Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Petrooli - 2.03.2017 kello on 00:48
-
Onks kukaan ehtinyt vielä tutustumaan?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Sahkotoiminen-tukipyora-2000039811/
Näinköhän tuo toimisi meidän nurmikolla, saati pienessä hangessa.
(https://karavaanari.org/kuvat/1488408733.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1488408785.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1488408805.jpg)
-
Jos aisapainoa saa muutaman sata kiloa niin voi toimiakin.
-
Tuotahan voisi myydä tv-shopissa. ;D
-
Tästä pääset hiukan fiilistelemään :D
https://www.youtube.com/watch?v=HL41y9hLS-I
-
Asiantuntijalausunn oista huolimatta idea on hyvä.
Vaikka Biltema ehtikin ensin, en silti maksa 300€, vaan jatkan kehittelyä omien ajatusteni pohjalta.
Pyöräkin tulee isompi.
On meinaan tuo peräkärry senverran hankala siirreltävä, että tarvii tehdä jotain.
Kunhan ehtis.
-
Niinkauan kun vetopyörä pysyy kovalla soralla tai kaupunkipäällysteel lä kuten videossa niin saattaa jotenkin liikkua, kostealla nurmikolla voi olla hiukan hankalampaa.
-
Minusta tuo nokkapyörämuuveri on kuolleena syntynyt idea; 75kg/~25cm2 - siinä ei kummoista kitkaa kehitellä..
..rampilla tai pysäköintipaikalla. ..
Käyttö sallittu ainoastaan alustalla, jonka kaltevuus on enintään 7 astetta
..tuollainen alle 1:13 kallistus ei kummoinen ramppi ole. Tasamaan laite. Pelkästään kuoppa toisen pyörän alla saa 1tn laitoksen nuljahtamaan siihen oli nokkapyöränä vaikka tönkkö tanko ilman rengasta..
..
Vaikka Biltema ehtikin ensin, en silti maksa 300€, vaan jatkan kehittelyä omien ajatusteni pohjalta.
Pyöräkin tulee isompi.
On meinaan tuo peräkärry senverran hankala siirreltävä, että tarvii tehdä jotain.
Kunhan ehtis.
Jos peräkärryyn moista tarvitsisin, niin kyllä ne rulla/rissat sinne akselilla oleviin renkaisiin laittaisin, en sähköisenä vaan sähköhydraulisina, eli manuaalisesti kytkettävät hydemosat tyyliin http://www.ikh.fi/fi/geroottorimoottori-hmm-12-9-hmm012 romikselta, hydepumppu+12v mosa, hydeakku + 2x 2-toim. venttiilipöytä.. äkkiä nälkä kasvais; lisävenat pöytään->hydr.takatukijalat, kippi jne.. ;D
-
Vähän parempi :laugh:
http://www.campertrolley.com.au/
(http://www.campertrolley.com.au/here/wp-content/themes/Anaximander-Static-child/images/slider-model-CT2500-TAM.png)
-
Asiantuntijalausunnoista huolimatta idea on hyvä.
Vaikka Biltema ehtikin ensin, en silti maksa 300€, vaan jatkan kehittelyä omien ajatusteni pohjalta.
Pyöräkin tulee isompi.
On meinaan tuo peräkärry senverran hankala siirreltävä, että tarvii tehdä jotain.
Kunhan ehtis.
Biltemalta löytyy tällainen manuaalinen laite.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Perakarryn-vetaja-2000033642/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Perakarryn-vetaja-2000033642/)
Tuollaiseen kun asentaisi sähkömoottorin niin voisi samalla laitteella siirrellä matkailuvaunua, traileria, peräkärryä ym.
Miten vaunun siirtelymahtaisi sujua, jos laittaisi sähkökäyttöiseen tasapainolautaan vetokuulan. ;D
http://www.menopelimarket.fi/ProBalance-Tasapainoskootteri (http://www.menopelimarket.fi/ProBalance-Tasapainoskootteri)
-
Biltemalta löytyy tällainen manuaalinen laite.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Perakarryn-vetaja-2000033642/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Perakarryn-vetaja-2000033642/)
Tuollaiseen kun asentaisi sähkömoottorin niin voisi samalla laitteella siirrellä matkailuvaunua, traileria, peräkärryä ym.
Ja ohjaajalle reppu selkään missä akkuja
Miten vaunun siirtelymahtaisi sujua, jos laittaisi sähkökäyttöiseen tasapainolautaan vetokuulan. ;D
http://www.menopelimarket.fi/ProBalance-Tasapainoskootteri (http://www.menopelimarket.fi/ProBalance-Tasapainoskootteri)
Oletko ihan vakavissasi ?
-
Miten vaunun siirtelymahtaisi sujua, jos laittaisi sähkökäyttöiseen tasapainolautaan vetokuulan. ;D
Siinähän sitä olisi viehkeä lisäominaisuus laudalle! Laudan päälle vain joku kiinnitys vaunun nokkapyörälle (vrt. nykyiset lentokoneiden siirtelijät) ja kaukkari jolla voisi käsin käskyttää sitä etäältä esim. puskemaan vain menox, vaikka kuinka se oma gyro sanookin että vehjes on nyt kallistunut taaksepäin. Kyllä jonkin Segwayn jo luulisi jotain vaunuakin jaksavan liikutella ;D
-
Vähän parempi :laugh:
http://www.campertrolley.com.au/
(http://www.campertrolley.com.au/here/wp-content/themes/Anaximander-Static-child/images/slider-model-CT2500-TAM.png)
Ja vähän kalliimpi. Thumbd 3900 dollaria vastaan 299 euroa.
Mailma on täynnä parempia ja vielä parempia kärrinsiirtimiä. Yhteistä niille on se, ettei niitä löydy kotikaupungista hyllystä ja se, että ne maksaa melko paljon tarpeeseen nähden.
Kiinnostas kokeilla tuollaista alle 300 euron vehjettä kuomukärrin keulalle. Saiskohan sillä ajeltua polttopuut takapihan puolelle? Minulla on se Bilteman peräkärryn vetäjä. Se on hyvä peli, mutta tarvii kuitenkin kaverin työntämään, jos aikoo täyttä klapikuormaa hinailla pitkin pihanurmikoita. Jos tuo toimisi klapikärrin vetäjänä, niin sittenhän sitä voisi harkita vaikka vaunun keulalle.
-
Eikös siinä toimis halpa käytetty kiinanmönkijä, pääsis ehkä ilman prkl lauseita ;)
Kun ihan aikuisten oikeasti tuolla Bilteman jutulla tulisi "äitiä ikävä"
-
Onks kukaan ehtinyt vielä tutustumaan?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Sahkotoiminen-tukipyora-2000039811/
Näinköhän tuo toimisi meidän nurmikolla, saati pienessä hangessa.
Miksei tuo toimisi, ainakin miesvoiman päihittää, toki aisapainoa pitäisi lisätä siirron ajaksi..... kannattaa huomioida myös raju vääntörasitus tuohon aisan kiinnityspisteeseen .
-
kannattaa huomioida myös raju vääntörasitus tuohon aisan kiinnityspisteeseen .
Toivottavasti tuo oli sarkasmia :D
Tuon kapineen vääntörasituksella ei ole mitään merkitystä.
Puutarhalainen ei kapinetta tarvitse koska maahan vajonnut akseli estää liikkumisen muutenkin. Liikkuvalla on aisassa nokkapyörä. Onko se mallia Biltemamuuveri vai perinteinen? B-muuveri kestänee nokkapyöränä kuukauden. Aina parkkiin ajaessa pitäisi nokkapyörä vaihtaa. Missä ajonaikainen säilytys?
Halkokärryn siirtoon voisin mokomaa harkita. Tosin siihen on mönkijä. Japanilainen :P
-
Toivottavasti tuo oli sarkasmia :D
Tuon kapineen vääntörasituksella ei ole mitään merkitystä.
Puutarhalainen ei kapinetta tarvitse koska maahan vajonnut akseli estää liikkumisen muutenkin. Liikkuvalla on aisassa nokkapyörä. Onko se mallia Biltemamuuveri vai perinteinen? B-muuveri kestänee nokkapyöränä kuukauden. Aina parkkiin ajaessa pitäisi nokkapyörä vaihtaa. Missä ajonaikainen säilytys?
Halkokärryn siirtoon voisin mokomaa harkita. Tosin siihen on mönkijä. Japanilainen :P
Vai luulet ettei tuo vempeleen kiinnityspiste ole kovilla.... no oma on häpees, jos et ymmärtänyt mitä tarkoitin, varmaan sulla tuosta paljon kokemuksia.
-
Vai luulet ettei tuo vempeleen kiinnityspiste ole kovilla.... no oma on häpees, jos et ymmärtänyt mitä tarkoitin, varmaan sulla tuosta paljon kokemuksia.
Kokemuksia olettaisin olevan täsmälleen yhtäpaljon kuin sinulla. Kapineen pyörä sutii akun tyhjäksi ennekuin nokkapyörän kiinnitykselle tulee rasitusta jotka rikkoo sen. Toki ratakiskonkin saa rikki kun oikein yrittää.
-
Kapuloita rattaisiin. Ainakin risteessä ja nurmikolla
Siis pyöräkiila (=kapula) oikean renkaan taakse ja rouva vetää köydellä/liinalla vetopäätä oikealle => vasen rengas liikkuu eteenpäin. Kiila sen taakse ja oikea pyörä liikkuu eteenpäin. Ja vaunu myös ;D
Kun itse valvoo ja siirtelee kapuloita, ei peräkulmat törmäile. Äänen käyttö suotavaa.
-
Kun ihan aikuisten oikeasti tuolla Bilteman jutulla tulisi "äitiä ikävä"
Olet ilmeisesti kokeillut? ::)
-
Mulla on "käänteistä_kokemust a" - ja kev'kin saattoi sitä kokeilla ;D
Jarruttomassa kärryssäni on nokkapyörä, jonka saa lukittua - eli tukiraudan alle sen saa kiristettyä "käsijarruksi". Kuvassa ei ole "päällä"
(https://karavaanari.org/kuvat/1488531227.jpg)
..kuorman kera (vaikka aisapainoa olisi 50-100kg), tuon ilmakumifillarin (ei ihan pieni) kitka ei riitä pitämään kummoisesti paikalla. Tasamaalla kovalla pinnalla toimii, hiekalla menee helposti nahkoineen, nurmella/savella/jäällä aika olematon jos takapyörä vänkää kärryä yhtään.. Kaiken tämän käännän myös käänteisesti, jos voimavektoreiden suunnat muuttuvat vastakkaisiksi - lopputulos = nokkapyörä ei juurikaan vie, eikä tuo..
-
Olet ilmeisesti kokeillut? ::)
Sulla kun on tunnetusti järkeä ja tietoa, niin ihmettelen lopputulosta.....
Yritä sen verran ajatella vaununpaino x ylämäkikulma x alustan pitokitka tuon jaat kitkapinnalla minkä tuo kaljakärryn pyörä antaa maatavasten ollesssaan.
Se on pienempi jälki mitä jää kasseistas saunanlauteelle.
Eli voin kertoa etten ole kokeillut kun ei mielestäni anna aihetta.
-
Jos tuo vekotin oikeasti toimisi, niin kukaan ei ostaisi kalliita moovereita ;)
-
Tässäpä valmiit aihiot TI-miehille ;)
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/rock-rc-2000-12v-907kg-vinssi-langattomalla-kaukosaatimella
Kaksi tuollaista niin pelkkä mekaniikka puuttuu. Kauiosäätimet ohjaimeen toinen ylösalaisin.
Tarjoushinta vain tänään
-
Kärkkäisen natsi (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200058326_uu.shtml)sikapäivät... :laugh:
Silleehän se olisi makia tuo nokkapyörämooveri, että istuisi itte aisan päälle rakennetulla baarijakkarantapais ella ja ajelisi menemään. Keskivertokaravaana rin alla aisapaino nousisi 75kg > 175kg.
En hankkisi siltikään. Kunnon mover tai kokonaan ilman.
-
Eräs vekslaili ja peruutteli vaunuaan päälläistuttavalla ruohonleikkurilla solikkaansa tasaisella pihamaalla. Hyvin liikkui.