Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: K.E.V - 19.07.2017 kello on 15:26
-
Että muutkin !
http://www.hs.fi/talous/art-2000005295589.html?ref=rss
Saksalainen autonvalmistaja Daimler vetää takaisin yli kolme miljoonaa dieselautoa Euroopassa, yhtiö kertoo verkkosivuillaan.
Daimlerin tiedotteen mukaan syynä ovat autojen typpioksidipäästöt.
Takaisinvedon kerrotaan kustantavan yhtiölle 220 miljoonaa euroa. Tiedotteen mukaan takaisinvedosta ei koidu kustannuksia asiakkaille.
Takaisin vedettävät autot ovat Mercedes-Benz-merkkisiä. Takaisinveto aloitetaan lähiviikkoina, mutta ajoneuvojen suuren määrän vuoksi yhtiö arvelee takaisinvedossa kestävän kauan.
Viime viikolla Daimleria syytettiin laajamittaisesta päästöjen vääristelystä.
Saksalaiset viranomaiset epäilevät Daimlerin myyneen yli miljoona dieselautoa, joiden typpioksidipäästöt ylittävät lain asettaman rajan. Autot on myyty vuosina 2008–2016 Euroopassa ja Yhdysvalloissa.
-
Katsotaan tuleeko kutsu ja laitetaan jokin ritilä pakoputkeen ja maailma pelastuu Thumb
-
Eivät kerro malleja. :o
-
Ei ole vielä tullut ja taitaa autoni olla liian vanha.
-
Eivät kerro malleja. :o
Ei enempää kuin Euro 5 ja 6 koneisia.
-
Onko 2008 ollut jo Euro5?
-
Onko 2008 ollut jo Euro5?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6luokitukset
-
Onko 2008 ollut jo Euro5?
Ei. Olisko vasta 2011
-
Koskee ainakin OM607 rellukonetta. https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/daimler-change-software-three-million-diesel-cars-europe
Vaan mahtaa olla muitakin. Euro 5 ja 6 koneita on tehty hirmuiset määrät.
Eikö se ole OM651 pamauksen E:ssä? Kuulunee joukkoon.
-
Mun autossa on toi kone.
-
Eikö se ole OM651 pamauksen E:ssä? Kuulunee joukkoon.
Saattaa olla. Mielenkiinnolla odotamme kutsua.
Ja muiden kokemuksia, mitä siellä tehdään.
-
Saattaa olla. Mielenkiinnolla odotamme kutsua.
Ja muiden kokemuksia, mitä siellä tehdään.
Pienennetään tehoa ja lisätään kierrätystä....? ::)
-
Mun autossa on toi kone.
On eur5 tai jopa eur6 päästöluokkaa.
-
Pienennetään tehoa ja lisätään kierrätystä....? ::)
Taidan mennä sinne huoltoon missä tapahtuu päinvastoin ;D
-
Taidan mennä sinne huoltoon missä tapahtuu päinvastoin ;D
Se on oikea osoite, siellä viimeksi itsekin kävin :)
-
Taidan mennä sinne huoltoon missä tapahtuu päinvastoin ;D
Ei kannata ainakaan mennä ennen tuota tehtaan tulevaa päivitystä kun se nollaa kuulemma aiemmat optimoinnit.
-
Ei kannata ainakaan mennä ennen tuota tehtaan tulevaa päivitystä kun se nollaa kuulemma aiemmat optimoinnit.
Kiitos, tuo onkin hyvä tietää Thumb
-
Pitäisihän siinä olla aika mukavasti tehoa. Sen aikaa kannattaa myös malttaa, että mahdollinen kuluttajansuojanmuk ainen myyjän vastuu on päättynyt.
-
Pitäisihän siinä olla aika mukavasti tehoa. Sen aikaa kannattaa myös malttaa, että mahdollinen kuluttajansuojanmuk ainen myyjän vastuu on päättynyt.
Joo tehoa on aivan riittävästi, enkä ole kyllä ensimmäisenä viemässä takaisinkutsuun, jos sellainen sattuu tulemaan.
Odotellaan, ja kuunnellaan mitä tuleman pitää.
-
No eipä kovin iso remontti ole kun kustannukset tekee n.70€ autoa kohti.
-
No eipä kovin iso remontti ole kun kustannukset tekee n.70€ autoa kohti.
Kenelle ne kustannukset menee?
-
Pitäisihän siinä olla aika mukavasti tehoa. Sen aikaa kannattaa myös malttaa, että mahdollinen kuluttajansuojanmuk ainen myyjän vastuu on päättynyt.
Ei taida myyjällä olla mitään vastuuta kun daimler korjaa päästöjä 220 miljoonan euron edestä "vapaaehtoisesti", kun on epäilynä päästöhuijauksesta. :P
-
Kenelle ne kustannukset menee?
Autotehdas.
Jos kustannus on vain 70 €, taitaa kyseessä olla "moottoriohjelman" päivitys
-
Myyjällä, jos on liike, on jonkinlainen vastuu siitä, että käytettynä ostettu auto ei hajoa ihan heti, esim. moottori. Siksi ei kannata optimoittaa eli lastuttaa eli säädättää siihen lisää tehoa ennenkuin tuo aika päättyy. Jos optimointi selviäisi myyjälle vastuu raukeaisi.
Sitä tuossa yllä tarkoitin. Eli minun mielestä ensin hoidetaan takaisinkutsu, sitten nautitaan takuu/myyjän vastuuaika, sitten optimoidaan jos siltä tuntuu.
-
Aivan. Omatoiminimen viritys kumoaa myyjän ja valmistajan vastuun.
-
Minun auto on voitu jo ohjelmoida uudestaan, koska nämä takaisinkutsut on aloitettu jo maaliskuussa.
"Saksalainen autojätti Daimler kutsuu kolme miljoonaa Mercedes-Benz-dieselautoa vapaaehtoisesti korjattavaksi"
"Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että se aloitti jo maaliskuussa vapaaehtoisten korjausten tarjoamisen, mutta nyt käytäntöä laajennetaan koskemaan huomattavasti suurempaa määrää autoja."
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201707182200272786_oa.shtml
-
Minun auto on voitu jo ohjelmoida uudestaan, koska nämä takaisinkutsut on aloitettu jo maaliskuussa.
"Saksalainen autojätti Daimler kutsuu kolme miljoonaa Mercedes-Benz-dieselautoa vapaaehtoisesti korjattavaksi"
"Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että se aloitti jo maaliskuussa vapaaehtoisten korjausten tarjoamisen, mutta nyt käytäntöä laajennetaan koskemaan huomattavasti suurempaa määrää autoja."
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201707182200272786_oa.shtml
Ei kannata nuosta piitata. Pidä mielessä aj tech tai tuikku niin alkaa mese kulkea vähän erilailla Thumb vaikka ehtiihän sitä vakiollakin että niinkauan kun egr ja dpf ei ongelmia tuota niin sama antaan olla toiminnassa. Vaikka egr vissiin tarkoittaa om651 yhteydessä sitä että imusarja menee vaihtoon jossainvaiheessa.
-
Tuossa juttua k.o. asiasta. Ilmeisesti kysymys on pakokaasun jälkikäsittelyn lämpötiloista. Joissakin lämpötiloissa tämä jälkikäsittely ei ole päällä.
Ja nyt sitä säädetään ohjelmallisesti niin, että päästöt laskee.
Eli ei mitään kiirettä tähän ohjelmaan. Ja sen verran vähän vielä kilometrejä koneessa, että taitaa imusarjat olla vielä kunnossa.
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2017/07/mercedes-benz-ruft-diesel-motorisierungen-zurueck/
Aikoinaan kun ostin itselle uuden Peugeot 307 farkun, niin laitoin tulpan egeärrälle menevään putkeen. Todennäköisesti on siellä edelleen tänäkin päivänä.
Voi olla, että Mersun egr:lle ei puutappia kannata laittaa. Jos sen egr saisi ohjelmalla pois joskus, niin se voisi olla hyvä juttu.
-
Juu enkä tiedä koskeeko henkilöautomalleja. Sprintereissä isot pojat kertoi että semmonen 100-150tkm niin alkaa olla imusarja vaihtokunnossa( jos kone siis sattuu kestämään niin pitkälle)
-
Isoilla pojilla taitaa olla isot jutut. Pikkupoikien ei kannata kaikkea uskoa mitä isot pojat kertoo...
-
Isoilla pojilla taitaa olla isot jutut. Pikkupoikien ei kannata kaikkea uskoa mitä isot pojat kertoo...
No kyllä ne isot pojat ainakin sen tiesi että om646 paukkuu alakerta ja näin kans kävi. Meillä ei ole päästy om651 niin pitkälle että Imusarjan vaihto olis tullut ajankohtaiseksi kun kampiakseli katkes jo 90tkm kohdalla Thumb
-
Elämä on. Pääosin niillä on ajettu 300 - 400tkm ilman ongelmia, samalla jakoketjulla. Ja se alkaa riittämään useimmille matkailuautoilijois ta.
-
Toisen firman minkä osakas olen, kalustolla, Sprinterit, ajetaan keskisuoritteena vuodessa 180 000 km. Yhdessäkään vehkeessä ei ole ollut ongelmia koneen kanssa.
Ja vehkeet huolletaan mersun huoltosopimuksen mukaan 45 000- 60 000 km välein.
Meillä ei isojen poikien puheet ole pitäneet paikkaansa.