Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Catiska - 13.02.2017 kello on 14:55
-
Jarrukengät olisi uusimistarpeessa. Teliin kun tarvii kaksi kittiä niin Suomesta löytämäni hinnat on aikas suolaiset, n. 300,-kierros. Englannista selviäisi satasella. Mutta ei kait täälläkään kaikki myyjät pyri kerralla ryöstämään asiakkaan kaikkia rahoja, eli mistä kannattaisi kenkiä kysellä?
Samat kengät löytyy monesta akselista, BPW, WAP, Peitz jne. Mitat on 230 x 40.
http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Shoe-Set-Fits-Peitz-BPW-Wap-230x40-R234-76-W234r-0980103760-Ebg12u/161491057328 (http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Shoe-Set-Fits-Peitz-BPW-Wap-230x40-R234-76-W234r-0980103760-Ebg12u/161491057328)
http://www.ikh.fi/fi/jarrukenkasarja-w234rs-wap-230x40-pv339101 (http://www.ikh.fi/fi/jarrukenkasarja-w234rs-wap-230x40-pv339101)
-
Oletko katsonut Teohydraulin hintoja
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=1167&OpenGroups=1167
-
Kengät mukaan ja liimautat uudet pinnat!
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1486994629.jpg)
Nuita me on naputeltu ite
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1486994629.jpg)
Nuita me on naputeltu ite
Naputtelu on oma taiteenlajinsa.
Lyhyesti: Kaikkia tasaisesti kireämmälle, muuten voi käydä huonosti..
-
Oletko katsonut Teohydraulin hintoja
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=1167&OpenGroups=1167
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30007 ei paljoa halvemmat mitä ikh
-
Oletko katsonut Bilteman valikoimaa, siellä neljänlaisia ja näihin asennussarjaa, hinnat 45€-69€/akseli.
tuote nro:
41000
41001
41002
41003 ...luultavasti biltemat ovat liian pieniä.
Täältäkin löytyy valikoimaa ja jälleenmyyjiä:
http://www.valeryd.fi
kentson hintoja(valeryd)
http://www.kentso.fi/fi/group/jarrukengat-ja-hihnat/525
-
Biltemassa kaikki näyttäisi olevan vain 200mm rummulle. Kentson hinnat on käytännössä yhtä korkeat kuin muualla.
Kyllä se taitaa olla pakko tilata ulkomailta kun kotimaan hinnat on taas reilusti pitkät. Sama kun toissaviikolla tilasin vaimon Ford Angliaan 5.20-13 renkaat. Kotimaassa saksalaiset rättikumit olisi maksanut n. 530,- plus nouto matkahuollosta (50km) ja Saksasta tilaamalla toivat kotiovelle samat renkaat hintaan 228,50.
Monesti ei pussi kestä näitä kotimaan katteita. Vai onko kauppiaat vain laiskoja etsimään järkeviä hintoja?
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
-
Naputtelu on oma taiteenlajinsa.
Lyhyesti: Kaikkia tasaisesti kireämmälle, muuten voi käydä huonosti..
Ja keskeltä aloitetaan lopullinen kiristys eikä taas liiankaan kireälle.
-
Vanhat kengät pakettiin ja tuonne..
http://www.kitkaliimaus.fi/
Vanhaan 1-aks. solikkaan kun uusin, ei hinta tainnut olla paria kymppiäkään - taidettiin tosin vasta opetella €uroja..
-
Kiitos vinkistä, laitoin heille kyselyn asiasta!
-
Kiitos vinkistä, laitoin heille kyselyn asiasta!
Jos tuohon päädyt kannattaa mainita jarrurummun halkaisija että laittavat oikean paksuiset pinnat.
-
Jahka kertovat hinnan. Ja varmaankin kysyvät tuon ja muut mahdolliset tarvittavat tiedot.
-
Jarrukengissä on eroja. Ei pidä sokeasti katsoa pelkkää hintaa. Mukava olisi jos ne jaksaisi pysäyttää ajoneuvon.
Ainakin moottoripyöriin on aina ollut noita halpatuonteja rinnalla. Välttämättä Italian kuumuuteen tarkoitetut jarrupalat ei ole toiminut Suomen viileässä kesässä toivotulla tavalla. Mitä iloa on 6 sylinterisistä Brembon jarruista, jos sinne laittaa kivikovat jarrupalat, mitkä ei edes lämpiä oikeaan käyttölämpötilaan. Thumbd
Ehkä matkailuajoneuvon jarrupaloilla ei ole niin suurta merkitystä laadulla, kuin mopoissa.
-
Nämä tulee peräkärryyn. Siis tavarasellaiseen. Ja jos vertaat kenkien hintaa autojen kenkien hintoihin voi todeta että kotimaan hinnat on aikas kovat.
Ja oli noissa Briteissä myynnissä olevissa kuitenkin E-hyväksyntä, eli edes on yritetty.
-
Nämä tulee peräkärryyn. Siis tavarasellaiseen. Ja jos vertaat kenkien hintaa autojen kenkien hintoihin voi todeta että kotimaan hinnat on aikas kovat.
Ja oli noissa Briteissä myynnissä olevissa kuitenkin E-hyväksyntä, eli edes on yritetty.
Tuota minä epäilinkin että peräkärryyn tulee. En arvuutellut ennen sinun vastausta että se yksi faktan kysyjä ei ala pätemään. Kyllä kotimaassa tuntuu kaikki "spesiaalimpi" maksavan maltaita, jopa jarrukengät peräkärryyn ...
-
Vähän liippaa aiheesta, mutta hiljattain eräs autoilija kertoi vaihdattaneensa Viipurissa tuulilasin VAG-konsernin tekemään ajoneuvoon. Lasi olisi maksanut Suomessa 300 e, kun Viipurissa hinta oli paikalleen asennettuna 100 euroa. Lasi on paljon ohuempi kuin nämä Pilkingtonin lasit ja valmistettu Kiinassa. E-merkintä puuttuu, eli ei hyväksytty tieliikenteeseen. Hyväksytyt lasit maksaa Viipurissakin ihan saman verran kuin täällä meillä. Säästihän siinä 200 euroa, mutta uskaltaisitko ajaa tuollaisen lasin kanssa, jos vaikka kivi lentäisi siihen? Onko se normaalia ikkunalasia, joka hajoaa tappavan teräviksi puikoiksi? :-\ Aina ei saa halvalla hyvää.
Mutta ehkä tavaraperäkärryn jarrupaloilla ei ole niin nökönuukaa. Mutta tuulilasin ehkä haluaisi olevan ainakin sitä laminoitua turvalasia, joka ei viillä kurkkua auki ensimmäisen kiveniskemän jälkeen.
-
Hyväksytyt lasit maksaa Viipurissakin ihan saman verran kuin täällä meillä. Säästihän siinä 200 euroa, mutta uskaltaisitko ajaa tuollaisen lasin kanssa, jos vaikka kivi lentäisi siihen? Onko se normaalia ikkunalasia, joka hajoaa tappavan teräviksi puikoiksi? :-\ Aina ei saa halvalla hyvää.
Perikunta kiittää.
-
Kyllä aina kannattaa selvittää hiukan taustoja mitä näihin ostaa. Tuo tuulilasi on hyvä esimerkki ja jos katsastusinssi huomaa ettei siinä ole hyväksyntää loppuu autolla ajo. Vastaavaan törmäsin juuri kun olin ostamassa uutta rinnan istuttavaa mönkijää. Halusin 60km/h traktorimallin, niit ei ole kuin kahdella valmistajalla, Can-Am ja Polaris. Halusin toki umpihytillä ja lämmityslaitteella, molemmilta löytyy. Mutta kas kummaa, Can-Amin lasit ei ole E-hyväksyttyjä... En epäile etteikö olisi kestävyyden puoleen ihan ok mutta ongelmia tuosta voi tulla esim vahingon sattuessa.
No, kuten mainitsin, nuo sumujen saarilla ja Saksassa myynnissä olevat järkevämmän hintaiset palat on E-hyväksyttyjä joten ihan umpisurkeita ne ei voi olla, joten peräkärryssä välttää ihan nokko.
-
Voihan ne jarrukengät liimauttaakin.
Varsinkin jos kyseessä on erikoisempi malli, liimaamalla kun saa uudet pinnat minkälaisiin kenkiin tahansa.
http://www.kitkaliimaus.fi/
-
Tuossa muutama kommentti ylempänä oli asiasta jo keskustelua. Sain heiltä hinnankin jo, ei aiheuta toimenpiteitä.
-
Tuossa muutama kommentti ylempänä oli asiasta jo keskustelua. Sain heiltä hinnankin jo, ei aiheuta toimenpiteitä.
Niinpäs näkyi olevan, mutta tuo mahdollisuus on hyvä pitää esillä, jos ei muuta löydy.
Aikoinaan käytin niittaukseen vanhaa venttiiliä, jonka varsi oli juuri sopivan kokoinen.
-
Vaihtoehtona on tilata Keski-Euroopasta. Ja alkaahan tuo näyttää siltä että se kortti on käytettävä, kotomaassa hinnat on vain liian kovat että raaskisin tulea jonkun elinkeinoa. 20 - 30% voisin vielä maksaa Suomilisää, mutta 100 - 150% on jo vähäsen suolaista.
-
Tuossa muutama kommentti ylempänä oli asiasta jo keskustelua. Sain heiltä hinnankin jo, ei aiheuta toimenpiteitä.
Kannattaisiko hinta-arvio laittaa näkyviin, niin olisi hyvässä ketjussa enemmän informaatioarvoa jälkipolville ;)
-
17,50 Alv 0% per kenkä. Plus rahdit molempiin suuntiin. Yhteensä siis melko tasan 200,-
Sent from my iPad using Tapatalk Pro