Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: kimi - 29.12.2016 kello on 19:22
-
Tänää taas kerran yhteiskunta yllätti. Espoon kaupunki on kilpailuttanut loka-autot ja ensi vuoden alusta kaikkien kapungin alueellaa pitää tilata kuljetukset YTVn kautta.
Siskollani on täysin suljettu viemäri koska hänen tonttinsa rajoittuu vedenottoalueeseen ja luonnpnpuistoon. Aikoinaan tuo täysin suljettu oli ainoa tapa saada rakennuslupa.
Aikoinaan hän tilasi ensimmäisen tyhjennyksen eräältä yhtiöltä ja kuljettaja vannotti häntä olemaan soittamatta heille ikinä, ei ilmeisesti paikka mielyttänyt.
Tuon jälkeen tuota 11 cbm tankkia on hyvin hoitanut toinen yhtiö joka tulee 1-2 vuorokauden sisään tilauksesta tai lisämaksua vastaan heti.
Säännöllistä aikataulua tuolle ei voi sopia, koska hän asuu suuriman osan aikaa yksin ja välillä taas hänen tyttäret viettää pitkiä aikoja kotona. Joskus taas talossa saattaa isompi ryhmä viettää useita päiviä.
Vuoden alusta tuo pitää siis tilata YTV:ltä ja tyhjennys viikon sisään tilauksesta.
Kaikkeen kunta näemmä puuttuu ja byrokratian purkutalkoot tuo mielenkiintoisia uudistuksia
-
Näin on täälläkin ja ilmeisesti ympäri Suomen nyt 2017 alusta. Elikkä ei enää voi käyttää tuttua urakoitsijaa vaan sen on kaupunki määrännyt.
-
mihinkä tämä toiminta perustuu?
-
Samalla systeemillä lumetkin lähtee kaduilta.
-
Samalla systeemillä lumetkin lähtee kaduilta.
Kaduilta joo julkisilta alueilta. Kyllä tuon siskoni muutaman sadan metrin pätkä pihatietä menee hänen omasta pussista itse valitsemalle urakoitsijalle
-
Siskotytön tien pätkän on sama kuka putsaa. Mutta likakaivon tyhjentäjiä on moneen lähtöön. Välleen joku tyhjentää paskasäiliön katuviemäriin ja milloin minnekkin.
-
Tänää taas kerran yhteiskunta yllätti. Espoon kaupunki on kilpailuttanut loka-autot ja ensi vuoden alusta kaikkien kapungin alueellaa pitää tilata kuljetukset YTVn kautta.
Siskollani on täysin suljettu viemäri koska hänen tonttinsa rajoittuu vedenottoalueeseen ja luonnpnpuistoon. Aikoinaan tuo täysin suljettu oli ainoa tapa saada rakennuslupa.
Aikoinaan hän tilasi ensimmäisen tyhjennyksen eräältä yhtiöltä ja kuljettaja vannotti häntä olemaan soittamatta heille ikinä, ei ilmeisesti paikka mielyttänyt.
Tuon jälkeen tuota 11 cbm tankkia on hyvin hoitanut toinen yhtiö joka tulee 1-2 vuorokauden sisään tilauksesta tai lisämaksua vastaan heti.
Säännöllistä aikataulua tuolle ei voi sopia, koska hän asuu suuriman osan aikaa yksin ja välillä taas hänen tyttäret viettää pitkiä aikoja kotona. Joskus taas talossa saattaa isompi ryhmä viettää useita päiviä.
Vuoden alusta tuo pitää siis tilata YTV:ltä ja tyhjennys viikon sisään tilauksesta.
Kaikkeen kunta näemmä puuttuu ja byrokratian purkutalkoot tuo mielenkiintoisia uudistuksia
Meillä on ollut tämä systeemi käytössä 2014 vuoden alusta. Lakeuden etappi käy vähintään kerran vuodessa tyhjentämässä kaivot ilman pyyntöä ja lasku tulee.
-
Siskotytön tien pätkän on sama kuka putsaa. Mutta likakaivon tyhjentäjiä on moneen lähtöön. Välleen joku tyhjentää paskasäiliön katuviemäriin ja milloin minnekkin.
Tuo tähän asti käytetty yhtiö on hyvämaineinen ja iso, jäi Espoon kaupungin kilpailussa ulos. On se outoa mitä kaikkea kaupunki voi päättää.
-
Vuoden alusta tuo pitää siis tilata YTV:ltä ja tyhjennys viikon sisään tilauksesta.
Öööö... Mikä tässä on ongelma? Viikkoko?
-
Öööö... Mikä tässä on ongelma? Viikkoko?
Viikko voi olla ongelma, mutta kyllä pointti on lähinnä se miten kunta määrää tekemisiä ja ohjaa kuluttajaa valinnoissa. Eikö se pääasia kuitenkin ole, että jäte käsitellään oikein ja toimitetaan asianmukaisesti hävitettäväksi.
Ok, jätehuolto on toiminut noin pääkaupunkiseudulla vuosia ja se toimii ok.
-
Öööö... Mikä tässä on ongelma? Viikkoko?
miten olisi valinnan vapaus? sitä kun nykyään niin paljon hehkutetaan.
-
miten olisi valinnan vapaus? sitä kun nykyään niin paljon hehkutetaan.
Jonkun on valvottava minne ne valinnan vapauden paskakuskit paskat tyhjentää. Ei minun mielestä siinä ole pahaa, jos kaupunki valmiiksi kilpailuttaa hinnat alas ja vielä valvoo että paskat päätty oikeaan paikkaan. ::)
-
Myös Tampereella sama homma.
-
Jonkun on valvottava minne ne valinnan vapauden paskakuskit paskat tyhjentää. Ei minun mielestä siinä ole pahaa, jos kaupunki valmiiksi kilpailuttaa hinnat alas ja vielä valvoo että paskat päätty oikeaan paikkaan. ::)
Jos hinta on kohdallaan, eikö ole aivan sama kuka tyhjentää?
Toisinpäin ääliömäinen teko oli purkaa piirinuohoojasystee mi vapaalle kilpailulle. Kerran vuodessa nuohooja muistutti lapulla postilaatikossa olevansa tulossa. Jos ei ehdotettu aika käynyt, erikseen voi sopia käynnin. Tuttu kaveri putsasi piipun. Nuohoojalla ei mennyt aikaa kulkemisiin kun oli alue hoidettavana yhdellä kertaa.
Nykyisin pitää nuohous erikseen tilata nuohousfirmalta jos muistaa. Nuohoojalla menee aikaa ja polttoainetta kulkiessaan kohteelta toiselle.
-
Jos hinta on kohdallaan, eikö ole aivan sama kuka tyhjentää?
Miksi usea kääntää kaiken rahakysymykseksi huomioimatta omia periaatteita. Minä ja moni muu on valmis maksamaan hiukan enemmän jos kokee asian eettiseksi tai moraaliseksi velvollisuudeksi. En halua kannustaa yrityksiä joilla se raha valuu ulkomaille mahdollisuuksien mukaan tai voitot jaetaan pörssiyhtiön omistajille.
Ostetaan sieltä mistä halvimmalla saa ja tapetaan ne pienet toimijat, sitten se iso voi vapaasti nostaa omia hintoja. Nyt vielä kunnat pakottavat asukkaitaan tuohon
Mielestäni siis, p*ska juttu
-
Jos hinta on kohdallaan, eikö ole aivan sama kuka tyhjentää?
Toisinpäin ääliömäinen teko oli purkaa piirinuohoojasystee mi vapaalle kilpailulle. Kerran vuodessa nuohooja muistutti lapulla postilaatikossa olevansa tulossa. Jos ei ehdotettu aika käynyt, erikseen voi sopia käynnin. Tuttu kaveri putsasi piipun. Nuohoojalla ei mennyt aikaa kulkemisiin kun oli alue hoidettavana yhdellä kertaa.
Nykyisin pitää nuohous erikseen tilata nuohousfirmalta jos muistaa. Nuohoojalla menee aikaa ja polttoainetta kulkiessaan kohteelta toiselle.
Milloin tuo on purettu? Vasta reilu kuukausi sitten kävi piirinuohooja nuohoomassa kun oli ilmoittanut kortilla tulostaan.
-
Tänää taas kerran yhteiskunta yllätti. Espoon kaupunki on kilpailuttanut loka-autot ja ensi vuoden alusta kaikkien kapungin alueellaa pitää tilata kuljetukset YTVn kautta.
Siskollani on täysin suljettu viemäri koska hänen tonttinsa rajoittuu vedenottoalueeseen ja luonnpnpuistoon. Aikoinaan tuo täysin suljettu oli ainoa tapa saada rakennuslupa.
Hyvä kun saa vielä pitää kaivonsa.
Tulee sekin päivä kun Herra Espoo ilmoittaa, että viemäri kulkee tuossa asvaltin reunassa ja siihen liitytte.
Siinä tulee aika pitkä putki kaivettavaksi ja maksaa, vaikka naapuri olisi mukana loppupätkällä.
-
Milloin tuo on purettu? Vasta reilu kuukausi sitten kävi piirinuohooja nuohoomassa kun oli ilmoittanut kortilla tulostaan.
Tämä onkin näemmä maakuntakohtaista: http://yle.fi/uutiset/3-8325817
-
Hyvä kun saa vielä pitää kaivonsa.
Tulee sekin päivä kun Herra Espoo ilmoittaa, että viemäri kulkee tuossa asvaltin reunassa ja siihen liitytte.
Siinä tulee aika pitkä putki kaivettavaksi ja maksaa, vaikka naapuri olisi mukana loppupätkällä.
Käsittääkseni täällä etelämpänä, jos kaupunkin jätevesiputki menee läheltä niin siihen oli liityttävä, myös maaseudulla yli 40 km päässä kaupunkin keskustasta.Putken lopullinen pää (puhdistamo) on jossakin lähes 100 km päässä.