Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: Majuri - 24.02.2017 kello on 21:28
-
En tiedä minkä aiheen alle olis pitänyt laittaa siirtäkää. 2vuotta sitten ostin vaunun mökille ei ollut tarkoitus lähteä vetelee minnekään 1 vuotena käytiin kummnikin vetelemässä niin kuin seuraavallakin Solifer 450 katsastus loppumassa eikuin vaunu vaihtoo et saa taas lisä aikaa. Autokin piti vaihtaa vähän parempaan veturiin. Nyt Solifer Goldie 500 Hohda CRV diesel 2,2 (lastutettuna) Ensin Solifer 450 Toyota Avensis 2.4 bensa automaatti.
-
Siit se karkaa lapasest ;)
-
Eikö olekin kivaa! 8) Ei pitänyt alkaa ja niin vaan nälkä kasvaa syödessä. Mukavia reissuja vaunun kanssa.
-
Vähän samalla tavalla pikkuhiljaa mekin alettiin vaunuilemaan. Ensin ostettiin sellainen halpisvaunu. Ei edes suunniteltu sillä mihinkään menevämme, vaan jos ei muuta niin viedään se metsäpalstalle kahvinkeitto paikaksi.
Sitten on muutama vaunu käyty läpi. Aina on ollut jokin haave mikä pitää seuraavassa vaunussa olla paremmin. Sitten autokin kaipaa jossain vaiheessa päivitystä. Kierre valmis. Thumb
Sattumalta kiinnostaa tuo sinun Honda CRV 2.2 Dieselin lastutus. Millainen lastutus, mitä maksoi, oliko mitään vaikutusta? Kannattaako? ::)
-
Sitten on meitä joiden pitikin alkaa vaunuilemaan, mutta ei missään nimessä mihinkään kausipaikalle...
Ja miten kävi. Toista talvea Vuokatissa rinteidenjuurella. Neljäs talvikausi kausipaikalla, tosin kaksi ensimmäistä meni lähinnä vaunun talvisäilytyksessä. Kesät sitten tientukkeena siellä sun täällä.
Mutta halpisvaunulla mennään ja ollaan tykätty. Vaunu edelleen soveltuu loistavasti meidän tarpeisiin. Onneksi täältä foorumilta neuvottiin kun ensimmäistä täysin kokemattomana ostettiin.
Eihän se kaikki ole tietysti aina putkeen mennyt, mutta ei tunnu menevän aina toisillakaan. Kuulunee homman luonteeseen.
Veturi on periaatteessa samanlainen kuin aloittaessa ja vaunu on ihan sama. Näin on selvitty kesää talvea. Nyt siis myös nastarenkaat, että voi talvella vedellä. Vaikka se taitaa meidän osalta jäädä aivan satunnaiseen vetelyyn jos tarvetta. Ainakin toistaiseksi. Katsotaan sitten jatkuuko seuraavana talvena kausipaikalla olo. Itse ainakin olen tykännyt.
-
Vähän samalla tavalla pikkuhiljaa mekin alettiin vaunuilemaan. Ensin ostettiin sellainen halpisvaunu. Ei edes suunniteltu sillä mihinkään menevämme, vaan jos ei muuta niin viedään se metsäpalstalle kahvinkeitto paikaksi.
Sitten on muutama vaunu käyty läpi. Aina on ollut jokin haave mikä pitää seuraavassa vaunussa olla paremmin. Sitten autokin kaipaa jossain vaiheessa päivitystä. Kierre valmis. Thumb
Sattumalta kiinnostaa tuo sinun Honda CRV 2.2 Dieselin lastutus. Millainen lastutus, mitä maksoi, oliko mitään vaikutusta? Kannattaako? ::)
Tommonen mulla nyt on kiinni http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=111/223 Ite saa säätää potikasta vääntäen. Maximi asennossa alkoi pätkimään jossain 120km/h vauhdissa. Vakiona en ole ajanut ollenkaan kuin ostaessakin oli joku boxi mistä ei osannut edellinen omistaja sanoa mitää. Toi boxi mikä nyt on niin käy kai aika moneen autoon et ei varmaan ihan paras. Mutta sanoisin et jotain vaikutusta oli boxien vaihdollakin.
-
Tommonen mulla nyt on kiinni http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=111/223 Ite saa säätää potikasta vääntäen. Maximi asennossa alkoi pätkimään jossain 120km/h vauhdissa. Vakiona en ole ajanut ollenkaan kuin ostaessakin oli joku boxi mistä ei osannut edellinen omistaja sanoa mitää. Toi boxi mikä nyt on niin käy kai aika moneen autoon et ei varmaan ihan paras. Mutta sanoisin et jotain vaikutusta oli boxien vaihdollakin.
Kyllä mä ensimmäisenä nuo moottorituholaiset ottaisin kokonaan irti autosta ja veisin sen optimointiin vaikkapa voimaa.comille (http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/11/honda/)
Ensimmäistäkään järkevästi toimivaa 'tehopurkkia' ei vielä ole tehty kun se vain huijaa anturitietoa, eikä muuta sitä ohjelmaa oikeasti.
-
Kyllä mä ensimmäisenä nuo moottorituholaiset ottaisin kokonaan irti autosta ja veisin sen optimointiin vaikkapa voimaa.comille (http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/11/honda/)
Ensimmäistäkään järkevästi toimivaa 'tehopurkkia' ei vielä ole tehty kun se vain huijaa anturitietoa, eikä muuta sitä ohjelmaa oikeasti.
Sulla hajonnut joku tommosen johdosta?
-
Sulla hajonnut joku tommosen johdosta?
Ei ole tommosia ollut, mutta esimerkkejä ongelmista on netti pullollaan...
On se juurta jaksain selitetty monessa paikassa, miksi noita ei kannata autoonsa laittaa, mikäli haluaa että moottori kestää.
-
Kyllä mä ensimmäisenä nuo moottorituholaiset ottaisin kokonaan irti autosta ja veisin sen optimointiin vaikkapa voimaa.comille (http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/11/honda/)
Ensimmäistäkään järkevästi toimivaa 'tehopurkkia' ei vielä ole tehty kun se vain huijaa anturitietoa, eikä muuta sitä ohjelmaa oikeasti.
Jaaha. Taas päästiin tähän ikuisuuskysymykseen, jossa toinen keksii ikiliikkujan ja toinen vaan lisää tehoa, lisäämällä syöttöä.
Väittäisin että molemmat tekee sen samalla tavalla.
Ja vielä tyhmiä nuo autotehtaat, kun myyvät keskeneräisiä kärryjä.... 8)
-
Töissä meillä on 1.6 Vitoja 108 ja 111 tehot vähän eri. Eiköhän noissa ole ihan samat koneet. Muutamalla tonnilla saa vaan eri ohjelman koneeseen. Kyllä mä sen uskon et ohjelmoimalla auton oman boxin sais parhaan ohjelman.
-
Ja vielä tyhmiä nuo autotehtaat, kun myyvät keskeneräisiä kärryjä.... 8)
Tokkopa ne keskeneräisiä on, kulkevat vaan sellaista teho-päästö-kustanne kompromissien kultaista keskitietä.
Lisäksi näillä tehoilla rahastetaan, esimerkkinä vaikkapa nyt Mercedes.
Vuodesta 05-> eli 280CDI ja 320CDI on moottoriltaan 100% samanlainen.
Molemmissa 3.0l V6 CDI tyyppimerkinnältään OM642.920
Ainoa erottava tekijä on moottorin ohjaus. Toisessa vakiona 190hv/440Nm ja toisessa 224hv/540Nm.
Kun tämä ohjelmoidaan, on järkevä ja kohtuu varmasti käyttölleen kestävä teho 280hv/650Nm
Toisessa ero on merkittävämpi, toisessa pienempi.
Optimoinnissa voidaan tuota moottorin käyttäytymistä ja vaikkapa vääntöä 'säätää' halutulle alueelle.
Jos vaikkapa haluat 1600rpm kohdalle enempi, niin se on mahdollista.
Nämä "kikkaboksit" joita saa 25€ kiinasta samoilla sisuksilla mitä täällä maksaa 200€ hienoissa kuorissa, perustuu tosiaan enempi anturin tai yksittäisen määreen huijaukseen.
Tästä voit vähän tarkemmin lukea täältä, turbotecin erinomaisesti kirjoitetusta... voisko sanoa viri-ABC:stä (http://www.turbotec.com/henkiloautot/chiptuning/chiptuning.php)
-
Tommonen mulla nyt on kiinni http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=111/223 Ite saa säätää potikasta vääntäen. Maximi asennossa alkoi pätkimään jossain 120km/h vauhdissa. Vakiona en ole ajanut ollenkaan kuin ostaessakin oli joku boxi mistä ei osannut edellinen omistaja sanoa mitää. Toi boxi mikä nyt on niin käy kai aika moneen autoon et ei varmaan ihan paras. Mutta sanoisin et jotain vaikutusta oli boxien vaihdollakin.
Nämä purnukat nostavat polttoainejärjestel män painetta, mikä on noissa commonrail moottoreissa on jo muutenkin korkeat (2000 bar), niin jokainen voi helpolla matematiikalla miettiä kuinka kovilla se ruiskutuspumppu on paineen noston jälkeen. Parempi vaihtoehto olisi suuttimien väliin tuleva purkki mikä lisää vaan aukioloaikaa( esim steinbauer) mutta on jo paljon kalliimpi hankkia. Taitaa saada optimoinnin jo halvemmalla.
-
Mikä siinä vakio boxin ohjelmoinnissa maksaa? Kuin ei mene edes 1€ osaa muutama tunti työtä.
-
Kokeileppa ensin tehdä se ohjelma !
Ne jotka ei itse tee, ostavat sen ohjelman toimittajalta.
Maksavat työntekijälleen palkan, sosiaalikulut, tilojen vuokran , ohjelmointilaitteet .
Saatkos itse palkkaa jostain ?
-
Kyllä mä ihan palkka töissä käyn ja meijän tunti vetoitus on kyllä naurettavan pieni. Myytävän tuotten hinnat taas ihan älyttömiä. http://www.motorbyte.fi/honda-henkiloautot/ tuollakin hyppää 100€ ihan vaan vuosi mallin mukaan. Ton 400€ vois melkein maksaa. Mulla siis CR-V 2.2 i-DTEC 150hv vm.2010
-
Nuo boxit kannattaa kyllä heittää aidan yli heti. Aika yleinen ongelman lähde moneen muuhun vikaan. Huijaavat yleensä rail paineanturia että saadaan nostettua painetta entisestään. Autokohtaisesta ohjelmoinnista en ole ikinä nelosella alkavaa summaa maksanut Thumb Olikohan 300 viimeksi ja sitä edellinen 350e nämä käsitti tehon noston ja egr sekä dpf ohjelmallisen poiston.
-
Kokeileppa ensin tehdä se ohjelma !
Ne jotka ei itse tee, ostavat sen ohjelman toimittajalta.
Maksavat työntekijälleen palkan, sosiaalikulut, tilojen vuokran , ohjelmointilaitteet .
Saatkos itse palkkaa jostain ?
ainiin, unohdin tuon 24% minkä yrittäjä maksaa myynnistä ensin valtiolle ja sitten vasta vähentää kulunsa....
Sitäkin ollaan kai nostamassa taas.
Ei noita tappihintoja tartte maksaa esim www.debil.fi ja siellä softaavat ilmaiseksi uudelleen jos on sattunut huolto ajamaan nollille .
-
Itse olen autoa ostaessa huomioinut tehontarpeen ja ostanut riittävän tehokkaan version.
Arkikamppeessa 120 hp ja matkakulkineessa 130 hp tehtaallatuotettuna riittää mainiosti.
Jaa, etten vedä vaunua... Matkakamppeessa on asuttavan kopin massa ja tarvikkeet vesineen mukana.
-
Ei löydy CR-V enemmillä hp. Ei varmaan tarttis enempää tehoja MUTKU MÄ HALUUN :D ;D
-
Kyllä mä ihan palkka töissä käyn ja meijän tunti vetoitus on kyllä naurettavan pieni. Myytävän tuotten hinnat taas ihan älyttömiä. http://www.motorbyte.fi/honda-henkiloautot/ tuollakin hyppää 100€ ihan vaan vuosi mallin mukaan. Ton 400€ vois melkein maksaa. Mulla siis CR-V 2.2 i-DTEC 150hv vm.2010
Minulla on itsellä just samanlainen Honda CRV 2.2 i-DTEC 150hv, vm. 2011. Tässä facelift mallissa ei ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia DPF:n eikä egr:n kanssa. Vm. 07-09 nuo nokiloukut kuulemma tuppasivat tukkeutumaan ajoittain. Tässä i-DTEC versiossa on tuo vika korjattu. Turbo ja DPF siirretty lähemmäs pakosarjaa. Sen takia egr:n ja DPF:n poistaminen ei ole tarpeen. Vaikka numeroiden mukaan voimaa riittää 150 hv, niin välitys on mielestäni vähän turhan pitkä. Vääntöä saisi olla vähän lisää. Vaunua pitää vetää 4-vaihteella vaikka auto olisi muuten 6 vaihteinen. Vaihtamisvalo on säädetty ihan liian pienille kierroksille. Honda pyytelee isompaa vaihdetta jo 1200 kierroksella. Vääntö tuntuu vasta 2000 kierroksen kohdilla. Nämä lukemat perustuu perstuntumaan eikä ole mistään vääntökäyriltä.
-
Itse olen autoa ostaessa huomioinut tehontarpeen ja ostanut riittävän tehokkaan version.
Itse taasen olen mennyt tehoissa jo jonkin aikaa alaspäin ja vetopainoissa samanaikaisesti ylöspäin ;D
- Grand Scenic II 2.0dCi 150, vetomassa 1300kg
- C5 Tourer 2.0HDi 136, vetomassa 1500kg
- Qashqai 1.6dCi 130, vetomassa 1800kg