Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: JuhaL - 27.02.2017 kello on 17:23
-
Tutun Ajovarusteessa on meidänkin Polar huollettu jo useamman vuoden. Ystävällinen henkilökunta ja asiallinen toimiva palvelu. Suosittelen.
Seuraava huolto heillä taas keväällä.
Polarin kosteus-/tiiveystakuulla ei ole enää Suomessa katetta maahantuojan konkurssin jälkeen, tämä on testattu =(
Vaunu tuli kuntoon, mutta tehdas ei osallistunut kustannuksiin.
-
Tutun Ajovarusteessa on meidänkin Polar huollettu jo useamman vuoden. Ystävällinen henkilökunta ja asiallinen toimiva palvelu. Suosittelen.
Seuraava huolto heillä taas keväällä.
Polarin kosteus-/tiiveystakuulla ei ole enää Suomessa katetta maahantuojan konkurssin jälkeen, tämä on testattu =(
Vaunu tuli kuntoon, mutta tehdas ei osallistunut kustannuksiin.
Ihmettelen.
-
Tutun Ajovarusteessa on meidänkin Polar huollettu jo useamman vuoden. Ystävällinen henkilökunta ja asiallinen toimiva palvelu. Suosittelen.
Seuraava huolto heillä taas keväällä.
Polarin kosteus-/tiiveystakuulla ei ole enää Suomessa katetta maahantuojan konkurssin jälkeen, tämä on testattu =(
Vaunu tuli kuntoon, mutta tehdas ei osallistunut kustannuksiin.
Alla kopio HelsinkiCaravanin huoltopomon mailista tältä aamulta. Hekin huoltavat noita tehtaan lukuun.
Terve Esko,
Polarin koritakuun myöntää tehdas edellyttäen, että kosteusmittaukset ovat tehty ajallaan ja raportoitu tehtaalle.
Polarin maahantuonti muuttui kun tehdas myönsi Polarin yksinoikeuden Carawall Oy:lle (myöhemmin SoliferCenter).
Yksittäisiä polareita ovat tämän jälkeen myyneet muutkin kauppiaat.
Mekin huollamme, korjaamme ja toimitamme vielä osia Solifereihin ja Polareihin vaikka myyntiedustus onkin päättynyt.
Esa Muuronen
-
Meillä oli Polar kosteusmitattu vuosittain Carawall Oy:ssä konkurssiin saakka ja sen jälkeen valtuutetussa Turun Ajovaruste Oy:ssä.
Mittaukset oli asianmukaisesti merkitty myös huoltokirjaan. Eipä ollut tästä mitään apua, tehdas ei korvannut pientä vuotovahinkoa.
Ehkä sekä myyjän että maahantuojan konkurssit yhdessä katkaisivat takuun... Thumbd
-
Meillä oli Polar kosteusmitattu vuosittain Carawall Oy:ssä konkurssiin saakka ja sen jälkeen valtuutetussa Turun Ajovaruste Oy:ssä.
Mittaukset oli asianmukaisesti merkitty myös huoltokirjaan. Eipä ollut tästä mitään apua, tehdas ei korvannut pientä vuotovahinkoa.
Ehkä sekä myyjän että maahantuojan konkurssit yhdessä katkaisivat takuun... Thumbd
Jospas tuo Caravall ei lähettänyt tehtaalle tuota huoltokirjasta repäistävää osaa. Thumbd
Eli löperö putiikki, Esa sanoi jotta ei raportoitu niin ei takuuta. :(
-
Tehdas haluaa dokumentin tehdystä mittauksesta. Miten muuten se voi todentaa mahdollisessa ongelmatapauksessa korvaus velvollisuutensa.
Huoltoliike/myyjä voi jäkikäteen kynäillä vaikka millaisia mittaus tuloksia niin halutessaan että korvaus velvollisuus saadaan siirrettyä jollekin toiselle.
-
No jos se on kauppiaan myöntämä takuu, tai itse asiassa maahantuojan myöntämä ja tehtaan tekemä sopimus, niin tässäkin tapauksessa maahantuoja konkurssissa. Kenenkään ei tarvitse olla takuu velvollinen. Tehdas voi pestä kätensä. Selittäkööt joku toinen paremmin.
Myyntitilastoja kun katsoo, niin pian on Polar nurin. Varmaan toinen syy miksi vältellään korjauksia.
-
Tehdas haluaa dokumentin tehdystä mittauksesta. Miten muuten se voi todentaa mahdollisessa ongelmatapauksessa korvaus velvollisuutensa.
Huoltoliike/myyjä voi jäkikäteen kynäillä vaikka millaisia mittaus tuloksia niin halutessaan että korvaus velvollisuus saadaan siirrettyä jollekin toiselle.
Juuri näin kuten Helsinkicaravanin huoltobosse sanoi.
Polarin koritakuun myöntää tehdas
edellyttäen, että kosteusmittaukset ovat tehty ajallaan ja raportoitu tehtaalle.
Polarin maahantuonti muuttui kun tehdas myönsi Polarin yksinoikeuden Carawall Oy:lle (myöhemmin SoliferCenter).
-
^ mutta on eri asia mitä maahantuoja on tehtaan kanssa sopinut.. ja tässä tapauksessa se on konkurssissa. Ei oo ihan yks selitteinen asia. Tehtaan ei tarvitse ottaa vastuuta asiasta. Eri asia taasen että oletetaan tuotteen kesto ikä. Ei laki tunne takuuta millään tavalla. Ja voihan se tehdas sanoa, että ei oo toimitettu ja olisi oikeasti toimitettu kosteuspöytäkirjat.
-
Tehtaan ei tarvi ottaa vastuuta, vaikka tehdas on myöntänyt takuun ja voihan se silti valehdella???
Menee jo trollailun puolelle tuollainen höpöttäminen. Ainakaan ei tarvi kenenkään todesta ottaa. Kuka tässä laista on puhunut, takuu on sopimusasia, jonka puitteita lait säätelevät.
-
Polarin tehdas ei ole konkurssissa, ihan vastuutonta höpötystä >:D
Juuri julkaisivat uusia malleja Tukholman näyttelyssä , ostivat Cabbyn konkurssipesän varaosamyynnin jne. http://www.polarvagnen.com/
Tää on taas niitä Trumppimaisia "twiittauksia" .
-
Myyntitilastoja kun katsoo, niin pian on Polar nurin. Varmaan toinen syy miksi vältellään korjauksia.
Laittaisitko ne myyntitilastot esille?
Yrityksen sivuilla kerrotaan henkilökunnan kasvattamisesta koska kysyntä ja tilauskanta on kasvanut. Minusta tuo ei ole merkki nurinmenosta vaan kasvamisesta.
-
Takuu on ylimääräinen etu kuluttajalle ja siksi takuun ehtoja kannattaa noudattaa. Olennaista myös on kuka on takuun myöntänyt: myyjä, maahantuoja vai tehdas. Varsinaisesti takuusta vastaa vain takuunantaja.
Ihan toinen juttu on virhevastuu, joka kestää jopa vuosikausia. Virheestä vastaa yleensä myyjä, toissijaisesti maahantuoja ja viimekädessä valmistaja.
Seuraavassa linkissä aika vahva kooste virhevastuusta:
http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/
-
Meneekös esim Concorde jne nurin kun niitä myydään muutama vuodessa ?
Mites LMC kun niitä myytiin vuosia Suomessa vain 2-5 kpl/vuosi ?
Ihme logiikkaa, mutta ymmärtäähän sen..... kun tietää tuon mielen vaihtelut.
-
No jos se on kauppiaan myöntämä takuu, tai itse asiassa maahantuojan myöntämä ja tehtaan tekemä sopimus, niin tässäkin tapauksessa maahantuoja konkurssissa. Kenenkään ei tarvitse olla takuu velvollinen. Tehdas voi pestä kätensä. Selittäkööt joku toinen paremmin.
Myyntitilastoja kun katsoo, niin pian on Polar nurin. Varmaan toinen syy miksi vältellään korjauksia.
Tehtaan sivuilla kerrotaan 7 vuoden kosteustakuusta ja muutenkin tehtaan myöntämistä takuusta. Väitätkö, että siihen tietoon ei voi luottaa?
-
Muuten asiaan puuttumatta, mutta joskus maahantuoja ottaa takuun omalle kontalleen ja saa tuotteen ostohintaa alaspäin.
Aika yleinen käytäntö maahantuonti kaupassa missä tavaramäärät ovat kohtalaisen pieniä.
-
http://liikkuvakoti.fi/yhdistyksesta/rekisteroinnit (http://liikkuvakoti.fi/yhdistyksesta/rekisteroinnit)
Tuolla näkyy kaikkien tilastot..
-
http://liikkuvakoti.fi/yhdistyksesta/rekisteroinnit (http://liikkuvakoti.fi/yhdistyksesta/rekisteroinnit)
Tuolla näkyy kaikkien tilastot..
eiköhän suomi oo melko marginaalinen myyntimaa kalustolle...
-
eiköhän suomi oo melko marginaalinen myyntimaa kalustolle...
No ei näemmä vuosimyynnit kovia ole Ruotsissakaan Polarin osalta v 2016 n.140 kpl? (jokunen myyty Soliferkin (ilmeisesti 4kpl?) vähennetty tuosta pois)
Konkaan mennyt Cabby 136kpl ja kabe 785kpl samana vuonna.
-
Kauan sitten jo hypännyt pois alkuperäisestä kysymyksestä, nyt on aiheena kumman isällä on isompi.....
-
Viime vuoden luvut uupuvat vielä mutta sitä edellisiltä vuosilta faktaa.
http://www.allabolag.se/5561973735/soliferpolar-ab
-
Tässä voi jatkaa takuuasioista.
Kaikki henkilökohtaisuudet moderoidaan jatkossa pois.