Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Captainkidd - 9.01.2017 kello on 15:34
-
Mulla on myös Holiday Ramler Vacationer, hiukka isompi, mutta olen tyytyväinen ennenkaikkea tilavuuteen.
2 kpl slide-outtia on tietty jo paljon.
Oletko tietoinen, että näille löytyy varsin kattavat sivustot. Kaikki mahdolliset varaosat myös. Hinnat yms pikkuasiatkin. ?
Tässä mun bussini HRV 2000/2003.
(https://karavaanari.org/kuvat/1483968350.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1483968805.jpg)
E: pilkottu omaksi aiheekseen tuontikuviot Holiday Rambler -projektista https://karavaanari.org/index.php/topic,18074.0.html
-88k5-
-
Mulla on myös Holiday Ramler Vacationer, hiukka isompi, mutta olen tyytyväinen ennenkaikkea tilavuuteen.
2 kpl slide-outtia on tietty jo paljon.
Oletko tietoinen, että näille löytyy varsin kattavat sivustot. Kaikki mahdolliset varaosat myös. Hinnat yms pikkuasiatkin. ?
Tässä mun bussini HRV 2000/2003.
(https://karavaanari.org/kuvat/1483968350.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1483968805.jpg)
En ollut, olenkin pienessä mielessäni murehtinut joskus edessä olevaa jarruremonttia, kun ei tiedä mistä löytäis osat
-
Mitähän tommosen vehkeen rahti jenkeistä kustantaa, näkyy olevan kohtuuhintaisia siellä päin.
-
Kommeita pelejä Thumb
Joskus mulla oli koikalla neliveto Chevy Starcraft diesel-bussi,mutta viime hetkellä jänistin.
-
Mitähän tommosen vehkeen rahti jenkeistä kustantaa, näkyy olevan kohtuuhintaisia siellä päin.
valitettavasti kallista, kun ei mahdu konttiin. joutuu tuomaan kansi rahtina.
-
valitettavasti kallista, kun ei mahdu konttiin. joutuu tuomaan kansi rahtina.
Eikös se ollut halvin paikka?
Muistelen vaan kun joku varoitteli tuottamasta autoa halvalla, kansirahtina - alkujaa ruostesuojaus tekemättä, ja ajelee usean vuoden suomessa, niin on läpimätä runko. Alkoi Atlantilla.. liekö legendaa vai totta ;D
-
Eikös se ollut halvin paikka?
Muistelen vaan kun joku varoitteli tuottamasta autoa halvalla, kansirahtina - alkujaa ruostesuojaus tekemättä, ja ajelee usean vuoden suomessa, niin on läpimätä runko. Alkoi Atlantilla.. liekö legendaa vai totta ;D
Konttirahti on halvin, kansirahti kallein. Juu onhan niitä juttuja, jollain on autosta pohja ruostunut lähes kokonaan laivan kannella jne.
-
Muistelen nähneeni tuommosia myynnissä nettiä plaratessani.
-
Tuollainen mahtuu mainiosti flat bedille ja hiukan maksaa lisää kuljetuksesta kannen alla niin se on siinä. Ylileveän kuljettaminen kannen alla maksaa, se halutaan ylimmäksi kannelle mutta voi sen silti suojata kuljetuksen ajaksi.
Yli 45 jalan pituiset on hiukan haasteellisimpia, niillekin omat ratkaisunsa. Lähinnä käsittelyvaiheessa kun joudutaan leikkimään vaijereilla ja konttinosturin elukan levittimillä
(https://karavaanari.org/kuvat/1483991433.jpg)
-
Rampulaa, tai muitakaan isompaa amer. RVtä haaveilevan kannattaa muistaa Suomeen rekisteröitävän M1 ajoneuvon max leveys. Sen takia kait capunki rampula pysyy epsanjassa.
-
pitäisikö osa jutuista siirtää omaan ketjuun? ei pilata rr omaa. 88h5 mikä on M1 luokan auton max leveys?
2.55m
-
2.55m
näin se on. ei niitä tarvitse jättää espanijaan sen takia :D
-
2.55m
Eikös henkilöauton M1 ole tasan 2,5 m. Muilla 2,55, tai eristetyllä umpikorilla 2.60 cm, niin kauan mitä siirtymä aikaa irtoo Suomelle ?
E2 (täydennys), E: tuo oli vanhaa tietoa: "Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä. Kiinteältä rakenteeltaan yli 22,00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon sekä linja-auton suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,55 metriä. Museoajoneuvoksi rekisteröidyn linja-auton, joka on liikennekäytössä enintään 50 päivää kalenterivuoden aikana, suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,60 metriä. Henkilöauton (M1-luokka) suurin sallittu leveys on 2,55 metriä. (30.12.2015/1612)"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#L4P24
-
Jos tuommoisesta haaveilee, niin kannattaa tsekata euroopan tarjonta ensin. Yleensä tehty tarvittavat muutokset kaasuihin sähköihin sun muihin. Eivät ole aivan heittämällä kilpiin vehkeitä.
-
Eikös henkilöauton M1 ole tasan 2,5 m. Muilla 2,55, tai eristetyllä umpikorilla 2.60 cm, niin kauan mitä siirtymä aikaa irtoo Suomelle ?
E: tuo oli vanhaa tietoa: "Henkilöauton (M1-luokka) suurin sallittu leveys on 2,55 metriä. (30.12.2015/1612)"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#L4P24
kyllä 2.60cm leveällä kylmäkorilla saa ajaa koko Euroopassa ja se ei katso kansallisutta.
-
Jos tuommoisesta haaveilee, niin kannattaa tsekata euroopan tarjonta ensin. Yleensä tehty tarvittavat muutokset kaasuihin sähköihin sun muihin. Eivät ole aivan heittämällä kilpiin vehkeitä.
saa vielä kohtuu hinnalla. verrattuna että tuo Amerikasta.
-
Yleensä menevät heittämällä kilpiin missä tahansa Euroopassa, edellyttäen, että auto on ensin esim Englannissa maahantulokatsastet tu. Mun bussi on tuotu uutena jenkeistä 2003. Saisin sen vaikkapa Portugalin kilpiin muutamalla tuhannella, sisältäen verot ja katsastuksen. Portugal verottaa tällaisia aika tuhdisti, kuitenkin max n. 30% käyvästä arvosta Portugalissa, eli n. 5-6000 euroa.
Olen löytänyt mobile.de ihan identtisiäkin, ja hintapyyntö on siinä 40-60.000 euroa. Ovat siis silloin Saksan kilvissä.
Leveys näissä on yleensä 2,50-2,55 ( ulokkeet sisällä tietty)
Mulla ei ostaessani ollut aikomustakaan ajella enempiä pitempiä matkoja, joten mun bussista tulikin kakkosasunto. N. 30 m2 ihan kaikilla herkuilla, noin puolella hintaa, jonka olisin pienimmästä yksiöstä joutunut maksamaan, kerrostalossa, laitakaupungilla.
Kun se nyt ei ole liikenteessä, paitsi tilapäisesti siirtokilvillä, niin en sitten maksa käyttöveroa, enkä vakuutuksiakaan (paitsi palo- ja ilkivalta).
Vuosipaikka kämpärillä maksaa max n.1500 euroa sis sähkön, ym. Siitä voi laskeksia kuinka nopeasti "kakkosasunto" maksaa itsensä
Minulle tämä oli ideaaliratkaisu, sillä tarvitsen tilaa, ja sitähän 12 m bussista kahdella levikkeellä löytyy. Ties koska kyllästyn kyöräämään hyymerillä smarttia trailerilla vetäen. Jos ja kun näin käy, niin luovun hyymeristä, ja ostan vaatimattoman asuntoauton täältä. Lentokentän parkissa sitten smartti odottelee.
Jos vielä virtaa riittää, niin käpäsen Saksan kautta ostamassa jonkun halpiksen mahdollisia pohjoisen reissuja varten.
Tämä kaikki on toki mietitty, ja yksi mahdollisuus muiden joukossa.
Tuosta liki koko auton projektista olisin uteliaisuuttani kiinnostunut sen kustannusarviosta. Paljonko piti maksaa ostohetkellä ja mikä on loppuarvio ?
Noita varaosia löytyy hyvinkin edullisesti jenkeistä. Haku vaan päälle, vaikkapa parts.holidayramble r.
Jotain olen sieltä (Monaco on emoyhtiö) tilannut ja homma toimii moitteitta.
Onnea projektille, lätsää nostaen !
-
Vuosipaikka kämpärillä maksaa max n.1500 euroa sis sähkön, ym. Siitä voi laskeksia kuinka nopeasti "kakkosasunto" maksaa itsensä
Jos tuo on lähelläkään totuutta niin lähtö ei kun lähenee vain .
Heti kunhan talokaupat saa tehtyä edes kohtuullisella hinnalla niin isomman auton ostoon ja menoxi.
Ei mua enää niin hirveesti lumityöt ja halkojen kantaminen kiinnosta.