Onko kellään kokemusta Caradon m-autoista?Eikös se kuulu näihin McLouis ,Sunlight jne sarjaan. Edullisimmasta päästä , laadusta tinkimättä ?
Onkos muilla kotimaisilla karavaanareilla Caradon T448-autoista tai muista vastaavista uusista Fiat-alustaisista Caradoista ehtinyt vielä kertyä käyttökokemuksia?
Auto on käsittääkseni lähes identtinen Sunlight T67-mallin kanssa ja nuo molemmat autothan valmistetaan Hymerin ja Dethleffsin yhteistyössä perustamassa tehtaassa emätehtaiden omien tuotteiden halpismalleina, mutta silti aivan omina erikseen suunniteltuina tuotteina ja tuotantona. Ulkomaisilta, lähinnä saksalaisilta palstoilta olen viime päivinä Caradosta lueskellut käyttäjien kokemuksia ja lähes ainoastaan kehuja nuo uudet mallit ovat saaneet mm. hinta-laatusuhteestaan ja yksinkertaisesta, toimivasta rakenteestaan. Kantavuuttakin noihin on saatu ihan kohtuullisesti ilmeisen yksinkertaisella rakenteella ja esim. turhan bling-blingin poisjättämisellä.
Caravan-lehden koeajossahan 3/2012 juuri tässä mallissa takatallin seiniin kertynyt kosteus aiheutti syystäkin huolta, mutta nythän esim. tämän vuoden mallissa takatalliin on jo viety lämmitysputket, jotka puuttuivat täysin koeajetusta autosta.
Rinta-Joupilla on tällä hetkellä autosta varsin kohtuullinen 60-vuotisjuhlamallitarjous, jossa tulee melkoisen kattava varustelu mukana. Koeajokin on jo tehty ja nyt taitaa lähteä integroitu Bürstner vaihtoon ja kokeillaan, josko tuollaisella edullisemman sarjan puoli-integroidulla hoituisivat nuo seuraavat reissut koti- ja ulkomaille? Koeajoin sekä 150 heppaista robottiautomaatilla että 130 heppaista tavallisella manuaalilla ja verkkaisen nykivä automaatti ei kyllä iskenyt ainakaan minulle, joten perusmallin 130 Multijet-manuaali tuntuu ainakin itselle luontevimmalta vaihtoehdolta.
Kantavuutta ainakin pitäisi tulla vaihdon yhteydessä rutkasti lisää. Käyttömaksu/vero muuttuu tosin taas painonmukaiseksi, mutta pidetään tarpeen mukaan tiukemmin auto pois liikennekäytöstä, jos ei ole tarvetta sunnuntaiajeluun.
Miten lienevät nuo uudet Euro5-moottorit? Useampikin kirjoittaja väitti saksalaisilla keskustelufoorumeil la, että kulutus olisi jopa pienentynyt vastaavan kokoisiin ja tehoisiin edellisen sukupolven (Euro4) Ducato-moottoreihin verrattuna? Onko tästä kokemuksia?
Onko kellään kokemusta Caradon m-autoista?
Onko kellään kokemusta Caradon m-autoista?
Meinaatko vaihtaa Hymerin Caradoon vai kiinnostaako auto muuten lähipiiriä ? Kerro vähän tarkemmin millaista Caradoa ja minkä ikäistä ?
Off-Topic:Jospa nyt onnistuisi, kun tavoiteltavaa tyyppiä alkaa olla siinä hintaluokassa, että pystyy juuri ja juuri hankkimaan.
Tavaratila on useimmille tärkeä asia. Nyt tiedän, että takakeittiöautojaki n on sitten erilaisia - tavaratilattoman tunnistaa kuljetusboksista katolla tai takaseinässä. Oma kokemus on sellaisesta, jonka ainoa ulkoinen lokero veti sähköjohdon ja pienen grillin, ei muuta.No eihän tunnista minulla on poksi telineessä ihan vaan agrekaatiavarten
Eihän noita takatallejakaan aina ole ollut olemassa, mutta kovasti ovat yleistyneet.