Mitä mieltä tällaisesta lämmittimestä ja saakohan normipistokkeella näitä? Näyttäisi olevan joku amerikan mallinen pistoke.
https://www.walmart.com/ip/Handy-Heater/54245566
Jollakin ostoskanavalla just mainokset pyöri TV:ssa tästä.
Mitä mieltä tällaisesta lämmittimestä ja saakohan normipistokkeella näitä? Näyttäisi olevan joku amerikan mallinen pistoke.
https://www.walmart.com/ip/Handy-Heater/54245566
Jollakin ostoskanavalla just mainokset pyöri TV:ssa tästä.
Ainakin tuo laite on vieraalla pistoke. Ja taitaa olla 110 voltin ameriikan malliin. Tosin siihen saa adapterin, mutta silloin ei ole enää halpa. Eikä paljoa tehoAkaan.Ei se ihan adapterilla onnistu, palaa koko laite meidän jännitteillä - tarttee 110/220 muhentimen (ajatuskin on aivan järjetön). Vielä parempaan pellepeloton yläluokkaan pääsee kun laitta 2 kpl 110V lämppäreitä sarjaan, niin menee jännitteiden puolesta nappiin..
Ei se ihan adapterilla onnistu, palaa koko laite meidän jännitteillä - tarttee 110/220 muhentimen (ajatuskin on aivan järjetön).
Lukekaapa kyseisen laitteen käyttöohjeet,eli EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA matkailuajoneuvoihi n.
^kuka tai mikä taho kertoo onko laite hyväksytty ajoneuvo käytössä? onko laiteissa selvä merkki tai teksti mistä asia selviää? itselle ei ole vielä selvinnyt mistä sen tunnistaa.
Ovatko hyväksyttyjä käyttää ajoneuvoissa?
^Minusta ei ole, ohjeessa sanotaan että ainoastaan asuntokäyttöön
Ovatko hyväksyttyjä käyttää ajoneuvoissa?
Ainakin kaatumissuoja on pakollinen . Eli jos menee nurin niin virta katkeaa.käytännössä ei siis ole mitään määritelmää minkä mukaan laite on sopiva auto käyttöön? tietenkin valmistaja voi kieltää ohjeessa ajoneuvo käytön mutta se on taas valmistajan päätös eikä minkään asetuksen mukaan.
käytännössä ei siis ole mitään määritelmää minkä mukaan laite on sopiva auto käyttöön? tietenkin valmistaja voi kieltää ohjeessa ajoneuvo käytön mutta se on taas valmistajan päätös eikä minkään asetuksen mukaan.
Vakuutysyhtiö kertoo sitten kun/jos on jotain tapahtunut.kerro nyt onko mitään selkää merkintää mistä tunnistaa onko laite sopiva auto käyttöön?
kerro nyt onko mitään selkää merkintää mistä tunnistaa onko laite sopiva auto käyttöön?Merkinnästä en tiiä, mutta kuten tässä laitteessa. laitteen käyttöohje kieltää käytön muualla kuin asuin käytössä. Kyllä mulle jo tuossa vaiheessa tulisi mieleen tutkia asia ihan itse eikä vänkätä vastausta merkinnöistä muilta. mutta kun pitää omaa provo profiilia pitää yllä....
Minä en vaunuuni muita veisi kuin Ecomatin, on se vaan niin hyvä.Minulla on kaksi. Kyllästyin kovimmalla teholla puhaltimen kovaan huminaan. Kaksi jakaa lämmön paremmin ja ääni on hiljaisempi. Jos halvalla vielä yhden löytäisin, niin ostaisin.
Minulla on kaksi. Kyllästyin kovimmalla teholla puhaltimen kovaan huminaan. Kaksi jakaa lämmön paremmin ja ääni on hiljaisempi. Jos halvalla vielä yhden löytäisin, niin ostaisin.Telttaan tommonen Thumb
239€ ei nyt tähän hätään halvempaa löytynytJuu, kiitos. Mutta sain eka ihan uuden lämmittimen suhteilla tosi edullisesti ja toisen löysin käytettynä.
http://www.ebay.com/itm/Elektro-Heizlufter-Ecomat-2000-Classic-Frostwachter-230-Volt-1800-Watt-/162062691118?hash=item25bbb06b2e:g:VaQAAOSwZJBYBJag
Merkinnästä en tiiä, mutta kuten tässä laitteessa. laitteen käyttöohje kieltää käytön muualla kuin asuin käytössä. Kyllä mulle jo tuossa vaiheessa tulisi mieleen tutkia asia ihan itse eikä vänkätä vastausta merkinnöistä muilta. mutta kun pitää omaa provo profiilia pitää yllä....K.E.V kysyi onko laite hyväksytty auto käyttöön, aloin vaan miettimään onko jotain merkintää yleisesti mistä tietää että laite on sopiva auto käyttöön. ilmeisesti ei ole.
Minusta ei ole, ohjeessa sanotaan että ainoastaan asuntokäyttöön
Vakuutysyhtiö kertoo sitten kun/jos on jotain tapahtunut.
Aamupesulla ollessani tuli mieleeni, että pitäisi, mielestäni, erottaa autojen sisätilan lämmittimet ja muut lisälämmittimet toisistaan.
Sisätilan lämmittimissähän on vaatimuksena sen verran vahva puhaltimen moottori, että se jaksaa käynnistyä vaikka 50 asteen pakkasessa. Sen lisäksi tuossa käytössä se on valvomaton kun se yleensä käynnistetään ajastimella eikä käyttäjä ole lähimaillakaan.
Muut lisälämmittimet ovat käytössä yleensä jo valmiiksi lämpimissä tiloissa sekä valvonnan alaisina.
Tämän kun muistaa, niin ns. lisälämmittimet(kin) lienevät aivan turvallisia matkailuvälineiden lämmittämiseen.
Kysyin tuon aikanaan Fenniasta ja sain vastauksen korkeamman tahon harkinnan jälkeen, että hyväksyvät.
Olen sen tiedon aikanaan orgiin välittänyt. Koskien siis juuri Ecomatia. :)
Aamupesulla ollessani tuli mieleeni, että pitäisi, mielestäni, erottaa autojen sisätilan lämmittimet ja muut lisälämmittimet toisistaan.
Sisätilan lämmittimissähän on vaatimuksena sen verran vahva puhaltimen moottori, että se jaksaa käynnistyä vaikka 50 asteen pakkasessa. Sen lisäksi tuossa käytössä se on valvomaton kun se yleensä käynnistetään ajastimella eikä käyttäjä ole lähimaillakaan.
Muut lisälämmittimet ovat käytössä yleensä jo valmiiksi lämpimissä tiloissa sekä valvonnan alaisina.
Tämän kun muistaa, niin ns. lisälämmittimet(kin) lienevät aivan turvallisia matkailuvälineiden lämmittämiseen.
Näistä on kirjoitettu vuosien varrella ja vakuutusyhtiöillä on selkeä kanta. Alan on muutamaan kertaan kertonut Fennian kannan määrättyyn lämmittimeen.vähän huono tapa kun aina lähdetään ajattelemaan asiaa vakuutusyhtiön kautta, sinun selvityksestä huomaa että vakuutusyhtiö on jättänyt epämääräisen tulkinnan mikä on turvallinen. käytännössä (kärjistetty) kaasuliesi on peruste ettei korvauksia makseta, avoin liekki. sepolla oli oikein mielenkiintoinen kommentti, kuinka paljon on merkitystä onko itse paikalla tai käyttää jotain lämmitystä/laitetta ilman valvontaa. ilmeisesti ei ole mitään yleistä sääntöä vaan jokainen vahinko katsotaan yksilöllisesti. tietenkin niitä vahinkoja ei tule, kun toimitaan perus järjen mukaan :)
Itse kävin SVTn (usean vakuutusyhtiön yhteinen tarkastusyritys) tarkastajan kanssa läpi auton vahinkoja ja varastetun tavaran arvoa murtautumisen jälkeen.
Autosta vietiin muun omaisuuden mukana myös halpa sisätilalämmitin ja tämän kohdalla käytiin pitkä keskustelu autoon hyväksyttävistä lämmittimistä. Yleisohjeena hyväksyttävistä lämmittimistä oli ainakin seuraavat vaatimukset: Ketraamiset vastukset, kaatumasuoja, ylikuumenemissuoja ja käynnistyvyys myös kovilla pakkasilla.
Varasteussa lämmittimessä oli avovastukset ja ne on kuulemma ehdoton ei autokäytössä, Punaisena hehkuvat vastukset vailla mitään suodatusta ennen vastuksia ja lämmitin jossa ei ollut minkäänlaista ylikuumenemissuojaa voi tulla todella kalliiksi säästöksi kun mahdollista palovauriota tutkitaan. Sitä on helppo syyttä jos ei selkeää syttymissyytä muuten löydy.
Asuntoautoihin ja vaunuihin käytetään noudatetaan samoja vaatimuksia kun kylmillään seisoviin ja ajastettaviin autoihin.
Vakuutusyhtiöt käyttävät seuraavanlaista ehtoa ohjeissaan. Tämä teksti on kopioitu suoraan Vakuutusyhtiöiden keskusliiton sivuilta www.vakes.fi:
"Hyväksyttyjä lämmityslaitteita ovat verkkovirralla toimivista laitteista nimenomaan ajoneuvokäyttöön tarkoitetut laitteet (ajoneuvojen sisätilalämmittimis sä on suojatut hehkulangat ja yleensä teksti “Auton sisätilalämmitin”)"
vähän huono tapa kun aina lähdetään ajattelemaan asiaa vakuutusyhtiön kautta, sinun selvityksestä huomaa että vakuutusyhtiö on jättänyt epämääräisen tulkinnan mikä on turvallinen.
Off-Topic:Jonkun mukaan on mentävä ja itse valitsen sen mahdollisen maksajan vaatimat laitteet. Alan on lisäksi saanut kirjallisen hyväksynnän vakuutusyhtiöltä koskien omaa lisälämmitintä.kuka tai mikä taho kertoo onko laite yleensä hyväksytty auto käyttöön? vakuutusyhtiö kyllä kertoo, yleensä se on silloin myöhäistä. jos nyt ostan vaikka jääkaapin ja käytän sitä inverterillä, onko sitä sallittua käyttää ajon aikana vai pelkästään pysähdyksissä?
Hyvä lisälämmitin toki maksaa, mutta niin laadulla on tapana. Aina välillä huvittaa tämä suomalainen tapa tehdä asioita ja tämä lisälämmitin on hyvä esimerkki. On kyllä varaa hankkia ja ylläpitää auto, mutta sen varustaminen tarkoitukseen hyväksytyllä varusteella on liian kallista. Todella kalliiksi se muuttuu siinä vaiheessa kun itse joutuu ison vahingon korvaamaan muutaman kympin säästön takia. ( Hyväksyttäviä lisälämmittimiä löytyy kohtuuhintaankin)Off-Topic:
Toinen vastaava on polkupyörän valo. Kalliiseen pyörään on kyllä varaa, mutta se oman turvallisuuden takia hankittava valo on liikaa. Onneksi sentään talvipyöräilijät yleensä on hyvin varustettuja, syksyllä ja keväällä tuo on oikeasti ongelma
kuka tai mikä taho kertoo onko laite yleensä hyväksytty auto käyttöön? vakuutusyhtiö kyllä kertoo, yleensä se on silloin myöhäistä. jos nyt ostan vaikka jääkaapin ja käytän sitä inverterillä, onko sitä sallittua käyttää ajon aikana vai pelkästään pysähdyksissä?
239€ ei nyt tähän hätään halvempaa löytynyt
http://www.ebay.com/itm/Elektro-Heizlufter-Ecomat-2000-Classic-Frostwachter-230-Volt-1800-Watt-/162062691118?hash=item25bbb06b2e:g:VaQAAOSwZJBYBJag
Meillä käytössö 2 tuollaista: http://bot.fi/1sxa (http://bot.fi/1sxa) ei pahan kalliita, toimivia mokomat ja sopivan hiljaisia, kaatumissuojakin on ThumbSamanlaisia löytyy. Ei moittimista.
Mihin tarttee lisälämmitintä,kysyy tyhmä :oMinä tarviin truman kaveriksi. Onkohan alden kaverina kellään?
Minä tarviin truman kaveriksi. Onkohan alden kaverina kellään?
Mihin tarttee lisälämmitintä,kysyy tyhmä :o
Minä tarviin truman kaveriksi. Onkohan alden kaverina kellään?
Mihin tarttee lisälämmitintä,kysyy tyhmä :oLämmitykseen. :o
Minä tarviin truman kaveriksi.
Miksi?Kun Truman sähkölämmitin ei riitä kuin pikkupakkasiin.
Kun Truman sähkölämmitin ei riitä kuin pikkupakkasiin.
Ai jaa..Kaasulla lämmitetään puskassa. Kun sähköstä maksetaan, sillä lämmitetään. Voihan energiasta maksaa tuplaten jos haluaa. ;D
Onneksi en ole yöpynyt kuin pikkupakkasissa. ( -36 )
Johtuiskohan siitä, että meillä Truma toimii myös kaasulla?
Kaasulla lämmitetään puskassa. Kun sähköstä maksetaan, sillä lämmitetään. Voihan energiasta maksaa tuplaten jos haluaa. ;D
Mihin tarttee lisälämmitintä,kysyy tyhmä :o
Jaa.. Tuohon en osaa sanoa mitään, kun en ole koskaan tien päällä ostanut sähköä.Roikan pituus ja liikuttelun hankaluus rajoittaa minullakin. Talvileirinnässä sähköllä lämmitetään jos sähköenergiaa saatavissa.
Mihin tarttee lisälämmitintä,kysyy tyhmä :o
Ei kaikilla ole varaa kalliisiin Polareihin tai vastaaviin. :o