Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: Moppc - 6.10.2017 kello on 12:17
-
Nykyään tuntuu, että työpäivät täyttyvät monilla mitä erilaisimmista kokouksista. On F2F kokouksia, videokokouksia, virtuaalikokouksia, Ad Hoc kokouksia ja ties mitä. On toistuvaisia, viikottain, joka toinen viikko, kerran kuukaudessa, kvarttaaleittain. Lista on loputon. Eikä välttämättä lopu työpäivän päätyttyä...
Kalenteriin varatut kokoukset seuraavat toinen toistaan ja kun noita tunnin tai pidempiä palsuja pitää vaikka viisi kpl päivässä useampana päivänä viikossa, niin alkaa tässä miettimään homman mielekkyyttä.
Tiedän, että tämä on oman ajankäytön haasteita. Välillä on hyvä osata sanoa, että ihan jokaiseen asiaan voi olla puuttumattakin. Lisäksi toki auttaa organisaation koulutus näissä hyvissä kokouskäytännöissä.
Mitenkäs muilla työelämän karavaanareilla on kokemuksia asiasta?
-
Ei kannata olla vapaaehtoinen, sillä silloin aikaa menee palavereihin vielä enemmän.
Kahvipöydässä meillä on hyvät palaverit, silloin kun sinne kerkiää. Käydään äijäpäässä kaikki maailman asiat läpi, etenkin siinä vaiheessa kun muut on jo lähteneet.
Etätyöpäivinä ei ole palavereita, tai etäpäivät ovat silloin, kun ennaltailmoitettuja palavereita ei ole. Onneksi pystyy itse vaikuttamaan useimpien palaverien ajankohtiin.
-
Itse todennut ehkä kököimmiksi tuon virtuaalisuuden kun esim. Skype laulaa mitä erinäisimmissä keskusteluketjuissa jatkuvasti. Yrität keskittyä johonkin ja kohta jo taas plupsahtaa jotain threadia johon on syytä reagoida :-\
-
Jos mielipiteen saa noista palavereista, kokouksista tms. ilmaista niin tässä:
(https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18161759_300867873686398_649717977951764480_n.jpg)
-
En muista milloin meille tunki tuo MS Office Communicator ensimmäistä kertaa. Lie joskus 2007-2008. Sitten vaihtui Lynciksi joka päivittyi myöhemmin Skype for Business versioksi.
Joka tapauksessa kun tätä virtuaalipalaveerau sta on tässä kohta 10 vuotta tahkottu, niin onhan siihen tottunut. Jopa siinä määrin, että jos seuraava kokouskutsu kahden SfB kokouksen välissä on jonnekin muualle kuin työkoneen ääreen, niin aina vähän harmittaa. Toki se on vaihtelua mutta tietää sitä, että edellisestä palsusta lähdetään "ajoissa" ja seuraavaan tullaan myöhässä. Siirtymät niistää.
Kun on oma työhuone, niin kokouskaiutin on kätevä. Ei tarvitse luurit päässä hikoilla alituiseen. Jabra Speak 510 on osoittautunut toimivaksi.
-
Jabra on oikein hyvä omaan työhuoneeseen ja helppo kuskata mukanakin.
-
Jabra on oikein hyvä omaan työhuoneeseen ja helppo kuskata mukanakin.
Joo sama minullakin käytössä. Ja erillisenä kamerana Logitech C930e-laajakulma kamera. Sillä saa näkymään hyvin pöydän ympärillä olevat.
(https://karavaanari.org/kuvat/1507613619.jpg)
-
Jos mielipiteen saa noista palavereista, kokouksista tms. ilmaista niin tässä:
(https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18161759_300867873686398_649717977951764480_n.jpg)
Oli entiwanhaan yx kaveri, onneksi ei samaalla osastolla, jota kutsuimme 'palaveri-insinööriksi'.
Tuntui, ettei se koskaan ollut tehnytkään mitään tuottavaa.
Ihan niinkuin firman pääjohtaja.
Molemmat sai optioitakin..... :(
-
Onneksi myyntimiehellä on aina pakotie useimmista palavereista. "Meen asiakastapaamiseen". Ihan kaikkia turhia palavereja ei sillä vältä, mutta useimmat. Mitä helevettiä myyntimies tekis palaverissa jossa pohditaan kahvihuoneen verhojen väriä, tai sijaisia konttoriväen sijaisuuksista lapsen sairaanaolon takia. Ei satana. Myyntimiehen paikka on kentällä, ei pohtimassa pikkujoulun drinkkilippuja. Ja juuri siksi, näen että provisiopalkka on myyjälle ainoa oikea palkanmaksutapa. Sitä ei tienata verhojen värillä vaan kaupanteolla. Ei kun myymään.
-
Suurimmat SfB tekniset haasteet taitaa olla kokouksiin yhdistämisessä, äänen ja jaettavan materiaalin laadussa. Lisäksi monelle osallistujalle on vaikeaa ymmärtää milloin Mute nappia käytetään tai ei.