Karavaanarin keskustelufoorumi
Matkailukeskustelut => Matkailu ulkomailla => Aiheen aloitti: smy - 11.06.2017 kello on 17:39
-
Kattelin tuossa niin aika ikävästi on tuo hinnoittelu Finnlinesillä. Tuo auto pituus enintään 6m. Muilla yhtiöillä tuo raja kun on 7m.
Mulla on auton pituus muutaman sentin tarkkuudella 6m, mutta tuo polkupyöräteline menee sen yli sitten. Eli tässä ei liene vaihtoehtoja kuin ruuvata teline irti laivamatkan ajaksi tai sitten maksaa lisää. Onko muilla kokemuksia kuinka tarkkoja nuo ovat olleet...
-
Joskus olen maksannut etukäteen yhdistelmästä lisämetrejä ja joskus taas en.
Eivät ole mittailleet kertaakaan, mutta meillä on niin pitkä yhdistelmä, että olisi harmi jäädä satamaan jos laiva onkin täyteen buukattu.
-
Kattelin tuossa niin aika ikävästi on tuo hinnoittelu Finnlinesillä. Tuo auto pituus enintään 6m. Muilla yhtiöillä tuo raja kun on 7m.
Mulla on auton pituus muutaman sentin tarkkuudella 6m, mutta tuo polkupyöräteline menee sen yli sitten. Eli tässä ei liene vaihtoehtoja kuin ruuvata teline irti laivamatkan ajaksi tai sitten maksaa lisää. Onko muilla kokemuksia kuinka tarkkoja nuo ovat olleet...
Laivoissa on tietty määrä metrejä ja jos jokainen varastaa puolikkaan, jää melkoinen määrä autoja rannalle.
Pyöräteline 6m autossa aiheuttaa taatusti tarkistuksen.
-
Joissakin paikoissa kuulemma sähköinen mittaus?
-
Finnlinkillä valokenno mittaa ja ainakin Travemundessa on sama systeemi.
-
Minä kerran kysyin Naantalissa, josko voisin antaa itseltäni metrin seuraavalle...
Ei käynyt, vaikka mun piskuisessa on pituutta vain 5 m. Hangosta Paldiskiin minunkin on oltava tarkkana, kun raja alkaa 5 metristä. Kerran kysin, josko pitää ottaa fillari sisään, mutta ei tarvinnut, kun oli muutenkin tilaa.
-
Niin äsken ajoin laivaan ei ollut mitään ruuhkaa.
Minun yhdistelmä oli aika tasan tarkkaa 12 m plus pyöräteline.
Olisko ollut 60€ lisämetri. Ostin 13 metrin paikan.
-
Minne olet Pamaus matkalla?
-
Huomenna Lybeck. Siitä pikkuhiljaa Legolandin kautta Ruotsiin.
-
Pyöräteline 6m autossa aiheuttaa taatusti tarkistuksen.
Nyt oikeasti. Onko kokemusta?
Ikinä ei ole tarkastettu 5,99 pitkää, pyöräteline pyörineen ollut mukana usein. Tällä kertaa ei, mikä oikea valinta. Mitä paremmin osaa "säätää" esim julkisten kanssa sen vähemmän tarvii pyöriä.
-
Kiitokset, eipä tuo kyllä ollut kuin 130eur 6-8m autollekaan +2 aikuista ilman hyttiä päivävuorolla juhannusviikolle.
Nuo sillat ja lautat näyttävät rosvoavan aika huimasti. Joka paikassa se sama 6m raja....
Goteborg-Frederikshavn välin näyttäis kyllä saavan alle satasella joka tulisi varmaan kokonaisuutena ruotsin kautta kulkiessa halvimmaksi. (vaikka löpöä vähän palaakin).
Mutta tässä nyt on laskeskellut että olisiko Via Balticaa pitkin kuitenkin kokonaisuudessaan fiksumpi päästä eurooppaan.
Tulis sitten omia aikojaan takasin länsireittiä ja jos jaksaa hoitelis lapin reissun siinä samalla.
Pää täynnä ajatuksia mutta ei päätöksiä...
-
Ajo kilometrit ei hampuriin paljon heitä, ainoastaa jos siltoja kiertää tulee parisataa lisää ja Varberg- Grenåå on halvin. Aamulaivassa tanskaan. Stena lines. Illalla kerkeää hyvin kappelskär- Varberg välin ajaa ja sataman vieressä on ilmainen yöpymis paikka
-
Nyt saattoi löytyä Ruotsin kautta hyvä vaihtoehto:
Trelleborg-Rostock, 107-170eur hintahaarukassa juhannuksen jälkeisellä viikolla. Ja säästää kilometrejäkin verrattuna muihin kalliimpiin vaihtoehtoihin...
-
Nyt oikeasti. Onko kokemusta?
Ikinä ei ole tarkastettu 5,99 pitkää, pyöräteline pyörineen ollut mukana usein. Tällä kertaa ei, mikä oikea valinta. Mitä paremmin osaa "säätää" esim julkisten kanssa sen vähemmän tarvii pyöriä.
On. Finnlinesiltä tuli lisälasku, pienestä 70cm ylityksestä. Travessa oli valokenno mitannut.
Finnlinkillä, meinasivat laskuttaa 7m paikan sprintterille, kinasin vastaan ja sanoin, että tarkistakaa sieltä portilta. Tulos oli 5,99m, eli meni sillä 6m paikalla, mikä oli bookattu.
Ennen valokennojen tuloa portille, joskus pari poikaa mittaili autoja jonossa.
-
Tuo on sitten tullut sen jälkeen, kun viimeksi oli pyörät mukana. Aiemmin ei koskaan mitattu. Helsingissä tapasin kysyä, että otanko pyörät sisälle. Travessa en.
-
Nyt oikeasti. Onko kokemusta?
..
Mulla on N:li<>K:skär -välistä. Siitähän tässä ketjussa oli kait kyse..
Useat kerrat m/p matkalla 6.5m auton perässä 4pp-teline koslia täynnä. Ja kun täyttä on ollut, on sinne mariannemerkin alle joskus hlöauton keulaakin tungettu - ihan ahtaajan toimesta.. aatella jos olisin siitä ½ metristä maksanut, olisin pitänyt "pyhästä tilastani" kiinni :laugh:
-
aatella jos olisin siitä ½ metristä maksanut, olisin pitänyt "pyhästä tilastani" kiinni :laugh:
Minusta tässä asiassa ei ole mitään vitsikästä. >:(
Vai olisiko sinusta, jos viimeisenä autona jäätkin rannalle, kun muutama edellinen on ostanut 7m koslalleen vain 6m paikan?
-
On. Finnlinesiltä tuli lisälasku, pienestä 70cm ylityksestä.
Jos hintaluokat ovat metrin välein, niin onko tuo todella "pieni" ylitys?
-
Minusta tässä asiassa ei ole mitään vitsikästä. >:(
Vai olisiko sinusta, jos viimeisenä autona jäätkin rannalle, kun muutama edellinen on ostanut 7m koslalleen vain 6m paikan?
Mulla jäi kerran linja-autokin Tallinnan satamaan, vaikka oli paikka tilattu.....
Oli ylibuukattu. Matkustajat vilkutti mulle laivasta ja kysyivät sitten, kui mää sinne rannalle jäin ruikuttamaan.
No toisaalta, pitäisiköhän hommata sellainen metrin mittainen pyörätarakka taakse, vaikkei pyöriä olisikaan. Saisi sitten tällä töpöllä 5 metrisellä hyödynnettyä sen maksetun 6 metrin paikan. :)
-
Minusta tässä asiassa ei ole mitään vitsikästä. >:(
Vai olisiko sinusta, jos viimeisenä autona jäätkin rannalle, kun muutama edellinen on ostanut 7m koslalleen vain 6m paikan?
::) Hmm.. meinaakko, että jos laivayhtiö on myynyt esim. 50 kpl 7m autopaikkoja, että kaikki 350 kansimetriä kaistaa täytetty? Vaikka seassa olisi joku "syntinen", niin uskon että montakymmentä kertaa enempi on "vajaita" - yhtiö voittaa kuitenki.. 8)
Rannalle jäänti on varmaan enempi myöhästymisen tuomaa poistippumista järjestelyistä. Varsinki tuolla Naantalivälillä en ole koskaan nähnyt täyttä laivaa - ei se tarkoita sitä, etteikö niin ole ollut. Ei vain ole osunut kohdalle vaikka sesonkinakin menty.
-
::) Hmm.. meinaakko, että jos laivayhtiö on myynyt esim. 50 kpl 7m autopaikkoja, että kaikki 350 kansimetriä kaistaa täytetty? Vaikka seassa olisi joku "syntinen", niin uskon että montakymmentä kertaa enempi on "vajaita" - yhtiö voittaa kuitenki.. 8)
Rannalle jäänti on varmaan enempi myöhästymisen tuomaa poistippumista järjestelyistä. Varsinki tuolla Naantalivälillä en ole koskaan nähnyt täyttä laivaa - ei se tarkoita sitä, etteikö niin ole ollut. Ei vain ole osunut kohdalle vaikka sesonkinakin menty.
Tukholmassa sekä siljan että viking rannassa joka kesä jää joku pois ylipitkin takia. Heinäkuussa on aika tunku ja siellä on paljon vaunu yhdistelmiä ja matkailuautoja. Kymmennen puolen metrin heittoa on viisi metriä eli täydessä laivassa jää pois joku.
-
Tukholmassa sekä siljan että viking rannassa joka kesä jää joku pois ylipitkin takia. Heinäkuussa on aika tunku ja siellä on paljon vaunu yhdistelmiä ja matkailuautoja. Kymmennen puolen metrin heittoa on viisi metriä eli täydessä laivassa jää pois joku.
Olikohan se karavaanarien syytä, että mä jäin turistibussin kanssa rannalle...? :)
Itse asiassa rannalle jäi toinenkin bussi. 24 m verran oli sitten liian vähän tilaa.
-
^
Olisko laivayhtiön tarkoituksen mukaista ylibuukkausta. Bussifirmahan/matkanjärjestähän heille ei maksa juuri mitään bussin paikasta - usko on matkalaisten rahankäytössä laivalla.. joskus hinnastossa ihmetytti ;)
-
Jos hintaluokat ovat metrin välein, niin onko tuo todella "pieni" ylitys?
Ei ollut, enkä kritisoinutkaan laivayhtiön toimintaa mitenkään. Lasku maksettiin, heti kun se tuli.
Mittavirhe oli syynä, eikä mitenkään tietoinen, puhdas työtapaturma.
E: Niinkuin tuossa muutamat jo ovat postanneet, ei ole kiva olla se, joka jää rannalle ruikuttamaan, vaikka varma paikka on bookattu.
Luulisin, että taas kun lomakausi on käynnissä ja laivapaikat olleet jo kuukausia kiven alla, nuo pituudet ovat entistä tarkemmassa syynissä.
Finnlinkillä ei yhtään helpottanut, kun kolmatta venettä ei siihen lupauksista huolimatta, saatukaan takaisin. Venttapaikoilla on jatkuvasti kymmeniä autoja.
-
Varasin ensi viikoksi menomatkan Kapellskäriin....
Hintaa tuli 59€ korkeasta autosta ja parista matkustajasta.
Eipä ollut mitään alekortteja takataskussa, jotta olisi saanut halvemmalla. Onneksi parit sapuskat sentään kuului hintaan.
-
Ihan ok näin kesällä. 39 euroa maksoin toukokuun lopun menosta, tosin yksin.
-
Liittyy löyhästi....
Mistä saa helposti ja läheltä Ruotsin Kruunuja Kapellskäriin rantautuessa?
Yleensä maksan kortilla, mutta jotain pikkusälää vois ostaa rahalla läpikulkumatkalla.
-
Seinästä satamasta. Pankkiautomaatista siis.
Ei näemmä olekaan enää
http://www.varligger.se/view/poi/bankomat/kapellsk%C3%A4r Norrtäljessä lähin tuon mukaan
-
Seinästä satamasta. Pankkiautomaatista siis.
Ei näemmä olekaan enää
http://www.varligger.se/view/poi/bankomat/kapellsk%C3%A4r Norrtäljessä lähin tuon mukaan
Hyvä tietää....
Ei tarvii jäädä sitä varten sitten sataman nurkille pyörimään.
-
Juurikin ollaan malmön satamassa traveen menossa, kysyin check inissä otanko pyörät sisään ( auto 596 cm) ja vastasi ettei se niin tarkkaa ole 😂 koskee trailereita ym. Saas nähdä tuleeko lasku perässä jos kennolla vielä mittaavat.