Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: pamaus - 13.06.2017 kello on 09:51
-
Näyttää olevan saksalaisilla kaikilla koteroilla tuo 100 lätkä perässä.
Mitähän se vaatii, että tuollaisen lätkän saa ja millä perusteella.
(https://karavaanari.org/kuvat/1497336402.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1497336522.jpg)
-
Näyttää olevan saksalaisilla kaikilla koteroilla tuo 100 lätkä perässä.
Mitähän se vaatii, että tuollaisen lätkän saa ja millä perusteella.
(https://karavaanari.org/kuvat/1497336402.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1497336522.jpg)
Tekisköhän sillä mitään täällä Suomessa ::)
-
Kitkavetopään, lisäjarruvalon, alle kuusivuotiaat renkaat muistaakseni ja katsastuksen edellisistä.
Mietin aikoinaan, että tuskin olisi tullut ongelmaa jos olisi liimannut ite satasen lätkän perään Saksaan tullessa. En niin tehnyt. Moottoritiellä en ole nähnyt nopeusvalvontaa, paitsi tietyömailla.
-
Tuossa vm.90 detskussa ei lisäjarruvalosta tietoa. Ja 100 lätkä.
(https://karavaanari.org/kuvat/1497342258.jpg)
-
Tuossa vm.90 detskussa ei lisäjarruvalosta tietoa. Ja 100 lätkä.
Eikä ainakaan muutaman vuoden ikäisissä ole kitkapäätä.
Lisäjarruvalolle ei tavaraperäkärryissä oikein ole paikkaakaan.
-
Kitkavetopään, lisäjarruvalon, alle kuusivuotiaat renkaat muistaakseni ja katsastuksen edellisistä.
Eikös tuota kannattaisi nyt Suomessakin puskea vastaava laki läpi jos kerran jarruttomillekin ovat nyt 100km/h sallimassa ???
-
Tuosta:
http://www.dekra.de/de/tempo-100-fuer-gespanne
En jouda nyt suomentelemaan.
-
Kitkavetopäitä on ainakin noihin vanhoihin vaunuihin vaihdettu jossa on 100 lätkä
(https://karavaanari.org/kuvat/1497358143.jpg)
-
Tuosta:
http://www.dekra.de/de/tempo-100-fuer-gespanne
En jouda nyt suomentelemaan.
Aika paljon on painorajoja ja myös rajoitteita vetoautolle.
Renkaat alle 6 vuotta ja vähintäin L nopeusluokka.
Vetoauton vetomassa ei saa ylittyä. ;)
koukun pysty kuorma pienemmmän lukeman mukaan. Eli auton, koukun tai vetopään.
Lukkiutomattomat jarrrut vetoautossa.
Rekisteri-otteiden kanssa esimerkiksi Dekran toimistoon jossa katsovat onko mahdollista saada ja jos on tekevät paperit ja antavat tarran. Myös ulkomaille rekisteröidyt perävaunut käy.
-
Onko asia sitten niin, että jos vetoauto vaihtuu lätkä ei enää ole voimassa? Eli tuo on yhdistelmäkohtainen eikä vaunukohtainen rajoitus
-
Kyllä siellä puhutaan molempien sopivuudesta, mutta varmaksi en uskalla sanoa, on sen verran paljon teknistä sanastoa että tällä taidolla tulee helposti virhe.
Siellä on paljon erilaisia vetopaino laskenta kaavoja joista osa koskee autoa.
Sekä osa määräyksistä, kuten ABS jarrut.
P.s. eikös suomessa ole TUV nord;in toimisto. Sieltä kysyy niin selviää.
-
Eikä ainakaan muutaman vuoden ikäisissä ole kitkapäätä.
Lisäjarruvalolle ei tavaraperäkärryissä oikein ole paikkaakaan.
Ainakin 2007 oli jo "Soliferin tehtaalta" tulleissa leveissä malleissa vakiona, kitkavetopää.
Toisaalta, eipä nuo ole nopeuksia mittaillut. Kerran "Jäätelökauppias" heristi sormea kun Kasselin mäkeen otin vauhtia ::)