Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Primus => Aiheen aloitti: LMC-99 - 16.04.2017 kello on 10:45
-
Siis paneelissa oleva merkkivalo punainen led, syttyy jonkin ajan kuluessa vaikkapa yöllä, ilmoittaen että kaasu loppu. Täys kaasupullo kyllä on, kuitattaessa -on / off- napista vikailmoituksen, lähtee taas tulille? Missähän vika piilee..pääsiäiseks i ostin akrimarketista täyden pullon, tokkopa tuolla merkitystä, kunhan ilmoitin.
-
Likaista kaasua tai säädin rikki ja paine putoaa liiaksi, tai....
Elektroniikkavika.
etc.
-
Jahka tästä kotiin pääsen niin koitan vaihtaa paineensäätimen,sen osaan vaihtaa, muu on sitten enempi hebreaa.
-
Siis paneelissa oleva merkkivalo punainen led, syttyy jonkin ajan kuluessa vaikkapa yöllä, ilmoittaen että kaasu loppu. Täys kaasupullo kyllä on, kuitattaessa -on / off- napista vikailmoituksen, lähtee taas tulille? Missähän vika piilee..pääsiäiseks i ostin akrimarketista täyden pullon, tokkopa tuolla merkitystä, kunhan ilmoitin.
Ei se punainen valo ilmoita, että kaasu on loppu vaan, että lämmitin ei ole syttynyt ja siihen voi olla montakin syytä. Mikä on akun jännite?
-
Ei se punainen valo ilmoita, että kaasu on loppu vaan, että lämmitin ei ole syttynyt ja siihen voi olla montakin syytä. Mikä on akun jännite?
Jännitettä en ole päässyt mittaamaan, vielä matkalla. Kaasu pullonvaihdoin uuteen, edellinen pullo kesti 2 vrk, pullon vaihtamisen jälkeen ajoa n.50 km ja taas kaasulämmitys lopetti toimimasta.Ylimäärä inen sähköpatteri avustaa ensi yön lämpimänä pitämistä, onneksi on sähköä saatavilla.
-
Lisäyksenä vielä, että ainakin toinen kahdesta kiertovesi pumpusta pitää kohtalaista krohinaa pyöriessään (rasvattu on) ei ihan hiljainen normi ääni. Ylempi aguafleksin ja alempi pierburg, toinen noista " krohisee" pyöriessään.
-
Minulla palopesän hajoaminen alko oireilla juurikin noin, välillä ei syttyny ja merkkivalo syttyi, kuittaamalla toimi taas. Ongelma ilmeni myös pakoputken nokeentumisena.
-
Minulla palopesän hajoaminen alko oireilla juurikin noin, välillä ei syttyny ja merkkivalo syttyi, kuittaamalla toimi taas. Ongelma ilmeni myös pakoputken nokeentumisena.
Palopesä uusittu hiljattain..nuohouk sen voisin suorittaa, kiitos vihjeestä.
-
Lisäyksenä vielä, että ainakin toinen kahdesta kiertovesi pumpusta pitää kohtalaista krohinaa pyöriessään (rasvattu on) ei ihan hiljainen normi ääni. Ylempi aguafleksin ja alempi pierburg, toinen noista " krohisee" pyöriessään.
Irroita ne vesipumput vuorotellen ja käynnistä lämmitin välillä, jompi kumpi voi saada ongelman aikaan. Palopesän olen minä korjannut ja sen pitäisi olla kunnossa.
-
No niin, pääsiäismatka on tehty n.500km ja kotipihassa ollaan:
-Viimme yö meni ihan kivasti roikanpäässä pannu pelas kuin enkeli, kaasu & sähkö kytkettynä. (Pumpun "krohinalla" höystettynä).
Ja matkaan lähdettiin kotia kohti hyvällä mielellä--ajoa 20km niin taas lämmitys tyssäsi, punainen led syttyi.
Kotiin päästyä seuraavat toimenpiteet tehty:
- Uusittiin paineen tasaaja letkuineen.
- Puhallettiin paineilmalla pakokaasu aukko auton kyljestä -> valkoista "töhnä palluroita" ym tuli jonkin verran pihalle.
- Mitattiin akun kapasiteetti auton käymättä, lukema 10,63v
- Käydessä akun lukema 13,80-14,20v eikä muuttunut juuri pannun lähtiessä tulille, kaasulla.
(Auto ei ollut roikan päässä).
Ajatuksena oli että näiden toimenpiteiden jälkeen koeajoa, mutta ennen kotiin tuloa oikean etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti aika kovalla rutinalla.
mjo:lle ym osallistujille terkkuja että seuraavaksi kun laakeri pyörään on vaihdettu ja koeajo tehty, niin kokeilen tuota kiertovesi pumpun irroitusta, ylempi vaihdettiin syksyllä alempaan ei olla koskettu vaihto mielessä.
Näillä mennään..
-
Akku ei kyllä oo kunnossa tuolla jännitteellä. Verkkovirrassa pelannut kun laturi antanut riittävän virrantarpeen tai kun auto käy ja saa riittävästi sähköä.
-
akun jänniteestä päätellen se on sökö....
-
akun jänniteestä päätellen se on sökö....
Minkälaista akkua suosittelet, tuo nykyinen ei kolmea vuotta ole ollut käytössä, merkkiä en nyt muista mikä on.
-
yleisin syy miklsi akku viottuu on sen pääseminen täysin tyhjäksi mikä varsinkin näissä kausi kulkimissa on toden näköistä.
Minkälaista akkua suosittelet, tuo nykyinen ei kolmea vuotta ole ollut käytössä, merkkiä en nyt muista mikä on.
itse ostaisin normi starttiakun ja niin ison kuin tilaan mahtuu. monet suosii kalliimpia fiksumpia akkuja mutta minun mielestä niissä ei vielä saa vastaavaa hyötyä rahoillensa...
asiasta toistamieltä olevat varmasti kertoo näkemyksensä ja mieluummin perusteltuna.. mulla on vaon amppeeritunnit ja eurot
€/Ah
-
Starttiakku on suunniteltu antamaan suurta virtaa lyhytaikaisesti. Vapaa-ajan akku pitkäaikaiseen kuormitukseen pienellä virralla.
Oliko nykyinen akkun mätänetin hinnat alkaen?
-
Starttiakku on suunniteltu antamaan suurta virtaa lyhytaikaisesti. Vapaa-ajan akku pitkäaikaiseen kuormitukseen pienellä virralla.
Oliko nykyinen akkun mätänetin hinnat alkaen?
myös startti akku kykenee antamaan pienellä virralla pitkäaikaisesti virtaa ja tarpeen vaatiessa syöttämään invertterille lyhytaikaisesti isojakin virtoja.
-
Niin pystyy. Itse käytän mielummin käyttötarkoitukseen suunniteltua. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
-
No niin, pääsiäismatka on tehty n.500km ja kotipihassa ollaan:
-Viimme yö meni ihan kivasti roikanpäässä pannu pelas kuin enkeli, kaasu & sähkö kytkettynä. (Pumpun "krohinalla" höystettynä).
Ja matkaan lähdettiin kotia kohti hyvällä mielellä--ajoa 20km niin taas lämmitys tyssäsi, punainen led syttyi.
Kotiin päästyä seuraavat toimenpiteet tehty:
- Uusittiin paineen tasaaja letkuineen.
- Puhallettiin paineilmalla pakokaasu aukko auton kyljestä -> valkoista "töhnä palluroita" ym tuli jonkin verran pihalle.
- Mitattiin akun kapasiteetti auton käymättä, lukema 10,63v
- Käydessä akun lukema 13,80-14,20v eikä muuttunut juuri pannun lähtiessä tulille, kaasulla.
(Auto ei ollut roikan päässä).
Ajatuksena oli että näiden toimenpiteiden jälkeen koeajoa, mutta ennen kotiin tuloa oikean etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti aika kovalla rutinalla.
mjo:lle ym osallistujille terkkuja että seuraavaksi kun laakeri pyörään on vaihdettu ja koeajo tehty, niin kokeilen tuota kiertovesi pumpun irroitusta, ylempi vaihdettiin syksyllä alempaan ei olla koskettu vaihto mielessä.
Näillä mennään..
Ihankuin olisi akusta yksi kenno oikosulussa.
-
Starttiakku on suunniteltu antamaan suurta virtaa lyhytaikaisesti. Vapaa-ajan akku pitkäaikaiseen kuormitukseen pienellä virralla.
Oliko nykyinen akkun mätänetin hinnat alkaen?
Mätänetistä ostin vapaa-ajan bosh 120 ampeeri tunnin akun..no tänä aamuna kun auto yön pihalla seisoi, niin mittasin 12,35v..