Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: velnum - 22.03.2017 kello on 14:49
-
LMC Matkailuauto 566 / -Fiat Ducato 2l petrol/90. Taka akselikeskitteiset levikepalat, kokemuksia käytöstä kaipailisin ^-^
Itselläni pakko taka-akselille jos laittaa alle 15"vanteen "et" menee liaan syvälle ja rengas hankaa muuten iskunvaimentimen.
Ducato 14 tuuman vanhemman mallin vanne et vähän hieman erilainen se kyllä menee suoraan heittämällä ongelmitta
taka-akselistoon luonnollisesti.
http://www.hansen-styling-parts.de/Wheel-spacers-Fiat-Ducato-15-inch-type-230-244-280-290-5x118
(https://karavaanari.org/kuvat/1490186955.jpg)
-
Ennen sanoivat, että spacerit johtavat hylkyyn katsastuksessa - liekö toisin nykyään kun trafin linnaketta nakerretaan..
-
Kait se vähän riippuu spacereista. Olen nähnyt auton jossa ne oli ihan muutoskatsastettu otteeseen. Oleellista on että pulteissa riittää pituus ja että vanteiden keskitys navasta säilyy jos vanteet/pyörännavat on alkujaan keskittävää mallia.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
-
Todennäköisin akseli keskittävissä levike paloissa on selvä momentti on millä vedetään kiinni ja omilla erillis pulteilla näköjään tulevat.
Caravanliikkeet myyvät noita näköjään mitä ovat nimenomaan ducato matkailuauton alustaisille valmistettu. Minä en jaksa uskoa että kovin laittomia olisi että lähtisivät myymään ja tarjoamaan.
-
vähän kaksipiipuinen juttu. käytännössä kaikki spacerit on kielletty. mutta jos vanne valmistaja myy sarjaa johon se kuuluu, se on lailinen
-
Kyllä näyttäs olevan näin näköjään, tarkemmin nyt kun tuli kirjallista tietoa haettua. Vanteen valmistajan tekemää levikepalaa saa käyttää, kun on TÜV-hyväksytyt etäisyyslevyt merkintä mukana .Leimalle on turha viedä jos nämä nämä asiat ei oo kirjallisesti vanne valmistajan todistella mukana näytettävissä katsurille ???