan käyttöohjeissa ei ole samanlaisia.
Kysymys kuuluu, että miten nuo saa alas? Siinä on selkeä liipaisin, mutta miten sitä pitää käyttää, jotta saisi tuet vapautettua.
-
Arvaus tuosta mallista:
Harmaana oleva osa lienee lukituslaite, jottei tukiosa tipu kesken matkan ala-asentoon. Sitä pultinpäästä pyörittäen pitäisi jalan laskeutua ensin alas kohtisuoraan ja sen jälkeen jalan sisällä oleva toinen jalka työntyy maata vasten? Jossain pitäisi olla pultin osaan varrellinen avain. Jollei ole niin akkuporakone + jatko + sopiva mutteriin sopiva osa.
-
Ahaa, eli tuo harmaa olisikin ns. varmistin. 19" on tuo koko, joten huomenna koitan availla systeemin alas.
-
Voitele ensin nuo nivelet ja akselit, kara myös. Liikkuu paremmin.
-
Nyt on herkistetty ja toiminta todettu. Harmaa on vapautuskahva pituuden säädölle. Vaakatasosta pystyasentoon tuki liikkuu käsivoimin. Pultti kiristää/löystää tuen kuljetusasennossa.
-
Voiko veivaamalla kiristää ts hiukan nostaa autoa vaikkei olekaan siihen tarkoitettu.
Oman kokemukseni mukaan pitää olla kireällä jottei "keinu". Lisäksi ensin etupäähän kiinteät tuet joihin "pituuskallistus" nojaa. Sitten ei heilu. Kiinteinä tukina käytin ns turvaksi tarkoitettuja ettei auto tipahda esim. kun ryömii auton alle.
-
Voiko veivaamalla kiristää ts hiukan nostaa autoa vaikkei olekaan siihen tarkoitettu.
Oman kokemukseni mukaan pitää olla kireällä jottei "keinu". Lisäksi ensin etupäähän kiinteät tuet joihin "pituuskallistus" nojaa. Sitten ei heilu. Kiinteinä tukina käytin ns turvaksi tarkoitettuja ettei auto tipahda esim. kun ryömii auton alle.
Pultista kääntämällä tulee ne viimeiset sentit. Tuo etutuki on huomion arvoinen juttu. En olisi tajunnutkaan. Kiitos vinkistä.